Abaja podruhé bodoval

vydáno 3. 6. 2013, text Ivo Helikar, foto Yamaha

Karel Abraham byl tentokrát v Mugellu z našich tří zástupců v silničním seriálu MS nejúspěšnější. I přes zdravotní komplikace se sice mohl prosadit i Jakub Kornfeil ve třídě Moto3, ale v poslední zatáčce před cílem se mu do cesty připletl padající Ital Ferrari a bylo po nadějích.

Abraham si dojel v královské třídě pro jeden bod za patnácté místo, Pešek skončil na posledním místě devatenáctý.
V historii italské trati v Mugellu šlo o 28. místní Grand Prix. Na rozdíl od střední Evropy se zdejšímu kraji dešťové mraky vyhnuly a v sobotu ani neděli nepršelo. Viděli jsme tedy suchý závod všech tříd.

Moto3
První řadu objemově nejslabší Moto3 tvořil Němec Jonas Folger a španělská dvojice Maverick Vinales s Alexem Rinsem. Jakub Kornfeil si opět musel sáhnout až na dno. V pátek vyjel do prvního tréninku jen na pár kol a dál nepokračoval. V tomto případě nešlo o maturitní zkoušku, ale o zdravotní problémy. Ztrácel rovnováhu a bolela ho hlava natolik, že se nemohl na okruh už v dalším pokračování tréninkového dne vrátit. Lékaři u něj našli zánět balančního svalu v oblasti uší a vůbec nebylo jisté, jestli bude pokračovat alespoň v dalších dnech. Ale v sobotu si i přes tento hendikep vyjel výbornou osmou kvalifikační pozici, tedy místo ve třetí startovní řadě.
Do závodu na 20 kol odstartoval nejlépe Jonas Folger, těsně ho následoval Vinales, Rins a Salom. Kornfeil sice udržel osmou příčku, ale netrvalo dlouho a začal se propadat dozadu. Během závodu z toho bylo nejhůře až devatenácté nebodované místo. Na čele zatím vládl stále Folger a Vinales, těsně následovaní Rinsem, Salomem, Oliveirou, Alexem Márquezem a chvíli také Italem Antonellim. Ten se však skupiny neudržel, a tak na čele jezdila šestičlenná skupina, nejednou vjížděli všichni do zatáčky téměř najednou. Na vedoucí pozici se střídal Rins, Márquez, Vinales a pak i Salom. Naopak, dech trochu ztrácel Folger. Dvě kola před koncem se na první pozici probil Luis Salom před Alexe Márqueze, třetí jel Alex Rins, čtvrtý Maverick Vinales a pátý nejlepší nešpanělský jezdec, Portugalec Miguel Oliveira, šestý byl s menší ztrátou Jonas Folger. V posledním kole se vedoucí Salom svým pronásledovatelům dokázal trochu odpoutat. Jakub Kornfeil se vrátil na bodovanou patnáctou a potom dokonce čtrnáctou pozici a když už to vypadalo, že jeho enormní snaha přinese výsledek, přišel pád v poslední zatáčce. Zavinil ho Ital Matteo Ferrari, upadl totiž těsně před Kornfeilovo přední kolo. Jakub už nemohl srážce zabránit a oba se poroučeli k zemi. Kornfeil tedy zůstal bez bodů a cíl neviděl. Naštěstí se okamžitě zvedl, ale bylo na něm vidět, jak těžce tuto chvíli prožívá, zde přinášíme jeho slova těsně po závodě: „Měl jsem sice dobrý start, ale hned od začátku jsem se necítil ve své kůži. Kluci nastavili tempo, kterému jsem absolutně nebyl schopný stíhat. Proto jsem se tak propadl. Jezdil jsem za nimi. Pak jsem viděl, že se to začíná trhat, tak jsem zaťal zuby a zkusil jsem se to dojet. To se mně povedlo. Dotáhl jsem se do té obrovské skupiny. Musím říct, že Honda udělala oproti poslednímu závodu velký pokrok. Všechny Hondy jsou nyní mnohem více konkurenceschopné vůči KTM. Docvakl jsem se na ty tři Ongetťáky, až mě nakonec jeden z nich dovedl k pádu. Nejhorší bylo, že jsem Ferrariho tělo viděl fakt přímo před sebou. Moje motorka mířila přímo na jeho hlavu. Proto jsem se snažil s tím okamžitě prásknout. To se celkem povedlo, takže to nakonec zasáhlo trošku jeho záda. Snad bude Matteo v pořádku. Je to velká škoda, dneska to byl fakt docela drsný závod. Měl jsem strach z toho, jak to vydržím. Nakonec jsem se dokázal i trošku prát s ostatními. Proto mě ten pád moc mrzí, i když teda nebyl zaviněný. Ale když se nedaří, tak se nedaří. Hned zítra mě bude čekat první návštěva lékařů. Snad akupunktura povede ke zlepšení. V Barceloně rozhodně už nechci závodit v takovém stavu jako dneska.“
Zvítězil Luis Salom před Alexem Rinsem a Maverickem Vinalesem. V průběžném pořadí je ale pořadí těchto tří Španělů trochu jiné, vede Vinales, druhý Salom na něj ztrácí čtyři body, třetí Rins už má větší odstup.

Moto2
Na nejrychlejší kvalifikační čas třídy Moto2 dosáhl vítěz předchozího závodu v Le Mans Brit Scott Redding. A to i přes to, že v úvodním pátečním tréninku upadl. Do první řady se spolu s ním seřadil ještě Japonec Takaaki Nakagami a Němec Marcel Schrotter. Redding pokračoval ve skvělých výkonech i v neděli. Od začátku vedl, nejhůř na tom byl čtyři kola uprostřed závodu, kdy jel na druhé pozici za Španělem Nicolasem Terolem. Největší favorit této třídy Pol Espargaró si vyjel až desáté místo v kvalifikaci a začátek závodu pro něj vypadal stejně špatně. Po prvním kole byl dokonce až čtrnáctý. Potom postupoval pomalu dopředu. Z první čtveřice upadl v devátém kole Japonec Nakagami. Vepředu potom jezdila už jen trojice Redding, Terol a Zarco. Poslední změny v pořadí se odehrály v závěru. Upadl totiž také Belgičan Simeon a právě na tomto okamžiku vydělal Pol Espargaró, posunul se totiž rázem z deváté na šestou pozici a o pár kol později dokonce na konečné čtvrté místo. Na čele se už nic neměnilo, zvítězil Redding před Terolem a Zarcem. V průběžném vedení třídy má Scott Redding pohodlný náskok 43 bodů před druhým Nicolasem Terolem a třetím Mikou Kalliem.

