Uniforma šitá na míru

vydáno 15. 10. 2012, text Dan Odehnal a Ondřej Hrůza, foto David M. Bodlák

Ty tam jsou doby, kdy bylo samozřejmostí nechat si ušít na míru oblek či šaty. Oblečení bylo zpravidla dražší, ale netlačilo a sedělo. Dnes si tento luxus vychutnávají spíše ti movitější z nás. Tím více nás může udivit, když si někdo nechá ušít „něco“ na míru, a výsledek není ani moc pohodlný, ani moc praktický. A přesto je zákazník s výsledkem více než spokojený.

Na jaře roku 2009 udělal prodejce motocyklů H-D z pražské Šalamounky Wojta Vavřina životní rozhodnutí. Po pečlivé rekapitulaci svého života usoudil, že poté, co postavil dům a zplodil syna (dokonce dvakrát :-)), mu už zbývá jen zasadit strom. Upřímně řečeno, o strom až zas tak úplně nešlo, ale rostlo to docela pěkně, a ve finále se to i zazelenalo. Wojta se zkrátka rozhodl, že i když jeho prací je prodej motocyklů, a tím pádem má možnost jezdit na nejnovějších modelech H-D, tak vlastnit ten jeden, SVŮJ, je zkrátka neodolatelná představa.


Pod odborným dohledem

Wojta měl poměrně jasnou představu: musí to být Softail s EVO motorem a samozřejmě ještě karburátor. Po chvíli hledání objevil poškozený, avšak kutilem nenapadený Softail Custom z roku 1996. Motocykl měl poměrně málo najetých kilometrů a jediné, co na něm nebylo originál, byl karburátor S&S. Co více si pro budoucí přestavbu přát. Materiál ideální a představa majitele jasná. Pokud byla některá část jeho představy v kolizi s funkčností nebo technicky neproveditelná, vždy si nechal poradit a plně akceptoval připomínky mechanika Kubajzzze. Zkrátka, pro stavitele motocyklu „ideální prostředí“. A tak se začalo s přestavbou.


Pro velké kluky

Motocykl rozebrat do posledního šroubku, vše pečlivě zkontrolovat. Všechny díly dostaly novou povrchovou úpravu. Zadní kolo z původních 16" 130 mm vyrostlo na 18" 240 mm. Originál vidlice byla nahrazena americkou vidlicí SJP, která má o čtyři stupně větší sklon a je o šest palců delší než originál. Přední kolo 21" s 80 dráty a dvěma kotouči se nevidí až zas tak úplně často. Nádrž pochází z modelu Sportster a má objem cca 12,5 l benzínu.

Motor (i když měl opravdu poměrně málo najeto), vzhledem k tomu, že byl dlouho mimo provoz, prošel kompletní generálkou. Jediným zásahem do motoru byla výměna vačky, aby se točivý moment dostal ještě níž a byl v co největším rozsahu otáček. Když už člověk staví oldschool, tak se vším všudy. A když přišla řeč na to, jaké dostane motocykl výfuky, volba byla jasná – žádné. Proto dostal pouze svody, tzn. výfuky stylu drag pipes. Zadní blatník vyroben na míru, přední není třeba. Tachometr je zbytečný, na každém rohu je přeci radar :-).

Když už byla na začátku řeč o stavbě na míru, bylo nutné motocykl přizpůsobit Wojtově 194 cm vysoké postavě. Bylo potřeba vyrobit extra dlouhé přepákování, aby se kvůli rovným řídítkům a jejich extrémně nízkým držákům při zatáčení nebouchal Wojta do kolen. Díky této úpravě se stal motocykl prakticky nepoužitelný pro postavy menší než 180 cm, což může dle vlastní zkušenosti potvrdit i mechanik Kubajz. Se svými 175 cm musí při každém přeřazení udělat shyb na řídítkách, aby dosáhl na řadicí páku.

Původně měl mít motocykl rezavý vzhled, ale Wojta nebyl spokojený s navrhovanými metodami, a tak nechal promluvit své militaristicky založené druhé já.



Přečtěte si také

Veletrh Intermot 2012 obrazem  20. 7. 2012  

Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Monster Energy Grand Prix ČR 2020 - vítězství z Masarykova okruhu veze překvapivě Binder
  • CFMOTO pohledem Jaroslava Šímy:    "Je to koneckonců ta nejlepší" Čína ", na které jsem kdy jel ..."
  • Motorbike 8/2020
  • Motorbike 7/2020
  • Motorbike 6/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 5 dny ve 22:28
     0   0
MOTO TEST CAMP - Soběslav - již tento víkend!
Největší testovací akce, kde můžete vyzkoušet motorky 11 různých značek na jednom místě. Neváhej s registrací testovacích jízd, volné sloty rychle mizí!
Jaroslav Šíma
před 5 dny v 18:41
     0   0
Na přání mnohých z vás, se mi podařilo získat záznam mého rozhlasového vystoupení. Přeji příjemný poslech.
Všechny příspěvky ...