Ducati 899 Panigale
vydáno 25. 2. 2014, text Jan Rameš, foto Milagro
Ne že bychom to Ducati nějak zvlášť věřili. Sága „junior superbiků“ téhle značky je delší než Piráti z Karibiku – začalo to v devadesátém pátém modelem 748, zmenšeninou o dva roky dříve představené 916, a pokračovalo 749 ve 2003, rok po větší 999, a 848 ve 2008 opět rok po 1098.
Nyní, po více než 30 000 prodaných kusech osm-čtyři-osmičky a její modernizovanější (více koní, lepší brzdy, tlumič řízení) verze EVO, přišla řada na 899 Panigale.
Tahle motorka spadá do stejné kategorie jako unikátní čtyřválcová Suzuki GSX-R750 nebo tříválcová MV Agusta F3 800 (jistě brzy následovaná Triumphem Daytona 800 a kapotovanou verzí Yamahy MT-09), čili mezi motorky pro skutečné znalce, kteří vědí, co je pro reálný život nejlepší. V Ducati doufají, že jejich nový počin přiláká piloty naháčů, kteří chtějí přestoupit na kapotky, stejně jako majitele japonských šestistovkových supersportů, kteří se již cítí, že zvládnou větší výkon, prestiž i charakter. No a v neposlední řadě Italové cílí majitele japonských litrů, kteří pokukují po dvouválci, nicméně rozhodně nemají v plánu vysolit pět set padesát tisíc za velkou základní 1199 Panigale. Malá (tedy, relativně) osm-devět-devítka na sebe kromě podstatně přívětivější cenou stahuje pozornost také svou přívětivostí, pod cool zevnějškem Panigale se skrývá motorka pro nedělní projížďku po okolí, stejně jako den na závodním okruhu, aniž byste mezi těmito rozdílnými programy museli měnit gumy, převody či elektroniku. Tedy, to říká Ducati, jaká je realita?
Náš spolupracovník Alan Cathcart otestoval tuto Ducatku na okruhu v Imole, ovšem pouze na gumách Pirelli Diablo Rain, protože z nebe padaly provazy vody a po okruhu v mnoha místech tekly hotové řeky. Aspoň si mohl vyzkoušet tu proklamovanou přátelskou náturu 899, ještě podpořenou měkčím „vodním“ nastavením odpružení.
V režimu Wet má motor tak omezený výkon a vše je tak „safe“, že s tímhle nabourat, to už vyžaduje opravdu hodně blbosti mezi ušima - říká Alan. Jaké jsou další Alanovy poznatky a proč záviděl kolegovi Samu Maclachlanovi z Australian Motorcycle News jeho jízdy s Panigale na suchu? To se dočtete v ČMN 5, které pro vás připravujeme k výstavě Motosalon - vyjdou ve čtvrtek 6. března.
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...
-
Výstava MOTOCYKL PRAHA 2023
V pražských Letňanech proběhla ve dnech 2.–5. března
již 23. výstava motocyklů, čtyřkolek a příslušenství. Nedílnou součástí veletrhu
byla výstava custom staveb a přestaveb Bohemian Custom Motorcycles.
Dalo by se říct, že jarní výstava motocyklů se po třech
letech konečně vrátila k normálu a bude opět tím pomyslným startem nadcházející
motorkářské sezóny. Také návštěvnost potvrdila obrov...
-
Výsledky ankety Motocykl roku 2023
Na letňanském výstavišti
byly oceněny vítězné stroje v šesti kategoriích prestižní ankety Motocykl
roku. Hlasovat v anketě Motocykl
roku mohla veřejnost během února, jejich hlasy společně s hlasy odborné
poroty rozhodly o vítězstvích v kategoriích adventure, cestovní,
chopper, naháče, skútry a sportovní.V porotě v čele s jejím
předsedou Filipem Tichým zasedl...