Závod MotoGP v Austrálii rozhodnut ve 2. kole

vydáno 30. 10. 2012, text Ivo Helikar, foto Yamaha

Ve třídě MotoGP se čekalo na pokračování bitvy o vedení mistrovství, rozuzlení však přišlo už během druhého kola.

Doma byl v uplynulých pěti letech k neporažení Casey Stoner. A přesně v těchto kolejích pokračoval na Phillip Islandu i letos. Zajel nejrychlejší kvalifikační čas třídy MotoGP a spolu s ním si první řadu zajistili dva největší adepti na titul, Španělé Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa. Náš Karel Abraham si vyjel jedenáctou příčku na roštu.
V den závodu vládla na trati poblíž Melbourne docela zima, jen 14 stupňů. Hned po startu se na první místo prosadil Jorge Lorenzo, ale nevydrželo mu to příliš dlouho. Za ním se totiž vydal jak Dani Pedrosa, tak Casey Stoner a předjíždělo se už v průběhu úvodního kola. Nejprve postoupil na vedoucí pozici Pedrosa, pak se přes Lorenza dostal i Stoner, na čtvrté pozici jel od počátku Cal Crutchlow a za ním jeho týmový kolega Andrea Dovizioso. Šestý byl potom Stefan Bradl, a pak Nicky Hayden, Valentino Rossi a na deváté pozici se držel Karel Abraham. V průběhu druhého kola však v zatáčce neudržel nervy na uzdě vítěz posledních závodů Dani Pedrosa a upadl.
Od té chvíle bylo jasné, že si Jorge Lorenzo jede pro svůj čtvrtý světový titul. Pedrosa sice ještě zvedl svou Hondu, ale odejel už pouze do boxů. V týmu Repsol Honda zavládl smutek, a to navzdory tomu, že si vedoucí pozici během krátké doby pojistil Casey Stoner a jel si pro své šesté vítězství na svém domácím okruhu. Jorge Lorenzo nepotřeboval pospíchat, stačilo mu dokončit na druhém místě, což se mu podařilo. Tovární tým Yamaha tak mohl začít slavit. Největší bitva se odehrávala nejprve o třetí pozici mezi Crutchlowem, Doviziosem, Bautistou a Bradlem. Na třetím místě se však osamostatnil Cal Crutchlow a pokračoval souboj o čtvrtou příčku mezi zbývající trojicí. Na čtvrtém místě se postupně vystřídali všichni, jak Dovizioso, tak i Bautista a Bradl. Do cíle však přijeli právě v tomto pořadí.
Také bitva o sedmé místo se odehrávala mezi třemi jezdci na Ducati, Rossim, Abrahamem a Haydenem. Na cílovou čáru z nich přijel nejprve Valentino Rossi, následován Nicky Haydenem, a po nějaké době i Karlem Abrahamem. Deváté místo bylo velkým povzbuzením pro brněnského jezdce. Na rozdíl od Malajsie, kdy doslova utrpěl desátou příčku po odpadnutí jezdců před ním (ale na rozdíl od nich nespadl), se tentokrát předvedl ve formě, v jaké jsme ho vídali v loňském roce. Čtyři kola sváděl vyrovnanou bitvu s dvěma továrními jezdci Ducati a stačil s nimi držet krok. Ukázal tak, že se soubojů s exmistry světa nemusí bát, a že dokáže prohnat i samotného Valentina. Pak se ovšem projevila jeho o třídu horší motorka a oba tovární jezdci mu trochu odjeli. I tak se dá Abrahamův výkon počítat k tomu nejlepšímu, co letos na světových okruzích předvedl. A nerozhodil ho ani pád v zaváděcím kole.

Titul pro Marca Márqueze
Zatímco v nejslabší třídě Moto3 potvrzoval od sedmého kola v předešlé Malajsii získaný titul Němec Sandro Cortese, ve třídě Moto2 zvítězil o víc než šestnáct sekund Španěl Pol Espargaró. Jeho krajan Marc Márquez však mohl být vzhledem ke svému náskoku v klidu, k potvrzení světového prvenství mu stačila třetí příčka. Ve třídě Moto3 si Jakub Kornfeil dojel pro třináctou příčku.


Moto GP
Phillip Island (AUS)

MotoGP: 1. Stoner (AUS), 2. Lorenzo (E, Yamaha), 3. Crutchlow (GB, Yamaha), 4. Dovizioso (I, Yamaha), 5. Bautista (E), 6. Bradl (D, oba Honda)… 9. Abraham (Ducati)
Průběžně:
1. Lorenzo 350, 2. Pedrosa (E, Honda) 307, 3. Stoner 238, 4. Dovizioso 208, 5. Bautista 165, 6. Rossi (I, Ducati) 157… 14. Abraham 50

Moto2:
1. P. Espargaró (E, Kalex), 2. West (AUS, Speed Up), 3. M. Márquez (E, Suter), 4. Redding (GB, Kalex), 5. Aegerter (CH, Suter), 6. Zarco (F, Motobi)
Průběžně: 1. Márquez 299, 2. P. Espargaro 260, 3. Iannone (I, Speed Up) 188, 4. Lüthi (CH, Suter) 177, 5. Redding (GB) 161, 6. Kallio (FIN, oba Kalex) 119

Moto3: 1. Cortese (D, KTM), 2. Oliveira (P, Suter Honda), 3. Sissis (AUS, KTM), 4. Rins (E, Suter Honda), 5. Kent (GB, KTM), 6. Fenati (I, FTR Honda)… 13. Kornfeil (FTR Honda)
Průběžně:
1. Cortese 305, 2. Salom (E, Kalex KTM), 3. M. Vinales (E, FTR Honda) 4. Rins 141, 5. Fenati 136, 6. Kent 129… 15. Kornfeil 62
2. M. Vinales (E), 3. Tonucci (I, oba FTR Honda), 4. 5. Khauruddin (MAL, KTM), 15


Diskuze k článku


Přečtěte si také

Český tým FGR možná pojede v Moto3  19. 10. 2011  

Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife