Ducati 899 Panigale

vydáno 25. 2. 2014, text Jan Rameš, foto Milagro

Ne že bychom to Ducati nějak zvlášť věřili. Sága „junior superbiků“ téhle značky je delší než Piráti z Karibiku – začalo to v devadesátém pátém modelem 748, zmenšeninou o dva roky dříve představené 916, a pokračovalo 749 ve 2003, rok po větší 999, a 848 ve 2008 opět rok po 1098.

Nyní, po více než 30 000 prodaných kusech osm-čtyři-osmičky a její modernizovanější (více koní, lepší brzdy, tlumič řízení) verze EVO, přišla řada na 899 Panigale.
Tahle motorka spadá do stejné kategorie jako unikátní čtyřválcová Suzuki GSX-R750 nebo tříválcová MV Agusta F3 800 (jistě brzy následovaná Triumphem Daytona 800 a kapotovanou verzí Yamahy MT-09), čili mezi motorky pro skutečné znalce, kteří vědí, co je pro reálný život nejlepší. V Ducati doufají, že jejich nový počin přiláká piloty naháčů, kteří chtějí přestoupit na kapotky, stejně jako majitele japonských šestistovkových supersportů, kteří se již cítí, že zvládnou větší výkon, prestiž i charakter. No a v neposlední řadě Italové cílí majitele japonských litrů, kteří pokukují po dvouválci, nicméně rozhodně nemají v plánu vysolit pět set padesát tisíc za velkou základní 1199 Panigale. Malá (tedy, relativně) osm-devět-devítka na sebe kromě podstatně přívětivější cenou stahuje pozornost také svou přívětivostí, pod cool zevnějškem Panigale se skrývá motorka pro nedělní projížďku po okolí, stejně jako den na závodním okruhu, aniž byste mezi těmito rozdílnými programy museli měnit gumy, převody či elektroniku. Tedy, to říká Ducati, jaká je realita?

Náš spolupracovník Alan Cathcart otestoval tuto Ducatku na okruhu v Imole, ovšem pouze na gumách Pirelli Diablo Rain, protože z nebe padaly provazy vody a po okruhu v mnoha místech tekly hotové řeky. Aspoň si mohl vyzkoušet tu proklamovanou přátelskou náturu 899, ještě podpořenou měkčím „vodním“ nastavením odpružení.
V režimu Wet má motor tak omezený výkon a vše je tak „safe“, že s tímhle nabourat, to už vyžaduje opravdu hodně blbosti mezi ušima - říká Alan. Jaké jsou další Alanovy poznatky a proč záviděl kolegovi Samu Maclachlanovi z Australian Motorcycle News jeho jízdy s Panigale na suchu? To se dočtete v ČMN 5, které pro vás připravujeme k výstavě Motosalon - vyjdou ve čtvrtek 6. března.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...