Nevypočitatelné počasí

vydáno 17. 2. 2016, text hell, foto MotoGP

Druhé testování třídy MotoGP zavedlo jezdecké sedmnáctičlenné pole na australský okruh Phillip Island. Tam kromě testů MotoGP bude v následujících dnech probíhat i testování a úvodní závody WSBK. První testovací den MotoGP ale ovlivnil déšť.

Jezdci tedy museli vyjet na mokrých a později přechodných pneumatikách. Odpoledne pak trať postupně osychala a objevilo se i slunce.
Říká se, že na okruhu Phillip Island můžete během jediného dne zažít všechna čtyři roční období. Valentino Rossi to shrnul do jedné věty: „Očekávali jsme léto a přišla zima…“ Plány týmu Movistar Yamaha na testování nových pneumatik Michelin právě zde, na okruhu Phillip Island, musely být tedy odloženy. Tým si naopak vyzkoušel novou přechodovou pneumatiku a porovnal svůj loňský a letošní motocykl, jak se chová na mokré vozovce. Rossi zaznamenal v prvním dni šestý nejlepší čas. Jeho kolega Jorge Lorenzo, který byl nejrychlejší v předchozím testu v Malajsii, začal docela dobře, ale v proměnlivém počasí nakonec skončil až šestnáctý, tedy druhý od konce. „Byl to velmi nešťastný den. Jak můžete vidět v superbikových závodech, bývá tu touhle dobou obvykle hezké počasí, ale nás potkala smůla. Byly to smíšené podmínky, ne tak docela mokré ale nepříliš dobré pro jízdu… Odjel jsem jen dvě kola na suchých pneumatikách s docela zvláštními pocity. Ale opravdu už se těším na zítra, abychom si za lepších podmínek konečně vyzkoušeli nové obutí Michelin,“ komentoval svůj špatný den Lorenzo.
I v těchto podmínkách se však dařilo Italu Danilovi Petruccimu na Ducati, který se svými rychlými koly strefil do sucha. Po výborném druhém nejlepším kombinovaném času v Sepangu byl v prvním dni na Phillip Islandu nejrychlejší. Záleželo, kdy se jezdci během dne vydávali na trať, a právě proto nezískali kvalitní čas ani oba jezdci továrního týmu Repsol Honda, Marc Márquez byl jen dvanáctý a Dani Pedrosa dokonce poslední sedmnáctý.

Test MotoGP
Phillip Island (AUS)

1. den: 1. Petrucci (I, Ducati, Octo Pramac Yakhnich) 1:31.764, 2. M. Vinales (E, Suzuki, Team Suzuki Ecstar) +0.719, 3. Smith (GB, Yamaha, Monster Yamaha Tech 3) +0.826, 4. Redding (GB, Ducati, Octo Pramac Yakhnich) +1.100, 5. Crutchlow (GB, Honda, LCR Honda) +1.184, 6. Rossi (I, Yamaha, Movistar Yamaha MotoGP) +1.324, 7. P. Espargaró (E, Yamaha, Monster Yamaha Tech 3) +1.362, 8. Hernandez (E, Ducati, Aspar MotoGP Team) +2.077, 9. Miller (AUS, Honda, Marc VDS Racing Team) +2.228, 10. Iannone (I, Ducati, Ducati Team) +2.285, 11. Rabat (E, Honda, EG 0.0 Marc VDS) +3.509, 12. M. Márquez (E, Honda, Repsol Honda Team) +3.590, 13. A. Espargaró (E, Suzuki, Team Suzuki Ecstar) +3.820, 14. Laverty (IRL, Ducati, Aspar MotoGP Team) +3.915, 15. Tsuda (J, Suzuki, Suzuki Test Team) +4.402, 16. Lorenzo (E, Yamaha, Movistar Yamaha MotoGP) +8.061, 17. Pedrosa (E, Honda, Repsol Honda Team) +8.374, 18. Dovizioso (I, Ducati, Ducati Team) --



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické

Příspěvky motorkářů