Uniforma šitá na míru

vydáno 15. 10. 2012, text Dan Odehnal a Ondřej Hrůza, foto David M. Bodlák

Ty tam jsou doby, kdy bylo samozřejmostí nechat si ušít na míru oblek či šaty. Oblečení bylo zpravidla dražší, ale netlačilo a sedělo. Dnes si tento luxus vychutnávají spíše ti movitější z nás. Tím více nás může udivit, když si někdo nechá ušít „něco“ na míru, a výsledek není ani moc pohodlný, ani moc praktický. A přesto je zákazník s výsledkem více než spokojený.

Na jaře roku 2009 udělal prodejce motocyklů H-D z pražské Šalamounky Wojta Vavřina životní rozhodnutí. Po pečlivé rekapitulaci svého života usoudil, že poté, co postavil dům a zplodil syna (dokonce dvakrát :-)), mu už zbývá jen zasadit strom. Upřímně řečeno, o strom až zas tak úplně nešlo, ale rostlo to docela pěkně, a ve finále se to i zazelenalo. Wojta se zkrátka rozhodl, že i když jeho prací je prodej motocyklů, a tím pádem má možnost jezdit na nejnovějších modelech H-D, tak vlastnit ten jeden, SVŮJ, je zkrátka neodolatelná představa.


Pod odborným dohledem

Wojta měl poměrně jasnou představu: musí to být Softail s EVO motorem a samozřejmě ještě karburátor. Po chvíli hledání objevil poškozený, avšak kutilem nenapadený Softail Custom z roku 1996. Motocykl měl poměrně málo najetých kilometrů a jediné, co na něm nebylo originál, byl karburátor S&S. Co více si pro budoucí přestavbu přát. Materiál ideální a představa majitele jasná. Pokud byla některá část jeho představy v kolizi s funkčností nebo technicky neproveditelná, vždy si nechal poradit a plně akceptoval připomínky mechanika Kubajzzze. Zkrátka, pro stavitele motocyklu „ideální prostředí“. A tak se začalo s přestavbou.


Pro velké kluky

Motocykl rozebrat do posledního šroubku, vše pečlivě zkontrolovat. Všechny díly dostaly novou povrchovou úpravu. Zadní kolo z původních 16" 130 mm vyrostlo na 18" 240 mm. Originál vidlice byla nahrazena americkou vidlicí SJP, která má o čtyři stupně větší sklon a je o šest palců delší než originál. Přední kolo 21" s 80 dráty a dvěma kotouči se nevidí až zas tak úplně často. Nádrž pochází z modelu Sportster a má objem cca 12,5 l benzínu.

Motor (i když měl opravdu poměrně málo najeto), vzhledem k tomu, že byl dlouho mimo provoz, prošel kompletní generálkou. Jediným zásahem do motoru byla výměna vačky, aby se točivý moment dostal ještě níž a byl v co největším rozsahu otáček. Když už člověk staví oldschool, tak se vším všudy. A když přišla řeč na to, jaké dostane motocykl výfuky, volba byla jasná – žádné. Proto dostal pouze svody, tzn. výfuky stylu drag pipes. Zadní blatník vyroben na míru, přední není třeba. Tachometr je zbytečný, na každém rohu je přeci radar :-).

Když už byla na začátku řeč o stavbě na míru, bylo nutné motocykl přizpůsobit Wojtově 194 cm vysoké postavě. Bylo potřeba vyrobit extra dlouhé přepákování, aby se kvůli rovným řídítkům a jejich extrémně nízkým držákům při zatáčení nebouchal Wojta do kolen. Díky této úpravě se stal motocykl prakticky nepoužitelný pro postavy menší než 180 cm, což může dle vlastní zkušenosti potvrdit i mechanik Kubajz. Se svými 175 cm musí při každém přeřazení udělat shyb na řídítkách, aby dosáhl na řadicí páku.

Původně měl mít motocykl rezavý vzhled, ale Wojta nebyl spokojený s navrhovanými metodami, a tak nechal promluvit své militaristicky založené druhé já.



Diskuze k článku


Přečtěte si také

Veletrh Intermot 2012 obrazem  20. 7. 2012  

Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife