Servis u Ducati – je skutečně tak náročný a drahý?
vydáno 25. 6. 2014, text Jan Rameš, foto Ducati
Líbí se vám stroje Ducati, ovšem od koupě vás odrazují hororové zkazky o nespolehlivosti či drahém a častém servisu? Nevěřte všemu, co se povídá, a raději se podívejte na fakta.
Samozřejmě nemůžete čekat finanční nenáročnost čínského skútru (sedm deci použitého fritovacího oleje jednou za poločas rozpadu), přeci jen se jedná o sofistikovanou prémiovou techniku, ovšem situace zdaleka není tak horká, jak se vypráví. Existuje spousta krásných starých ducatek, které dodnes dělají svým majitelům radost, stačí jim dopřát to základní – dodržování servisních intervalů a údržba ve vybaveném a proškoleném servisu. A v posledních modelových ročnících stroje Ducati patří co do četnosti předepsaných návštěv servisu dokonce k těm nejméně náročným motocyklům současného motocyklového světa!
Všechny stávající modely mají předepsanou výměnu oleje až po 12, některé (Hypermotard/Hyperstrada, Monster 1200, Diavel 2015) dokonce po 15 tisících kilometrů. Velké obavy budí také nutnost měnit rozvodové řemeny – opět zbytečně. U všech modelů Ducati kromě Panigale, jež má rozvod řetízkem, se výměna rozvodových řemenů dělá buď po najetí 24/30 tisíc km nebo každé dva roky (většina modelů), nebo dokonce pět let (motory Testastretta 11°), ať vám motorka stojí, nebo jezdí. Výměna řemenů trvá zhruba dvě hodiny a jeden stojí od cca 700 do 2500 Kč podle modelu. A to se opravdu nevyplatí na výměně řemenů šetřit a neudělat ji. Mimochodem ani ta cena servisu není nikterak dramatická, v Ducati Prague chtějí 600 Kč bez daně za hodinu, to známe i značky, kde vysolíte klidně dvojnásobek.
Propíraným tématem je tzv. velký servis (Ducati mu říká Desmoservis), při kterém se kontrolují a seřizují ventilové vůle. Desmodromický rozvod je ze své konstrukční podstaty náročnější na seštelování, tohle si prostě sami doma a ještě bez odborného proškolení neuděláte. Ventilová vůle se nastavuje použitím vhodné velikosti ventilové podložky, které se provozem opotřebovávají. V pražské Ducati za podložky neplatíte, řeší se to výměnou vaší stávající za tu, kterou potřebujete. U Desmoservisu se u jednotlivých modelů liší časová náročnost i četnost kontrol. Nejhůře na tom jsou paradoxně koncepčně starší, vzduchem chlazené dvouventily Desmodue (Monstery, první Hypermotardy…), které platí za nerozbitnou klasiku. Tam se totiž ventily seřizují „již“ po 12 tisících, tenhle servisní zásah trvá v autorizovaném servisu obvykle 5-6 hodin včetně výměny oleje, takže žádná tragédie. Stejný interval mají i starší Testastretty, u těch to trvá o chlup déle, kolem 8-10 hodin. Ovšem motory Testastretta 11°, které pohánějí Multistrady 1200 a první Diavely, mají „velký servis“ až po 24 000 km, a v posledních dvou letech jdou konstruktéři ještě dál – Hypermotard s Hypestradou, nový Diavel či Monster 1200 mají kontrolu rozvodů až ve 30 000 km! Servisní náročnost zejména nových Ducati je zkrátka příznivější, než si kdekdo myslí.
Diskuze k článku
Honda
26. 6. 2014
Proč se Dukatysti při jízdě nezdraví? Protože se viděli ráno v servisu.
kukolar
29. 9. 2015
a prečo si kývajú hondisti jak male deti ? pretože im malé pindíky nedovolia mať ženu tak sa chlapečkujú spolu
a popritom im kvília tie ich bzučiaki na 15000 otáčkach a potom plačú že maju podpalene ventily
PročNe
8. 6. 2016
Mám Hypíka a finančně nejnaročnější je zadní pneu, žere to gumy, ale za to super zábava ....
Ps: Japonec až na konec (
multistrada
5. 7. 2017
Zapominate na cenu za nutne vymeny celych vacek, ktere se dojebou a jsou soucasti desmo servisu.. takze servis v 30000km za 28000,-kc a v 60000km za 2500€ (60000kc)
Gsxr
27. 8. 2017
Zajimave je co píšou prodávajicí v inzerci, po desmoservisu za 60000Kč :-)
Madmax
15. 12. 2017
Taky by me zahimalo. Jak to doopravdy je
Deluxa
29. 1. 2018
...neviem, nemam skusenost ale tak zas neverim ze sa vacky menia po 30tis. to by bola blbost na Ntu. Ked to tam cenga trebarz na 17 tak asi nebudem cakat na interval do 30 ale idem hned.
