Video: NLG pekelný stroj

vydáno 13. 10. 2016, text PtP, foto archiv Pavla Malaníka a DMB

Na začátku minulého století vznikl motocykl NLG s dvouválcovým motorem o objemu 2714 kubíků. Jeho určení bylo jasné - překonat rychlostní rekord.

K překonání rekordu opravdu došlo. V roce 1909 vyvinul motocykl rychlost 90 mph (cca 141 km/h), čímž překonal rekord skoro o tři míle za hodinu. Protože ale jezdec W. E. Cook nedokázal v další jízdě rychlost potvrdit, nebyl rekord oficiálně uznán. Motocykl pak brzy zmizel ze světa a zbylo po něm jen pár fotografií a novinových výstřižků.

Po sto letech si tohoto motocyklu všiml sběratel, renovátor a stavitel historických řemenáčů Pavel Malaník a během tří let ho opět přivedl k životu. Na následujících fotografiích můžete zhlédnout fragmenty ze stavby a posoudit, jak se mu výsledek povedl. Video zachycuje loňské zkušební jízdy na letišti u Hoškovic při příležitosti společného testování stoleté "Laurinky" a moderního BMW (vyšlo v ČMN na konci roku 2015).

Více informací o motocyklu NLG a jeho novodobé stavbě naleznete v aktuálních ČMN 21/2016 (v prodeji od čtvrtka 13. října).



Diskuze k článku


Další články z archivu

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Vzpomínáte na sportovně cestovní legendy z&nbsp;Japonska?

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife