Dakar 2015: 12. etapa
aktualizováno 16. 1. 2015, text hell, foto SP Moto
Máme za sebou předposlední etapu letošního Dakaru, z argentinského Termas Rio Hondo do Rosaria, 248 km spojovačky a 298 km rychlé speciálky. V první desítce motocyklové kategorie zůstalo vše při starém. Problémy však nastaly po bolestivém pádu Milana Engela. Naštěstí ale bude schopný pokračovat.
Po celou etapu se na čele držel Australan Toby Price a upevnil si tak svou průběžnou třetí pozici. Dařilo se oběma slovenským reprezentantům, dlouho se Ivan Jakeš a Štefan Svitko drželi mezi nejlepší pěticí. Bylo uvidět, že Marc Coma má situaci pod kontrolou a i když v souboji s Paulem Goncalvesem ztratil něco přes tři minuty, v celkovém součtu to příliš neznamenalo, snad jen to, že Coma už jede na jistotu. Za prvním Pricem přijel jako druhý Joan Barreda, ten už bez nároků na celkové dobré umístění, třetí byl právě Portugales Paulo Goncalves, čtvrtý Ivan Jakeš, pátý Štefan Svitko a šestý Marc Coma. Výborně si desátým místem vedla nejlepší žena, Laia Sanz. Průběžně je před závěrečnou etapou osmá, ale necelé dvě minuty za sebou má už Ivana Jakeše, který mocně dotahuje.
Naše čtveřice je také v cíli, prozatím je 23. David Pabiška, 26. Ondřej Klymčiw a 33. Jan Veselý. Od začátku však hodně ztrácel Milan Engel, na WP1 ho počítač zaznamenal ještě na 28, místě, na WP2 byl třicátý, ale na WP3 už ztrácel na 77. místě tři čtvrtě hodiny. Jeho časová ztráta se i nadále prohlubovala, ale do cíle nakonec dorazil, i když jako poslední ze sedmasedmdesáti účastníků. Druhý den poslal tým toto zdůbvodnění:
"Milan Engel měl na 120. kilometru ošklivý pád, byl otřesen a hrozilo i odstoupení ze závodu. Po pádu u Milana zastavil i český jezdec Honza Veselý, který chtěl Milanovi přivolat pomoc, ten ji však s díky odmítl a rozhodl se i s bolestivým zraněním hrudníku dojet do cíle… Ihned po dojezdu do bivaku se Milan podrobil důkladnému lékařskému vyšetření, včetně rentgenu hrudníku. Naštěstí se neprokázaly žádné zlomeniny, ale pouze pohmožděniny a ani na motocyklu nevznikly žádné větší škody. Milan je tak připraven odstartovat do poslední etapy..."
Čtyřkolky skončily na prvních místech stejně jako předchozí jedenáctá etapa, zvítězil tedy tedy Francouz Declerck před Portugalcem Sanabriou Galeanem a Bolivijcem Nosigliou. Čtvrtý v etapě Polák Rafal Sonik ztratil na vítěze 10 minut, což v celkovém pořadí quadů vůbec nic neznamenalo, naopak, jeho náskok před průběžně druhým Argentincem Gonzalesem Feriolim ještě o pár minut narostl.
12. etapa
Motocykly: 1. Price (AUS, KTM) 03:19,04, 2. Barreda Bort (E, Honda) +01,55, 3. P. Goncalves (P, Honda) +03,02, 4. Jakeš (SK, KTM) +03,08, 5. Svitko (SK, KTM) +05,01, 6. Coma (E, KTM) +06,25… 10. Sanz (E, Honda) +12,42, 23. Pabiška (KTM) +18,37, 26. Klymčiw (KTM) +20,44, 35. Veselý (KTM) +36,50, 77. Engel (KTM) +02:22,53
Průběžně: 1. Coma +45:08,32, 2. P. Goncalves +17,49, 3. Price +25,18, 4. Quintanilla (RCH, KTM) +36,57, 5. Svitko +46,43, 6. Faria +01:50,39… 8. Sanz +02:19,37, 9. Jakeš +02:21,29, 20. Klymčiw +06:28,40, 24. Pabiška +07:05,11, 30. Engel +09:35,31, 39. Veselý +16:12,46
Quady: 1. Declerck (F, Yamaha) 03:47,15, 2. Sanabria Galeano (P, Yamaha) +07,09, 3. Nosiglia (BOL, Honda) +09,31, 4. Sonik (PL, Yamaha) +10,05
Průběžně: 1. Sonik 56:05,18, 2. Gonzales Ferioli (RA, Yamaha) +02:52,17, 3. Nosiglia +03:41,29
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2023
Závěr každého roku sebou nese několik tradičních momentů:
vánoční svátky, Silvestr a posledních jedenáct let i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek, tedy strojů, které budou dostupné na našem trhu
v příští sezóně. I tentokrát jsme Katalog rozdělili do několika kategorií
(Sport, Naked, Classic a custom, Adventure a touring, Enduro, cross a motard,
Skútry, Elektro a Quad) a jako vždy najd...
-
Motorbike 12/2022
Přestože do svátků zbývá ještě nějaký ten čas,
předvánoční shon už propukl naplno. Všude mraky lidí, nervozita stoupá...a
přitom by mělo jít přece o svátky klidu. A my vám pomůžeme se do toho klidu
„hodit“, je tu totiž zbrusu nové vydání Motorbike, které vám jistě zpestří
večer po hektickém dni. A pokud jste vůči okolnímu šílenství imunní (což vám
naprosto schvalujeme), tím lépe, o to více si posl...
-
Motorbike 11/2022
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě
předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike.
Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek,
ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících
benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být. A věříme, že se
vám i listopadový Motorbike (opět rozšíře...
-
Výměna olejového filtru motorky
Olejový filtr pomáhá čistit
motor, odstraňuje nečistoty z oleje motoru, jako například částečky kovů nebo
prach. Takto filtrovaný motorový olej je
velmi důležitý pro správné fungování motoru, jelikož znečištěný olej by mohl
poškodit součásti olejového čerpadla a zároveň dosedací plochy v motoru.
Podle všeobecných doporučení by
se měl olej v motorce měnit po ujetí každých 5-tisíc kilometrů, ne...
-
Motorbike 10/2022
Podzim? Že by konec sezóny? Ale kdepak, ještě se letos
určitě svezeme, jen jsou ty dny už o něco kratší. A abyste se večer nenudili,
máme pro vás nové vydání Motorbike. Jako obvykle plné nejen původních českých
testů jedno i dvoustopých strojů, ale i sportovních reportáží a aktuálních
informací z motocyklového světa. A opět jde o rozšířené vydání, tedy o 124
stran!
Testy
CFMOTO 700CL-X Adventure v...