Video: NLG pekelný stroj
vydáno 13. 10. 2016, text PtP, foto archiv Pavla Malaníka a DMB
Na začátku minulého století vznikl motocykl NLG s dvouválcovým motorem o objemu 2714 kubíků. Jeho určení bylo jasné - překonat rychlostní rekord.
K překonání rekordu opravdu došlo. V roce 1909 vyvinul motocykl rychlost 90 mph (cca 141 km/h), čímž překonal rekord skoro o tři míle za hodinu. Protože ale jezdec W. E. Cook nedokázal v další jízdě rychlost potvrdit, nebyl rekord oficiálně uznán. Motocykl pak brzy zmizel ze světa a zbylo po něm jen pár fotografií a novinových výstřižků.
Po sto letech si tohoto motocyklu všiml sběratel, renovátor a stavitel historických řemenáčů Pavel Malaník a během tří let ho opět přivedl k životu. Na následujících fotografiích můžete zhlédnout fragmenty ze stavby a posoudit, jak se mu výsledek povedl. Video zachycuje loňské zkušební jízdy na letišti u Hoškovic při příležitosti společného testování stoleté "Laurinky" a moderního BMW (vyšlo v ČMN na konci roku 2015).
Více informací o motocyklu NLG a jeho novodobé stavbě naleznete v aktuálních ČMN 21/2016 (v prodeji od čtvrtka 13. října).
Další iČMN články
-
Z ARCHIVU ČMN 2007: Když dva dělají totéž
Na výstavě Bohemia Custom jste si jistě všimli několika parádně upravených Jawiček v kategorii Tuzemák. První a třetí místo obsadili kamarádi, kteří si se stavbami pomáhali. Bydlí ve stejné vesnici kousek u Lanškrouna, jmenují se Martin Biskupič (bíločervená Jawa) a Mirek Šilar (černá)...
-
Z ARCHIVU ČMN 2007: Motokrosová škola ČMN
Pro ty z vás, kteří dávají před asfaltem přednost hlíně, písku a kamení, jsme se opět vydali na motokrosovou trať za Jarmilem Zelendou, aby nás zasvětil do umění přizpůsobit se široké škále povrchů, jaké nás mohou v terénu potkat. Trenér Zejaxu si prý nenechal nic pro sebe, tak čtěte pozorně, než opět vyrazíte do terénu...
-
Vzpomínáte na sportovně cestovní legendy z Japonska?
V ČMN 25, které vycházejí ve čtvrtek 10. prosince, najdete test sportovně cestovní Suzuki GSX-S1000F. Tímto modelem se samurajská značka vrací do kategorie, která vždy bývala výspou japonských výrobců – mezi hodně rychlé sportovně cestovní stroje se silnými motory a pevnými podvozky. U Suzuki vše začalo rokem 1988. Jaká byla v průběhu let konkurence?...
Články na MotoLife
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Team Roberts
Potom, čo sa závodná kariéra Kennyho Robertsa seniora v Grand Prix skončila v roku 1983, krátko uvažoval o automobilovej závodnej kariére. Nakoniec ale ostal u dvoch kolies a rozhodol sa postaviť tím Grand Prix. So svojim tímom nastupoval v majstrovstvách sveta 250 ccm, neskôr postúpil do šampionátu 500 ccm. V roku 1990 Roberts zabezpečil finančnú podporu cigaretovej spoločnosti Marlboro a jeho tí...
-
Zabudnuté tímy MotoGP - ONDE 2000
Tím Onde 2000 MotoGP sa sformoval na konci roku 2008 kedy oficiálne oznámil svoju účasť v ročníku 2009. V sedle motocykla sa objavili so skúseným jazdcom paddocku MotoGP, Sete Gibernauom. Tím bol postavený na základoch zoskupenia zo série 125ccm kde pôsobili jednu sezónu, než prešli do série MotoGP. Za tímom sponzorsky stál španielsky stavebný koncern Onde 2000 (Francisco Hernando, developer nehnu...
-
Šeri testuje - Yamaha MT-07
Do rodinky podareného proma o „tmavej strane Japonska“ patrí i Yamaha MT-07. Spomínate si ešte ako to vlastne začalo? Celé to odštartovala neskutočná MT-01, s dračím srdcom vytrhnutým z Yamaha Warrior XV1700. Obrovská vibrujúca šialenosť s vysoko zdvihovým charakterom, usadená do rámu naháča... Neskutočná záležitosť. Tento model je samozrejme o niečom úplne inom. O kultivovanosti a inej cieľovej s...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2021
Motorkáři, motorkářky, a vlastně všichni, kteří máte rádi motorky. Je celkem jedno,
jestli najezdíte za rok desítky tisíc kilometru v sedle cestovního stroje,
brousíte slidery na okruhu, řádíte s endurem v terénu nebo jezdíte na skútru do
práce. Pro vás všechny jsme, letos už po deváté, připravili tradiční Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
které se u nás budou příští rok prodáv...
-
GT pohledem Jardy Šímy
Jedno z novinářských GéTéček
dostal do ruky jeden z nejpovolanějších v oboru cestovních motorek – Jarda
Šíma. GT prohnal až na Maltu, což rozhodně není za rohem, a při dlouhé
cestě měl dost času přemýšlet, jaká novinka od CFMOTO je a jak se na ní
jezdí. Na jeho dojmy nejen z GT jsme se Jardy zeptali za čerstva, hned po
jeho návratu.Jardo,
s takovým výletem jsi asi nepoc...