Přichází nová Husqvarna TE449

vydáno 11. 7. 2010

Když se před časem spojily BMW a Husqvarna pro endurový projekt, nikdo neočekával jistý trhák obchodních sítí. BMW přišla se svým G450X a sklidila rozpačité ohlasy, přesto jejich enduro ukázalo jistotu ve své robustní stavbě, se kterou je tento stroj připraven získávat zajímavé výsledky v závodní cestě.

Oproti BMW má Husqvarna tradici endurového závodění podloženou dobrými výsledky. Jejich ladné stroje zaručují atraktivitu, a tedy tolik potřebný prodej. Nová Husqvarna TE449 na první pohled ukazuje „manželství“ obou továren, tedy tvrdý německý důraz na práci a jednoduchost oblíbených italských „Husky“.

Nová TE449 má ve svém rámu italskou koncepci motoru BMW (což je ale ve skutečnosti „engine“ Kymco). Samotný skeletový rám stroje je vyroben z nové ocele a plně nastavitelný. Důraz byl kladen na prodlouženou kyvnou vidlici, která má pérování Kayaba. Přední tlumiče jsou od stejného výrobce, tedy od japonské Kayaby.

Zajímavostí je jistě snadná proměna cestovní endurové verze na závodní krosový stroj. Velmi jednoduchá je totiž demontáž všech silničních doplňků, a tím bezproblémový přechod do závodního terénu. Navíc výrobce jde tak daleko, že standardní výfuk Akrapovic lze velmi jednoduše zaměnit za ostrý závodní výfuk bez použití speciálního nářadí, stejně tak lze velmi jednoduše měnit palivové mapy mezi klasickými endurovými a závodními krosovými módy.

Na první pohled u TE449 zaujme řešení nádrže a sedla. Oba tyto komponenty se spojují v jeden díl, což vede k tomu, že při jízdě v terénu není jezdec ovlivněn nárazy a má zcela volný podélný pohyb. Stroj je samozřejmě v dnes tradiční červeno-bílé kombinaci.



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife