6+1 parádních přestaveb Yamahy SR400

vydáno 22. 12. 2014, text Jan Rameš, foto Yamaha

V posledních ČMN roku 2014 najdete test krásné sériové Yamahy SR400. V rámci projektu Yard Built, kdy Yamaha dává slavným stavitelům své stroje na customizaci, už ale vzniklo šest, resp. sedm přestaveb, které si prostě nemůžeme nechat pro sebe!

GibbonSlap by Wrench Monkees

Stroj z první vlny přestaveb, které byly představeny zároveň s premiérou SR400 na podzim 2013 v Miláně. Velmi netradiční postup, zároveň s novinkou přijít i s přestavbou, jenže ono SR tak úplně novinkou není, že…


Wrench Monkeeys se na SR podívali ve velmi temném a praktickém stylu. Městský scrambler z toho vznikl, dalo by se říci. Doplňky pocházejí od německé značky KEDO, výfukové potrubí je z titanu, blatníky z leštěného hliníku a namísto spolujezdce se zde počítá s bagáží na dlouhé výlety mimo civilizaci.


B.S.R.

Tato zkratka znamená Boogie Single Racer a je to ztělesněním toho, jak si přestavbu SR představují v Japonsku. Přesné jméno stavitele však Yamaha nezveřejnila, prý je radši, když za něj mluví jeho stroje.


A tenhle B.S.R. promlouvá velmi intenzivně. Aby ne, jeho tvůrce má s přestavbami SR400 a XS650 v Tokiu zkušenosti už přes půldruhé dekády. A i malé dítě pozná, že má prostě rád klasické písečné závody – ručně dělaná nádrž, vidlice Ceriani, profilované ráfky, to je prostě nádhera!


Homage by Benders

Tímto projektem se v létě mezi firmy, oslovené v rámci projektu Yard Built, dostali němečtí bratři Christian a Raphael Bendersovi. Ve stroji nazvaném Homage dali světu jasně najevo, že jsou velkými fanoušky legendárního endura XT500.


Na jejich SR se totiž sedí podstatně výš než u předchozích dvou strojů, podvozek je uzpůsoben terénním přesunům. Ruce máte na krásných chromovaných řídítkách s hrazdičkou, na levé straně vám vedle plochého sedla vrčí krásný výfuk s omotaným svodem, a kdybyste to s offroadováním trochu přehnali, je tady masivní kryt motoru.


Lightning by Deus Ex Machina

Italští Deus Ex Machina patří ke stálicím projektu Yard Built. I oni poslali SR do terénu, byť použití litých ráfků naznačuje, že tahle motorka chce být doma i na asfaltu.


Hned po ráfcích je nejvýraznějším prvkem hranatá hliníková nádrž. Zadní tlumiče jsou od Foxu, brýle frézované na CNC, motoru s nádechem a výdechem pomáhají košíčky Sprint Filter a výfuk SC-Project.


Stallion & Bronco by KEDO

Němečtí specialisté se podíleli už na první přestavbě od Wrench Monkees. Na milánském veletrhu EICMA 2014 ale už přišli s vlastní prací. A připravili hned dva stroje.


První z nich se jmenuje Stallion a je to návrat k 70. letům a jejich přímým hladkým konturám. I on používá lité ráfky, ovšem tady se o žádném terénu mluvit nedá, jde o čistě silniční motocykl v jedovaté tyrkysové barvě.


To Bronco už se vrací k oblíbenému tématu scrambler, a nejde jen o zubatější pneumatiky. Nízké sezení a parádní výfuk dole ukazují, že lepší to bude každopádně na asfaltu.


Oba motocykly spojuje použití parádní hliníkové kývačky namísto standardní ocelové, a na ní najdete páreček tuningových tlumičů. Zatímco Stallion dostal dva analogové budíky, Bronco má jeden maličký digitální.


BONUS: Kit od Deus Ex Machina

Tenhle stroj jste už mohli vidět v tištěných ČMN. Ten do projektu Yard Built oficiálně nepatří, nicméně má svou logickou návaznost. Je to totiž prodejní kit, vycházející z Lightningu, který si u Deus Ex Machina můžete objednat a dostanete homologovanou, a přitom velmi osobitou motorku.




Další iČMN články

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů