6+1 parádních přestaveb Yamahy SR400

vydáno 22. 12. 2014, text Jan Rameš, foto Yamaha

V posledních ČMN roku 2014 najdete test krásné sériové Yamahy SR400. V rámci projektu Yard Built, kdy Yamaha dává slavným stavitelům své stroje na customizaci, už ale vzniklo šest, resp. sedm přestaveb, které si prostě nemůžeme nechat pro sebe!

GibbonSlap by Wrench Monkees

Stroj z první vlny přestaveb, které byly představeny zároveň s premiérou SR400 na podzim 2013 v Miláně. Velmi netradiční postup, zároveň s novinkou přijít i s přestavbou, jenže ono SR tak úplně novinkou není, že…


Wrench Monkeeys se na SR podívali ve velmi temném a praktickém stylu. Městský scrambler z toho vznikl, dalo by se říci. Doplňky pocházejí od německé značky KEDO, výfukové potrubí je z titanu, blatníky z leštěného hliníku a namísto spolujezdce se zde počítá s bagáží na dlouhé výlety mimo civilizaci.


B.S.R.

Tato zkratka znamená Boogie Single Racer a je to ztělesněním toho, jak si přestavbu SR představují v Japonsku. Přesné jméno stavitele však Yamaha nezveřejnila, prý je radši, když za něj mluví jeho stroje.


A tenhle B.S.R. promlouvá velmi intenzivně. Aby ne, jeho tvůrce má s přestavbami SR400 a XS650 v Tokiu zkušenosti už přes půldruhé dekády. A i malé dítě pozná, že má prostě rád klasické písečné závody – ručně dělaná nádrž, vidlice Ceriani, profilované ráfky, to je prostě nádhera!


Homage by Benders

Tímto projektem se v létě mezi firmy, oslovené v rámci projektu Yard Built, dostali němečtí bratři Christian a Raphael Bendersovi. Ve stroji nazvaném Homage dali světu jasně najevo, že jsou velkými fanoušky legendárního endura XT500.


Na jejich SR se totiž sedí podstatně výš než u předchozích dvou strojů, podvozek je uzpůsoben terénním přesunům. Ruce máte na krásných chromovaných řídítkách s hrazdičkou, na levé straně vám vedle plochého sedla vrčí krásný výfuk s omotaným svodem, a kdybyste to s offroadováním trochu přehnali, je tady masivní kryt motoru.


Lightning by Deus Ex Machina

Italští Deus Ex Machina patří ke stálicím projektu Yard Built. I oni poslali SR do terénu, byť použití litých ráfků naznačuje, že tahle motorka chce být doma i na asfaltu.


Hned po ráfcích je nejvýraznějším prvkem hranatá hliníková nádrž. Zadní tlumiče jsou od Foxu, brýle frézované na CNC, motoru s nádechem a výdechem pomáhají košíčky Sprint Filter a výfuk SC-Project.


Stallion & Bronco by KEDO

Němečtí specialisté se podíleli už na první přestavbě od Wrench Monkees. Na milánském veletrhu EICMA 2014 ale už přišli s vlastní prací. A připravili hned dva stroje.


První z nich se jmenuje Stallion a je to návrat k 70. letům a jejich přímým hladkým konturám. I on používá lité ráfky, ovšem tady se o žádném terénu mluvit nedá, jde o čistě silniční motocykl v jedovaté tyrkysové barvě.


To Bronco už se vrací k oblíbenému tématu scrambler, a nejde jen o zubatější pneumatiky. Nízké sezení a parádní výfuk dole ukazují, že lepší to bude každopádně na asfaltu.


Oba motocykly spojuje použití parádní hliníkové kývačky namísto standardní ocelové, a na ní najdete páreček tuningových tlumičů. Zatímco Stallion dostal dva analogové budíky, Bronco má jeden maličký digitální.


BONUS: Kit od Deus Ex Machina

Tenhle stroj jste už mohli vidět v tištěných ČMN. Ten do projektu Yard Built oficiálně nepatří, nicméně má svou logickou návaznost. Je to totiž prodejní kit, vycházející z Lightningu, který si u Deus Ex Machina můžete objednat a dostanete homologovanou, a přitom velmi osobitou motorku.




Diskuze k článku


Další články z archivu

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife