Závod MotoGP v Austrálii rozhodnut ve 2. kole
vydáno 30. 10. 2012, text Ivo Helikar, foto Yamaha
Ve třídě MotoGP se čekalo na pokračování bitvy o vedení mistrovství, rozuzlení však přišlo už během druhého kola.
Doma byl v uplynulých pěti letech k neporažení Casey Stoner. A přesně v těchto kolejích pokračoval na Phillip Islandu i letos. Zajel nejrychlejší kvalifikační čas třídy MotoGP a spolu s ním si první řadu zajistili dva největší adepti na titul, Španělé Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa. Náš Karel Abraham si vyjel jedenáctou příčku na roštu.
V den závodu vládla na trati poblíž Melbourne docela zima, jen 14 stupňů. Hned po startu se na první místo prosadil Jorge Lorenzo, ale nevydrželo mu to příliš dlouho. Za ním se totiž vydal jak Dani Pedrosa, tak Casey Stoner a předjíždělo se už v průběhu úvodního kola. Nejprve postoupil na vedoucí pozici Pedrosa, pak se přes Lorenza dostal i Stoner, na čtvrté pozici jel od počátku Cal Crutchlow a za ním jeho týmový kolega Andrea Dovizioso. Šestý byl potom Stefan Bradl, a pak Nicky Hayden, Valentino Rossi a na deváté pozici se držel Karel Abraham. V průběhu druhého kola však v zatáčce neudržel nervy na uzdě vítěz posledních závodů Dani Pedrosa a upadl.
Od té chvíle bylo jasné, že si Jorge Lorenzo jede pro svůj čtvrtý světový titul. Pedrosa sice ještě zvedl svou Hondu, ale odejel už pouze do boxů. V týmu Repsol Honda zavládl smutek, a to navzdory tomu, že si vedoucí pozici během krátké doby pojistil Casey Stoner a jel si pro své šesté vítězství na svém domácím okruhu. Jorge Lorenzo nepotřeboval pospíchat, stačilo mu dokončit na druhém místě, což se mu podařilo. Tovární tým Yamaha tak mohl začít slavit. Největší bitva se odehrávala nejprve o třetí pozici mezi Crutchlowem, Doviziosem, Bautistou a Bradlem. Na třetím místě se však osamostatnil Cal Crutchlow a pokračoval souboj o čtvrtou příčku mezi zbývající trojicí. Na čtvrtém místě se postupně vystřídali všichni, jak Dovizioso, tak i Bautista a Bradl. Do cíle však přijeli právě v tomto pořadí.
Také bitva o sedmé místo se odehrávala mezi třemi jezdci na Ducati, Rossim, Abrahamem a Haydenem. Na cílovou čáru z nich přijel nejprve Valentino Rossi, následován Nicky Haydenem, a po nějaké době i Karlem Abrahamem. Deváté místo bylo velkým povzbuzením pro brněnského jezdce. Na rozdíl od Malajsie, kdy doslova utrpěl desátou příčku po odpadnutí jezdců před ním (ale na rozdíl od nich nespadl), se tentokrát předvedl ve formě, v jaké jsme ho vídali v loňském roce. Čtyři kola sváděl vyrovnanou bitvu s dvěma továrními jezdci Ducati a stačil s nimi držet krok. Ukázal tak, že se soubojů s exmistry světa nemusí bát, a že dokáže prohnat i samotného Valentina. Pak se ovšem projevila jeho o třídu horší motorka a oba tovární jezdci mu trochu odjeli. I tak se dá Abrahamův výkon počítat k tomu nejlepšímu, co letos na světových okruzích předvedl. A nerozhodil ho ani pád v zaváděcím kole.
Titul pro Marca Márqueze
Zatímco v nejslabší třídě Moto3 potvrzoval od sedmého kola v předešlé Malajsii získaný titul Němec Sandro Cortese, ve třídě Moto2 zvítězil o víc než šestnáct sekund Španěl Pol Espargaró. Jeho krajan Marc Márquez však mohl být vzhledem ke svému náskoku v klidu, k potvrzení světového prvenství mu stačila třetí příčka. Ve třídě Moto3 si Jakub Kornfeil dojel pro třináctou příčku.
Moto GP
Phillip Island (AUS)
MotoGP: 1. Stoner (AUS), 2. Lorenzo (E, Yamaha), 3. Crutchlow (GB, Yamaha), 4. Dovizioso (I, Yamaha), 5. Bautista (E), 6. Bradl (D, oba Honda)… 9. Abraham (Ducati)
Průběžně: 1. Lorenzo 350, 2. Pedrosa (E, Honda) 307, 3. Stoner 238, 4. Dovizioso 208, 5. Bautista 165, 6. Rossi (I, Ducati) 157… 14. Abraham 50
Moto2: 1. P. Espargaró (E, Kalex), 2. West (AUS, Speed Up), 3. M. Márquez (E, Suter), 4. Redding (GB, Kalex), 5. Aegerter (CH, Suter), 6. Zarco (F, Motobi)
Průběžně: 1. Márquez 299, 2. P. Espargaro 260, 3. Iannone (I, Speed Up) 188, 4. Lüthi (CH, Suter) 177, 5. Redding (GB) 161, 6. Kallio (FIN, oba Kalex) 119
Moto3: 1. Cortese (D, KTM), 2. Oliveira (P, Suter Honda), 3. Sissis (AUS, KTM), 4. Rins (E, Suter Honda), 5. Kent (GB, KTM), 6. Fenati (I, FTR Honda)… 13. Kornfeil (FTR Honda)
Průběžně: 1. Cortese 305, 2. Salom (E, Kalex KTM), 3. M. Vinales (E, FTR Honda) 4. Rins 141, 5. Fenati 136, 6. Kent 129… 15. Kornfeil 62
2. M. Vinales (E), 3. Tonucci (I, oba FTR Honda), 4. 5. Khauruddin (MAL, KTM), 15
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...