1000 Black Lightning

vydáno 29. 10. 2008, text -rk-

Historie anglické značky Vincent se začala psát v roce 1928. Ve své době byla významnou konkurenční značkou britskému NSU.

Britský významný, charismatický výrobce motocyklů Vincent započal s výrobou svých strojů v roce 1928 a postavil několik set motocyklů do roku 1955, kdy se, ke všeobecnému zděšení, společnost rozhodla ukončit výrobu.

Snad nejvíce se jim dařilo po druhé světové válce, kdy představili široké motorkářské veřejnosti svůj snad nejúspěšnější model 1000 cm3 Black Lightning. Na konci čtyřicátých let minulého století americký jezdec a bývalý závodník Rollie Free získal na upraveném motocyklu Vincent světový rychlostní rekord. Vše se odehrálo na proslulém solném jezeře v Boneville Salt Flats, v Utahu, USA.

Pro účely dalšího rekordu se rozhodl Reg Dearden, známý motocyklový prodejce v Manchesteru, koupit tento motocykl a upravit ho. Úpravy byly prováděny za přímého dohledu Phila Vincenta, a motocykl prošel několika zásadními změnami. Rám byl zesílen a prodloužen o 15 cm, motocykl byl poháněn motorem o zvýšeném výkonu.

Bohužel úpravy trvaly příliš dlouho, a již v roce 1951 a pak v roce 1956 konkurenční NSU dvakrát překonala světový rychlostní rekord. A tak motocykl nakonec nikdy nebyl použit k účelu, ke kterému byl vyvinut a Dearden si ho nechal až do roku 1970. Přes několik majitelů se dostal až do vlastnictví texaského sběratele, který jej dal znovu k prodeji minulý měsíc. Odhadovaná cena se v současné době pohybuje okolo 600 000 dolarů. Kompletní recenzi motocyklu napsal v roce 1999 známý anglický novinář Mick Duckworth v časopise Classic Bikes.


Další články z archivu

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 7/2020
  • Motorbike 6/2020
  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
včera v 16:26
     0   0
Motorbike test: BMW R1200GS Exclusive
Jaroslav Šíma
včera v 0:24
     1   0
Moje expozice "Motocykly s vůní dálek", se dostala až do AHA. Asi velká senzace... 
Magazín Motoroute
před 3 dny ve 14:38
     0   0
Vietnamem na motorce -  MotoRoute cestopis
Časopis Motorbike
před 3 dny ve 14:29
     0   0
Motorbike test: Ducati Scrambler 1100
Všechny příspěvky ...