Servis u Ducati – je skutečně tak náročný a drahý?

vydáno 25. 6. 2014, text Jan Rameš, foto Ducati

Líbí se vám stroje Ducati, ovšem od koupě vás odrazují hororové zkazky o nespolehlivosti či drahém a častém servisu? Nevěřte všemu, co se povídá, a raději se podívejte na fakta.

Samozřejmě nemůžete čekat finanční nenáročnost čínského skútru (sedm deci použitého fritovacího oleje jednou za poločas rozpadu), přeci jen se jedná o sofistikovanou prémiovou techniku, ovšem situace zdaleka není tak horká, jak se vypráví. Existuje spousta krásných starých ducatek, které dodnes dělají svým majitelům radost, stačí jim dopřát to základní – dodržování servisních intervalů a údržba ve vybaveném a proškoleném servisu. A v posledních modelových ročnících stroje Ducati patří co do četnosti předepsaných návštěv servisu dokonce k těm nejméně náročným motocyklům současného motocyklového světa!
Všechny stávající modely mají předepsanou výměnu oleje až po 12, některé (Hypermotard/Hyperstrada, Monster 1200, Diavel 2015) dokonce po 15 tisících kilometrů. Velké obavy budí také nutnost měnit rozvodové řemeny – opět zbytečně. U všech modelů Ducati kromě Panigale, jež má rozvod řetízkem, se výměna rozvodových řemenů dělá buď po najetí 24/30 tisíc km nebo každé dva roky (většina modelů), nebo dokonce pět let (motory Testastretta 11°), ať vám motorka stojí, nebo jezdí. Výměna řemenů trvá zhruba dvě hodiny a jeden stojí od cca 700 do 2500 Kč podle modelu. A to se opravdu nevyplatí na výměně řemenů šetřit a neudělat ji. Mimochodem ani ta cena servisu není nikterak dramatická, v Ducati Prague chtějí 600 Kč bez daně za hodinu, to známe i značky, kde vysolíte klidně dvojnásobek.
Propíraným tématem je tzv. velký servis (Ducati mu říká Desmoservis), při kterém se kontrolují a seřizují ventilové vůle. Desmodromický rozvod je ze své konstrukční podstaty náročnější na seštelování, tohle si prostě sami doma a ještě bez odborného proškolení neuděláte. Ventilová vůle se nastavuje použitím vhodné velikosti ventilové podložky, které se provozem opotřebovávají. V pražské Ducati za podložky neplatíte, řeší se to výměnou vaší stávající za tu, kterou potřebujete. U Desmoservisu se u jednotlivých modelů liší časová náročnost i četnost kontrol. Nejhůře na tom jsou paradoxně koncepčně starší, vzduchem chlazené dvouventily Desmodue (Monstery, první Hypermotardy…), které platí za nerozbitnou klasiku. Tam se totiž ventily seřizují „již“ po 12 tisících, tenhle servisní zásah trvá v autorizovaném servisu obvykle 5-6 hodin včetně výměny oleje, takže žádná tragédie. Stejný interval mají i starší Testastretty, u těch to trvá o chlup déle, kolem 8-10 hodin. Ovšem motory Testastretta 11°, které pohánějí Multistrady 1200 a první Diavely, mají „velký servis“ až po 24 000 km, a v posledních dvou letech jdou konstruktéři ještě dál – Hypermotard s Hypestradou, nový Diavel či Monster 1200 mají kontrolu rozvodů až ve 30 000 km! Servisní náročnost zejména nových Ducati je zkrátka příznivější, než si kdekdo myslí.



Diskuze k článku

Honda 26. 6. 2014
Proč se Dukatysti při jízdě nezdraví? Protože se viděli ráno v servisu.

kukolar 29. 9. 2015
a prečo si kývajú hondisti jak male deti ? pretože im malé pindíky nedovolia mať ženu tak sa chlapečkujú spolu a popritom im kvília tie ich bzučiaki na 15000 otáčkach a potom plačú že maju podpalene ventily

PročNe 8. 6. 2016
Mám Hypíka a finančně nejnaročnější je zadní pneu, žere to gumy, ale za to super zábava .... Ps: Japonec až na konec (

multistrada 5. 7. 2017
Zapominate na cenu za nutne vymeny celych vacek, ktere se dojebou a jsou soucasti desmo servisu.. takze servis v 30000km za 28000,-kc a v 60000km za 2500€ (60000kc)

Gsxr 27. 8. 2017
Zajimave je co píšou prodávajicí v inzerci, po desmoservisu za 60000Kč :-)

Madmax 15. 12. 2017
Taky by me zahimalo. Jak to doopravdy je

Deluxa 29. 1. 2018
...neviem, nemam skusenost ale tak zas neverim ze sa vacky menia po 30tis. to by bola blbost na Ntu. Ked to tam cenga trebarz na 17 tak asi nebudem cakat na interval do 30 ale idem hned.

Michal 6. 4. 2018
Akurat som bol v ducati v Zurichu.Mam 12 000km na hypermotarde 1100 evo sp a servisak mi povedal ze by trebalo spravit rovno velky servis kvoli remenom. 1500chf coz je asi 1250E. Skoro ma porazilo... Inak ked uz spominate vacky tak nechapem pretoze motorku som kupil ked mala 10500km a dostal som k nej v krabici aj dve vacky....

Ondra483737 17. 6. 2018
Já sice Ducati nemám, a je jasné, že některé součásti motoru budou dražší. Ale vy někdo za rok na motorce ujedete 60 tisíc km a víc? Dost pochybuju. Já sám mám KLE500, jezdím na tom celkem často a najel jsem ani ne 10 tisíc za 4 roky. Takže těch 60 tisíc by bylo za 24 let. 24 let nikdo nebude mít jednu motorku ani auto, protože její životnost už bude dávno za zenitem. Většina lidí koupi ojetou motorku nebo auto ale stejně tak za 5 let to prodá a pokud nedelate někde v rozvojových zemích za dolar denně tak uzrice vydelate i těch 30 tisíc na servis motorky, který nejspíš ani nakonec platit nebudete, protože v té době tu motorku už dávno prodáte. Nebudu tvrdit, která značka motorek je lepší. Jestli Honda nebo Ducati, protože každá značka je úplně jiná a obě značky jsou celkem kvalitní. Ale taky někteří píšou jakoby měli platit hned 30 tisíc za servis jen co vyjedou z prodejny.

MilanR1 28. 10. 2018
Tak to Ondro moc nejezdiš. Já mám motorku rok a neco, z toho 5 mesicu v zime nejeta, taky moc nejezdim a mam 24 tisic. Najeto, ne na tachometru. Vlastne i na tacho protoze ji mam od novoty.

Pepa 10. 3. 2019
Souhlas s MilanemR1, já Praha město, občas výlet bez dálek do ciziny a cca 10000km za rok....

Pepa 10. 3. 2019
ale znám i kluky co nalítaj 1100km za rok :D, to pak nechápu, proč si to vlastně koupili... :D

Grenes 17. 5. 2019
Hoďte se někdo stručně a jasně kolik stojí náklady na Monster 821. Malej ,velkej servis, nájezd 10k km ročně. Teoretici co o tom slyšeli jen z vyprávění, nechť zůstanou v povzdálí. Chci slyšet skutečná čísla. Děkuji.

spiderwolf 19. 2. 2020
Asi takhle, mam Monstera 796, platil jsem 21000 s dani za velkej servis (remeny, ventilove vule, komplet olej, filtry, apod.) + vymena pneu + repase prednich tlumicu, bylo to celkem 9.5 h prace v Ducati servisu.

Petr38 1. června
Tak v neofiko servisu jsem dal za velkej desmoservis 12000kc a v ofiko 20000

Spear 10. června
Mám Monstra 1100: považuju se za manuálně dost nezručného, ale dělal jsem si sám výměnu baterie, výměnu oleje, ol. filtru, výměna svíček, výměnu brzdové a spojkové kapaliny, výměnu brzdových destiček a komplet mě to vyšlo asi na 5000kč a příjemně strávené odpoledne. V servisu jsem se nechal udělat ventily, vyměnit řemeny, výměna oleje v předních vidlích, kompletní kontrola motocyklu a platil jsem asi 8000Kč - Officina Riantini v Čakovičkách.

Další iČMN články

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Články na MotoLife

  • Špeciálne farby MotoGP - 2010 až 2021
  • Drnovy testy z pravěku - Aprilia RSV 1000R |  Ducati 999 | Suzuki GSX-R 750
  • Špeciálne farby MotoGP - 2003 až 2009
  • Motorbike 9/2021
  • Drnovy testy z pravěku - 2005 Suzuki GSX-R 600

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny v 11:22
Memoriálu Luboše Tomíčka za dveřmi!

52. ročník Memoriálu Luboše Tomíčka se uskuteční 4. října, den po Zlaté přilbě, s ročním zpožděním. Původně plánovaný 52. ročník na loňský rok se nemohl kvůli zpřísnění vládních opatření konat. Z tohoto důvodu museli pořadatelé z Auto klubu Markéta závod odložit. Věříme, že se v letošním roce situace opakovat nebude a všichni si budou moci společně opět uctít památku skvělého československého jezdce na stadionu Markéta.

Harmonogram závodu:
13:00        Otevření pokladen
16:00        Otevření stadionu
18:00        Slavnostní nástup
18:10        Start závodu
cca 20:30    Konec závodu
20:40        Závěrečný ohňostroj

Zdroje: Auto klub Markéta při PSK Olymp Praha

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 2 dny v 10:28
Společnost Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli!

Piaggio Group vyhrává soud první instance o porušení evropského patentu proti společnosti Peugeot Motocycles v Paříži a Miláně. Po názvu Vespa je uznána také jedinečnost skútru Piaggio MP3.

Rozhodnutí pařížského soudu rovněž zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Francie vyrábět, inzerovat, prodávat, dovážet, vyvážet, používat a/nebo vlastnit jakýkoli tříkolový skútr, který využívá ovládacího systému patentovaného společností Piaggio Group (včetně modelu Peugeot Metropolis), pod hrozbou zaplacení pokuty za každé padělané vozidlo.

Soud v Miláně zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Itálie dovážet, vyvážet, prodávat a inzerovat (offline i online) model Peugeot Metropolis pod hrozbou pokuty ve výši € 6 000 stanovené za každé vozidlo, prodané po 30denní lhůtě od vyhlášení rozsudku. Společnost Peugeot Motocycles musí dále stáhnout všechna padělaná vozidla z prodeje v Itálii během 90 dnů pod hrozbou další pokuty ve výši € 10 000 za každý den prodlení ve vykonání příkazu.

Zdroje: Piaggio Group

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 4 dny v 15:59
OK, tohle skutečně stojí za přečtení, Šeri pokračuje moc pěkným článkem z prostředí MotoGP o speciálních barvách!

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 11:12
Piaty test z archívu - Drnovy testy z pravěku, tentokrát porovnávací test!

"Račte se zúčastnit vyprávění, kterak se snadno dostanete na hranu. Nechci říkat přímo snadno a bezpečně, ale rozhodně snadno a zábavně...."

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...