Michal
6. 4. 2018
Akurat som bol v ducati v Zurichu.Mam 12 000km na hypermotarde 1100 evo sp a servisak mi povedal ze by trebalo spravit rovno velky servis kvoli remenom. 1500chf coz je asi 1250E.
Skoro ma porazilo... Inak ked uz spominate vacky tak nechapem pretoze motorku som kupil ked mala 10500km a dostal som k nej v krabici aj dve vacky....
Ondra483737
17. 6. 2018
Já sice Ducati nemám, a je jasné, že některé součásti motoru budou dražší. Ale vy někdo za rok na motorce ujedete 60 tisíc km a víc? Dost pochybuju. Já sám mám KLE500, jezdím na tom celkem často a najel jsem ani ne 10 tisíc za 4 roky. Takže těch 60 tisíc by bylo za 24 let. 24 let nikdo nebude mít jednu motorku ani auto, protože její životnost už bude dávno za zenitem. Většina lidí koupi ojetou motorku nebo auto ale stejně tak za 5 let to prodá a pokud nedelate někde v rozvojových zemích za dolar denně tak uzrice vydelate i těch 30 tisíc na servis motorky, který nejspíš ani nakonec platit nebudete, protože v té době tu motorku už dávno prodáte. Nebudu tvrdit, která značka motorek je lepší. Jestli Honda nebo Ducati, protože každá značka je úplně jiná a obě značky jsou celkem kvalitní. Ale taky někteří píšou jakoby měli platit hned 30 tisíc za servis jen co vyjedou z prodejny.
MilanR1
28. 10. 2018
Tak to Ondro moc nejezdiš. Já mám motorku rok a neco, z toho 5 mesicu v zime nejeta, taky moc nejezdim a mam 24 tisic. Najeto, ne na tachometru. Vlastne i na tacho protoze ji mam od novoty.
Pepa
10. 3. 2019
Souhlas s MilanemR1, já Praha město, občas výlet bez dálek do ciziny a cca 10000km za rok....
Pepa
10. 3. 2019
ale znám i kluky co nalítaj 1100km za rok :D, to pak nechápu, proč si to vlastně koupili... :D
Grenes
17. 5. 2019
Hoďte se někdo stručně a jasně kolik stojí náklady na Monster 821. Malej ,velkej servis, nájezd 10k km ročně.
Teoretici co o tom slyšeli jen z vyprávění, nechť zůstanou v povzdálí. Chci slyšet skutečná čísla.
Děkuji.
spiderwolf
19. 2. 2020
Asi takhle, mam Monstera 796, platil jsem 21000 s dani za velkej servis (remeny, ventilove vule, komplet olej, filtry, apod.) + vymena pneu + repase prednich tlumicu, bylo to celkem 9.5 h prace v Ducati servisu.
Petr38
1. 6. 2021
Tak v neofiko servisu jsem dal za velkej desmoservis 12000kc a v ofiko 20000
Spear
10. 6. 2021
Mám Monstra 1100: považuju se za manuálně dost nezručného, ale dělal jsem si sám výměnu baterie, výměnu oleje, ol. filtru, výměna svíček, výměnu brzdové a spojkové kapaliny, výměnu brzdových destiček a komplet mě to vyšlo asi na 5000kč a příjemně strávené odpoledne. V servisu jsem se nechal udělat ventily, vyměnit řemeny, výměna oleje v předních vidlích, kompletní kontrola motocyklu a platil jsem asi 8000Kč - Officina Riantini v Čakovičkách.
Vašek
26. 10. 2021
Dělal někdo Desmoservis na Multistrada 950? Cena?
Další iČMN články
-
Z ARCHIVU ČMN 2007: Když dva dělají totéž
Na výstavě Bohemia Custom jste si jistě všimli několika parádně upravených Jawiček v kategorii Tuzemák. První a třetí místo obsadili kamarádi, kteří si se stavbami pomáhali. Bydlí ve stejné vesnici kousek u Lanškrouna, jmenují se Martin Biskupič (bíločervená Jawa) a Mirek Šilar (černá)...
-
Z ARCHIVU ČMN 2007: Motokrosová škola ČMN
Pro ty z vás, kteří dávají před asfaltem přednost hlíně, písku a kamení, jsme se opět vydali na motokrosovou trať za Jarmilem Zelendou, aby nás zasvětil do umění přizpůsobit se široké škále povrchů, jaké nás mohou v terénu potkat. Trenér Zejaxu si prý nenechal nic pro sebe, tak čtěte pozorně, než opět vyrazíte do terénu...
-
Video: Pekelný stroj NLG
Na začátku minulého století vznikl motocykl NLG s dvouválcovým motorem o objemu 2714 kubíků. Jeho určení bylo jasné - překonat rychlostní rekord...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...