Ducati 899 Panigale
vydáno 25. 2. 2014, text Jan Rameš, foto Milagro
Ne že bychom to Ducati nějak zvlášť věřili. Sága „junior superbiků“ téhle značky je delší než Piráti z Karibiku – začalo to v devadesátém pátém modelem 748, zmenšeninou o dva roky dříve představené 916, a pokračovalo 749 ve 2003, rok po větší 999, a 848 ve 2008 opět rok po 1098.
Nyní, po více než 30 000 prodaných kusech osm-čtyři-osmičky a její modernizovanější (více koní, lepší brzdy, tlumič řízení) verze EVO, přišla řada na 899 Panigale.
Tahle motorka spadá do stejné kategorie jako unikátní čtyřválcová Suzuki GSX-R750 nebo tříválcová MV Agusta F3 800 (jistě brzy následovaná Triumphem Daytona 800 a kapotovanou verzí Yamahy MT-09), čili mezi motorky pro skutečné znalce, kteří vědí, co je pro reálný život nejlepší. V Ducati doufají, že jejich nový počin přiláká piloty naháčů, kteří chtějí přestoupit na kapotky, stejně jako majitele japonských šestistovkových supersportů, kteří se již cítí, že zvládnou větší výkon, prestiž i charakter. No a v neposlední řadě Italové cílí majitele japonských litrů, kteří pokukují po dvouválci, nicméně rozhodně nemají v plánu vysolit pět set padesát tisíc za velkou základní 1199 Panigale. Malá (tedy, relativně) osm-devět-devítka na sebe kromě podstatně přívětivější cenou stahuje pozornost také svou přívětivostí, pod cool zevnějškem Panigale se skrývá motorka pro nedělní projížďku po okolí, stejně jako den na závodním okruhu, aniž byste mezi těmito rozdílnými programy museli měnit gumy, převody či elektroniku. Tedy, to říká Ducati, jaká je realita?
Náš spolupracovník Alan Cathcart otestoval tuto Ducatku na okruhu v Imole, ovšem pouze na gumách Pirelli Diablo Rain, protože z nebe padaly provazy vody a po okruhu v mnoha místech tekly hotové řeky. Aspoň si mohl vyzkoušet tu proklamovanou přátelskou náturu 899, ještě podpořenou měkčím „vodním“ nastavením odpružení.
V režimu Wet má motor tak omezený výkon a vše je tak „safe“, že s tímhle nabourat, to už vyžaduje opravdu hodně blbosti mezi ušima - říká Alan. Jaké jsou další Alanovy poznatky a proč záviděl kolegovi Samu Maclachlanovi z Australian Motorcycle News jeho jízdy s Panigale na suchu? To se dočtete v ČMN 5, které pro vás připravujeme k výstavě Motosalon - vyjdou ve čtvrtek 6. března.
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...