Edwards o odchodu Ducati z WSBK
vydáno 7. 12. 2010, text Jiří Nykodým, foto Yamaha
Podle Colina Edwardse jsou hlavním důvodem odchodu továrního týmu špatná pravidla šampionátu.
Colin Edwards říká, že rozhodnutí italské továrny Ducati opustit mistrovství světa superbiků nebylo způsobeno pouze příchodem Valentina Rossiho do továrního týmu Ducati MotoGP. Hlavním důvodem podle Edwardse byl fakt, že nepřišla očekávaná změna pravidel, která by dvouválcovým motocyklům Ducati znovu umožnila bojovat o vítězství společně se čtyřválcovými motocykly, které měly v letošním roce výraznou převahu. O ukončení působení továrního týmu Ducati Xerox v šampionátu superbiků boloňská továrna informovala v srpnu.
„Před Grand Prix Německa na Sachsenringu jsem letěl na otočku do Bologně, kde jsem měl jednání s lidmi od Ducati. Na mnoha věcech jsme se shodli a vypadalo to, že budu v příštím roce závodit za Ducati v šampionátu superbiků. Jsem svým vlastním manažerem, takže to jednání bylo pro mne docela příjemné. Celkem rychle jsme se dohodli na určitých věcech, podmínkách smlouvy a dalších faktech, která jsou důležitá. Nic jsme ale nepodepsali na papír. Potom mi ale řekli, že neví, jestli budou v příštím roce závodit v superbicích, ať s nimi raději nepočítám. Řekli mi, že by moc rádi zůstali, ale neví, jestli zůstanou. Pokud by závodili v roce 2011, chtěli by mě jako závodníka. Jak přišel do továrny Valentino, potřebovali mnoho svého materiálu přesunout na vývoj motocyklu pro Rossiho. Ale ještě v té době vypadalo, že v superbicích zůstanou. Potřebovali by ale nějaké změny pravidel, aby byli konkurenceschopní. Potom mi řekli, že v příštím roce nebudou závodit v sérii, ve které by nemohli vítězit,“ řekl Colin Edwards.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 12/2025
Uteklo to zas jako voda, ze sedla
motorky jsme slezli, zdá se, teprve před chvílí a najednou je před námi konec
roku. A abyste se v období svátků nenudili, máme pro vás letošní poslední
vydání Motorbike. Co v něm najdete? Tak především test zbrusu nové Hondy
CB1000GT, ale nejen ten, i testy dalších motocyklů, informace z motosportu,
cestopis, reportáže z akcí...no prostě všechno, na co jste u nás ...
-
Motorbike 11/2025
Duel dvou v současnosti nejoblíbenějších superbiků, testy
trochu opomíjeného cestovního endura Triumph Tiger 1200 Rally Pro, ikony
Harley-Davidson Street Bob a dalších, reportáže z posledních akcí této sezóny,
informace ze závodů zahraničních i domácích – tak by se dal stručně
charakterizovat listopadový Motorbike, který právě přistál na pultech
distributorů. Přejeme hezké počtení :).
Testy
...
-
Motorbike 10/2025
Dny se pomalu krátí, večery začínají být dlouhé a aby nebyly
zároveň nudné, připravili jsme pro vás další vydání časopisu Motorbike.
Tradičně v něm najdete spoustu testů napříč téměř všemi kategoriemi motorek,
stejně tradičně i pořádnou dávku informací z motosportu a mnoho dalšího.
Doufáme, že se vám i tentokrát bude Motorbike líbit!
Testy
Suzuki GSX-8TT
Trochu překvapivě, ještě před letošním vele...
-
Motorbike 9/2025
Po rozpačitém létě/ nelétě se snad dočkáme alespoň slušného
babího léta. Ale i přesto, že nám počasí během prázdnin moc nepřálo, jsme
samozřejmě pilně testovali a jezdili po závodech i dalších moto akcích, abychom
vám, našim čtenářům, měli co nabídnout v dalších vydáních časopisu Motorbike.
To aktuální vychází právě teď!TestyYamaha Tracer 7 a Tracer 7 GTVe chvíli, kdy přišla pozvánka na dlouho oče...
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...