Jak zabezpečit mašinu

vydáno 9. 6. 2014, text dmb, sal, foto Abus

Velmi praktickým a oblíbeným zabezpečovacím zařízením je kotoučový zámek. Jde o mechanický systém bezpečně ukrytý v těle z kvalitní oceli, který jednoduše připevníte na kotouč a máte vystaráno.

Firma ABUS, kterou založil August Bremicker (August Bremicker Und Söhne) v roce 1924 v Německu, se zabývá výrobou zabezpečovací techniky pro mnoho odvětví včetně motocyklového. U nás působí ABUS celých 20 let, a to už je slušná řádka.
Základní kotoučové zámky se cenově pohybují od 650 Kč bez DPH. Pokud toužíte po něčem lepším, existují kotoučové zámky s alarmem, a to už je docela vychytaná věcička. Odolné mechanické zabezpečení a alarm v jednom, bez nutnosti montáže a zásahu do elektroinstalace a bez vycucávání akumulátoru, prostě jen připevníte jako každý jiný zámek, ovšem míra zabezpečení je mnohem vyšší. Na výběr je z několika typů: Nejlevnější varianta začíná na 1596 Kč (Trigger Alarm 345) a je vybavena úderovým čidlem, takže jakmile se zámku někdo necitlivě dotkne, spustí se alarm. Vyšší řada je vybavena 3D čidlem, reagujícím na jakoukoliv změnu pozice zámku, potažmo pokus o nežádoucí překonání. Tyto zámky mají obal z tvrzeného plastu s pěknou grafikou, ovšem uvnitř je tělo a třmen z tvrzené oceli a tyto zámky kromě 110dB ječáku umí odolat i zmrazení. Pokud byste chtěli od zámku také akustické a optické signály informující o stavu baterií a aktivaci alarmu, počítejte s investicí kolem tří tisícovek (Detecto 7000 RS1).
Zástupce nejvyšší řady Granit Detecto X-Plus 8077 má oproti RS ještě patentovaný ABUS X-Plus uzamykací systém s klíčky a s kódovou kartou pro vyrobení nových v případě ztráty. Tento zámek má pětiletou záruku a lze jej spojit s řetězem. Veškeré kotoučové zámky ABUS se prodávají včetně praktického pouzdra a vybrané modely i s bezpečnostním „Memory“ lankem, které vám připomene, že máte na kotouči zámek.
Více na www.abus.cz.


Další články z archivu

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 3 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 5 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...