Ducati 899 Panigale
vydáno 25. 2. 2014, text Jan Rameš, foto Milagro
Ne že bychom to Ducati nějak zvlášť věřili. Sága „junior superbiků“ téhle značky je delší než Piráti z Karibiku – začalo to v devadesátém pátém modelem 748, zmenšeninou o dva roky dříve představené 916, a pokračovalo 749 ve 2003, rok po větší 999, a 848 ve 2008 opět rok po 1098.
Nyní, po více než 30 000 prodaných kusech osm-čtyři-osmičky a její modernizovanější (více koní, lepší brzdy, tlumič řízení) verze EVO, přišla řada na 899 Panigale.
Tahle motorka spadá do stejné kategorie jako unikátní čtyřválcová Suzuki GSX-R750 nebo tříválcová MV Agusta F3 800 (jistě brzy následovaná Triumphem Daytona 800 a kapotovanou verzí Yamahy MT-09), čili mezi motorky pro skutečné znalce, kteří vědí, co je pro reálný život nejlepší. V Ducati doufají, že jejich nový počin přiláká piloty naháčů, kteří chtějí přestoupit na kapotky, stejně jako majitele japonských šestistovkových supersportů, kteří se již cítí, že zvládnou větší výkon, prestiž i charakter. No a v neposlední řadě Italové cílí majitele japonských litrů, kteří pokukují po dvouválci, nicméně rozhodně nemají v plánu vysolit pět set padesát tisíc za velkou základní 1199 Panigale. Malá (tedy, relativně) osm-devět-devítka na sebe kromě podstatně přívětivější cenou stahuje pozornost také svou přívětivostí, pod cool zevnějškem Panigale se skrývá motorka pro nedělní projížďku po okolí, stejně jako den na závodním okruhu, aniž byste mezi těmito rozdílnými programy museli měnit gumy, převody či elektroniku. Tedy, to říká Ducati, jaká je realita?
Náš spolupracovník Alan Cathcart otestoval tuto Ducatku na okruhu v Imole, ovšem pouze na gumách Pirelli Diablo Rain, protože z nebe padaly provazy vody a po okruhu v mnoha místech tekly hotové řeky. Aspoň si mohl vyzkoušet tu proklamovanou přátelskou náturu 899, ještě podpořenou měkčím „vodním“ nastavením odpružení.
V režimu Wet má motor tak omezený výkon a vše je tak „safe“, že s tímhle nabourat, to už vyžaduje opravdu hodně blbosti mezi ušima - říká Alan. Jaké jsou další Alanovy poznatky a proč záviděl kolegovi Samu Maclachlanovi z Australian Motorcycle News jeho jízdy s Panigale na suchu? To se dočtete v ČMN 5, které pro vás připravujeme k výstavě Motosalon - vyjdou ve čtvrtek 6. března.
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...
-
Hvězdné Dymokury!
Předposlední
roadracingový závod letošního roku – Dymokury, byl ve znamení úspěchu pro
všechny tři závodnice Wonder Women Racing Teamu. Všechny tři týmové závodnice
nastoupili do závodního víkendu s různými ambicemi a ty se jim nakonec
podařilo uskutečnit.
Kristýna Jakesh letos odjela většinu závodů a
v celkovém hodnocení si vede velice dobře. Do Dymokur nastoupila ve skvělé
formě...
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...