Jak zabezpečit mašinu

vydáno 9. 6. 2014, text dmb, sal, foto Abus

Velmi praktickým a oblíbeným zabezpečovacím zařízením je kotoučový zámek. Jde o mechanický systém bezpečně ukrytý v těle z kvalitní oceli, který jednoduše připevníte na kotouč a máte vystaráno.

Firma ABUS, kterou založil August Bremicker (August Bremicker Und Söhne) v roce 1924 v Německu, se zabývá výrobou zabezpečovací techniky pro mnoho odvětví včetně motocyklového. U nás působí ABUS celých 20 let, a to už je slušná řádka.
Základní kotoučové zámky se cenově pohybují od 650 Kč bez DPH. Pokud toužíte po něčem lepším, existují kotoučové zámky s alarmem, a to už je docela vychytaná věcička. Odolné mechanické zabezpečení a alarm v jednom, bez nutnosti montáže a zásahu do elektroinstalace a bez vycucávání akumulátoru, prostě jen připevníte jako každý jiný zámek, ovšem míra zabezpečení je mnohem vyšší. Na výběr je z několika typů: Nejlevnější varianta začíná na 1596 Kč (Trigger Alarm 345) a je vybavena úderovým čidlem, takže jakmile se zámku někdo necitlivě dotkne, spustí se alarm. Vyšší řada je vybavena 3D čidlem, reagujícím na jakoukoliv změnu pozice zámku, potažmo pokus o nežádoucí překonání. Tyto zámky mají obal z tvrzeného plastu s pěknou grafikou, ovšem uvnitř je tělo a třmen z tvrzené oceli a tyto zámky kromě 110dB ječáku umí odolat i zmrazení. Pokud byste chtěli od zámku také akustické a optické signály informující o stavu baterií a aktivaci alarmu, počítejte s investicí kolem tří tisícovek (Detecto 7000 RS1).
Zástupce nejvyšší řady Granit Detecto X-Plus 8077 má oproti RS ještě patentovaný ABUS X-Plus uzamykací systém s klíčky a s kódovou kartou pro vyrobení nových v případě ztráty. Tento zámek má pětiletou záruku a lze jej spojit s řetězem. Veškeré kotoučové zámky ABUS se prodávají včetně praktického pouzdra a vybrané modely i s bezpečnostním „Memory“ lankem, které vám připomene, že máte na kotouči zámek.
Více na www.abus.cz.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Když dva dělají totéž
  • <span style="color: red">Z ARCHIVU ČMN 2007: </span> Motokrosová škola ČMN
  • Video: Pekelný stroj NLG

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...