BMW G450X pokračování

vydáno 26. 10. 2008, text -rk-

Zpověď Markuse Theobalda, šéfa projektu BMW G450X.

BMW G450X bylo navrženo, zkonstruováno, vyrobeno a otestováno v rekordním čase 3 let zejména díky usilovné snaze šéfa projektu Markuse Theobalda. Když BMW poprvé odhalilo plány do dalších let, a dalo si za cíl oslovit mladé zájemce o motocyklový sport zkonstruováním prvního motocyklu pro šampionát superbiků a pro závodní endurové souboje, Theobald se chopil šance a začal usilovně pracovat na projektu ostrého endura.
Sám bývalý jezdec a enduro závodník, člověk, který stál za tak úspěšnými motocykly BMW jako BMW's HP2 a G650X, Theobald měl přesnou představu o tom, co to znamená postavit konkurence schopný motocykl.

"Já sám jsem vlastnil 15 KTM endur a přiznám se, že mým cílem bylo vytvořit motorku, která by se jí nejen vyrovnala, ale pokud možno v mnoha ohledech ji také předčila,“ říká Theobald. „ A dnes vidím, že se nám to podařilo.“
Fakt, že se tak stalo v rekordně krátkém termínu, zaskočil samotné šéfy BMW. Ti koupili minulý rok italského výrobce endur Husqvarna mimo jiné také s cílem podpořit snahy o zkonstruování ostrého endura.
Díky nadšení Theobalda však nemuseli čekat na podporu Husqvarny. Naopak, dostali se nyní do situace, že vlastní v rámci své akvizice 2 výrobce ostrých endur – zdá se, že nástup BMW na tomto poli je nevyhnutelný.
Zatím ještě není jisté, jak se budou Husqvarny prodávat v rámci sítě BMW. Pravděpodobně se uplatní stejný scénář jako u prodejců automobilů BMW, kteří zastřešují prodej značky Mini. Stejně tak motocykloví BMW dealeři budou s největší pravděpodobností mít možnost také prodávat motocykly Husqvarna a zájem se pravděpodobně dále bude soustřeďovat na bestsellery jako je 125cc supermoto a 610cc supermoto. BMW má v úmyslu stále udržet obě konstrukční oddělení odděleně, ale v rámci snížení nákladů používat pro obě výrobní řady některé stejné komponenty.


Technická specifikace:

BMW G450X

Výkon: 41koní (51koní s alternativní koncovkou)
Točivý moment: 42,8 Nm (44Nm with optional silencer)
Váha: 111 kg
Objem nádrže: 8 litrů
Motor: 449,5 cm3 (98 x 59,6 mm) vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec, pět rychlostí, řetěz
Tlumeni podvozku: 45mm obrácená teleskopická vidlice, tlumič vzadu
Brzdy: 260 mm, 220 mm.
Pneu: Michelin 90/90 x 21 přední, 140/80 x 18 zadní.


Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 7/2020
  • Motorbike 6/2020
  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
včera v 16:26
     0   0
Motorbike test: BMW R1200GS Exclusive
Jaroslav Šíma
včera v 0:24
     1   0
Moje expozice "Motocykly s vůní dálek", se dostala až do AHA. Asi velká senzace... 
Magazín Motoroute
před 3 dny ve 14:38
     0   0
Vietnamem na motorce -  MotoRoute cestopis
Časopis Motorbike
před 3 dny ve 14:29
     0   0
Motorbike test: Ducati Scrambler 1100
Všechny příspěvky ...