Nevypočitatelné počasí

vydáno 17. 2. 2016, text hell, foto MotoGP

Druhé testování třídy MotoGP zavedlo jezdecké sedmnáctičlenné pole na australský okruh Phillip Island. Tam kromě testů MotoGP bude v následujících dnech probíhat i testování a úvodní závody WSBK. První testovací den MotoGP ale ovlivnil déšť.

Jezdci tedy museli vyjet na mokrých a později přechodných pneumatikách. Odpoledne pak trať postupně osychala a objevilo se i slunce.
Říká se, že na okruhu Phillip Island můžete během jediného dne zažít všechna čtyři roční období. Valentino Rossi to shrnul do jedné věty: „Očekávali jsme léto a přišla zima…“ Plány týmu Movistar Yamaha na testování nových pneumatik Michelin právě zde, na okruhu Phillip Island, musely být tedy odloženy. Tým si naopak vyzkoušel novou přechodovou pneumatiku a porovnal svůj loňský a letošní motocykl, jak se chová na mokré vozovce. Rossi zaznamenal v prvním dni šestý nejlepší čas. Jeho kolega Jorge Lorenzo, který byl nejrychlejší v předchozím testu v Malajsii, začal docela dobře, ale v proměnlivém počasí nakonec skončil až šestnáctý, tedy druhý od konce. „Byl to velmi nešťastný den. Jak můžete vidět v superbikových závodech, bývá tu touhle dobou obvykle hezké počasí, ale nás potkala smůla. Byly to smíšené podmínky, ne tak docela mokré ale nepříliš dobré pro jízdu… Odjel jsem jen dvě kola na suchých pneumatikách s docela zvláštními pocity. Ale opravdu už se těším na zítra, abychom si za lepších podmínek konečně vyzkoušeli nové obutí Michelin,“ komentoval svůj špatný den Lorenzo.
I v těchto podmínkách se však dařilo Italu Danilovi Petruccimu na Ducati, který se svými rychlými koly strefil do sucha. Po výborném druhém nejlepším kombinovaném času v Sepangu byl v prvním dni na Phillip Islandu nejrychlejší. Záleželo, kdy se jezdci během dne vydávali na trať, a právě proto nezískali kvalitní čas ani oba jezdci továrního týmu Repsol Honda, Marc Márquez byl jen dvanáctý a Dani Pedrosa dokonce poslední sedmnáctý.

Test MotoGP
Phillip Island (AUS)

1. den: 1. Petrucci (I, Ducati, Octo Pramac Yakhnich) 1:31.764, 2. M. Vinales (E, Suzuki, Team Suzuki Ecstar) +0.719, 3. Smith (GB, Yamaha, Monster Yamaha Tech 3) +0.826, 4. Redding (GB, Ducati, Octo Pramac Yakhnich) +1.100, 5. Crutchlow (GB, Honda, LCR Honda) +1.184, 6. Rossi (I, Yamaha, Movistar Yamaha MotoGP) +1.324, 7. P. Espargaró (E, Yamaha, Monster Yamaha Tech 3) +1.362, 8. Hernandez (E, Ducati, Aspar MotoGP Team) +2.077, 9. Miller (AUS, Honda, Marc VDS Racing Team) +2.228, 10. Iannone (I, Ducati, Ducati Team) +2.285, 11. Rabat (E, Honda, EG 0.0 Marc VDS) +3.509, 12. M. Márquez (E, Honda, Repsol Honda Team) +3.590, 13. A. Espargaró (E, Suzuki, Team Suzuki Ecstar) +3.820, 14. Laverty (IRL, Ducati, Aspar MotoGP Team) +3.915, 15. Tsuda (J, Suzuki, Suzuki Test Team) +4.402, 16. Lorenzo (E, Yamaha, Movistar Yamaha MotoGP) +8.061, 17. Pedrosa (E, Honda, Repsol Honda Team) +8.374, 18. Dovizioso (I, Ducati, Ducati Team) --



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...