Nová řada BMW K 1600 GT/GTL
vydáno 18. 1. 2011, text mc, foto BMW
BMW přichází na trh se svým luxusním strojem BMW K 1600 GT a BMW K 1600 GTL.
Luxusní cestovní motocykl BMW K 1600 GTL splní nejvyšší požadavky jezdce a spolujezdce. Ergonomika jezdeckého posezu je uzpůsobena dlouhým vzdálenostem. Stupňovitá pozice sedla pro spolujezdce je kompenzovaná velmi ergonomicky dobře umístěnými stupačkami, posunutí řídítek dozadu zaručuje jízdu ve vzpřímené poloze jak řidiče, tak jeho tandemisty.



Stejně jako 1600 GT, tak i 1600 GTL má mnoho exkluzivních doplňků již ve standardní výbavě. Samozřejmostí jsou xenonové světlomety, vyhřívaná řídítka i sedlo, tempomat i palubní počítač. Stroj BMW K 1600 GTL má jednoznačně namířeno stát se vlajkovou lodí motocyklů BMW kategorie touring.

Již v roce 2009 představila BMW koncept šestiválcového, řadového motoru, který využívá právě 1600 GT a GTL. Perfektně klidný chod motoru s maximálním využitím vysokého výkonu a točivé síly je výsledkem sedmdesátileté práce na vývoji podobných motorů, které BMW používá ve svých automobilech. Maximální účinnost a dynamika chodu je čísly vyjádřená v 118 kW (160 HP).
Několik důležitých bodů o BMW K GT/GTL
- nový motor vyrobený na základě sedmdesátiletého vývoje
- 118 kW (160HP) při 7 500 ot./m. a s maximálním točivým momentem 175 Nm při 5000 ot./min
- již při 1500 ot/min dosaženo přes 70 % maximálního točivého momentu
- nejlehčí a nejkompaktnější řadový šestiválec (102,6 kg a 560 mm)
- tři režimy chodu motoru (déšť, silnice, dynamika)
- aktivní funkce ABS