MotoGP
Španěl Dani Pedrosa zvítězil v předchozím závodě, dostal se do vedení seriálu a vyjel si pole position. V první řadě s ním stál krajan Jorge Lorenzo a Ital Andrea Dovizioso. Jeho Ducati na sebe upozornila už podruhé za sebou. Marc Márquez upadl v tréninku, a do kvalifikace nastoupil s bolestí ruky, ramena a krku. Musel tedy nejdříve absolvovat ještě jeden kvalifikační trénink a teprve potom postoupil mezi nejlepších dvanáct. Zajel šestý nejlepší čas, o jedno místo hůř na tom byl Valentino Rossi. Karel Abraham získal jen dvacátý čas a Lukáš Pešek, který se znovu potýkal s velkými problémy s elektronikou, byl až poslední.
Start se nejlépe povedl Pedrosovi, za ním vyrazil Lorenzo a Márquez. Hned ve druhé zatáčce upadl Alvaro Bautista a cestou s sebou smetl i nešťastného Valentina Rossiho. Pro oba tedy závod rychle skončil. Oba motocykly narazily do bariéry a spolu s nimi i Rossi, vypadalo to hodně nebezpečně. Naštěstí se oba zvedli a zamířili po svých do depa.
Vedoucí trojice se rychle odpoutala, na čtvrtém místě jezdil Cal Crutchlow, pak byla znovu mezera a na dalších místech spolu bojovali oba jezdci Ducati, Andrea Dovizioso a Nicky Hayden se Stefanem Bradlem. Právě Němec se dostal na páté místo, Doviziosu a Haydena měl však stále těsně za sebou. Karel Abraham byl chvíli jednadvacátý a Pešek jezdil za ním. Pak Abraham postoupil na osmnácté místo, Pešek byl stále dvaadvacátý. Vepředu šel na první místo Jorge Lorenzo a celá trojice jezdila těsně za sebou v pořadí Lorenzo, Pedrosa, Márquez. Lorenzo se však začal svým soupeřům vzdalovat, a to i přes to, že na dlouhé cílové rovince měly obě Hondy nad jeho Yamahou rychlostní převahu. Za chvíli měl už dostatečný náskok a mohl jezdit ve větším klidu. Největší bitva se odehrávala o druhé místo. Márquez tlačil na Pedrosu a v devatenáctém kole šel nekompromisně dopředu. Dokonce se začal Pedrosovi vzdalovat. K němu se naopak zezadu přibližoval Crutchlow, mezera však byla stále ještě dost velká. Tři kola před koncem Marc Márquez nečekaně upadl a závod pro něj skončil. Pedrosa se vrátil na stříbrnou pozici a tu už udržel. Bronz vybojoval Cal Crutchlow, bylo to letos už jeho druhé pódium po stříbrné příčce z Le Mans. Karel Abraham si v závěru vybojoval patnácté místo, Lukáš Pešek závod dokončil na devatenácté příčce. Nejlépe z jezdců startujících na motocyklu CRT skončil na osmém místě Aleix Espargaró. Ještě slovní doprovod Karla po závodě: „Každý bod se počítá a konečný výsledek je samozřejmě slušný, ale bod mám jen díky tomu, že tři jezdci přede mnou spadli. Na to se sice nemá smysl koukat, ale samozřejmě bych byl raději, kdybych bodoval v plné konkurenci. Většinu problémů jsem si vyrobil sám tím, že jsem zazmatkoval na startu a přede mě se dostalo hodně jezdců, které jsem pak pracně předjížděl. Stálo mě to hodně sil a navíc mi odskočili jezdci, se kterými jsem mohl závodit. Posledních sedm kol jsem vůbec nemohl a myslel jsem si, že jsem sedmnáctý, stejně jsem ale udělal všechno, co šlo, a předjel ještě Hernandeze. Díky pádu Márqueze to nakonec stačilo na patnácté místo.“
Na čele seriálu zůstává dále Dani Pedrosa, druhý Jorge Lorenzo na něj ztrácí 12 bodů.

MOTO GP
MUGELLO (I)

Moto3:
1. Salom (E), 2. Rins (E), 3. Vinales (E, všichni KTM) 4. Oliveira (P, Mahindra), 5. A. Márquez (E, KTM), 6. Folger (D, Kalex KTM),
Průběžně: 1. Vinales 106, 2. Salom 102, 3. Rins 81, 4. Folger 63, 5. A. Márquez 35, 6. Binder (ZA, Suter Honda) 34… 9. Kornfeil (Kalex KTM) 27

Moto2: 1. Redding (GB, Kalex), 2. Terol (E), 3. Zarco (F, oba Suter), 4. P. Espargaró (E), 5. Kallio (FIN, oba Kalex), 6. Torres (E, Suter)
Průběžně: 1. Redding 101, 2. Terol 58, 3. Kallio 58, 4. Rabat (E, Kalex) 55, 5. P. Espargaró 54, 6. Aegerter (CH, Suter) 53

MotoGP: 1. Lorenzo (E, Yamaha), 2. Pedrosa (E, Honda), 3. Crutchlow (GB, Yamaha), 4. Bradl (D, Honda), 5. Dovizioso (I), 6. Hayden (USA, oba Ducati)… 15. Abraham (ART), 19. Pešek (Ioda-Suter)
Průběžně: 1. Pedrosa 103, 2. Lorenzo 91, 3. M. Márquez (E, Honda) 77, 4. Crutchlow 71, 5. Dovizioso 50, 6. Rossi (I, Yamaha) 47… 21. Abraham 2



Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 19 hodinami, upraveno nyní
     0   0
Moje první velká zkouška motocyklu Indian Challenger.         www.youtube.com/watch
Motocyklová asociace ČR
před 19 hodinami
     0   0
Dělá ostudu a špatné jméno motorkářům...
Bikes.cz
před 2 dny ve 12:13
     0   0
Adam Peschel překonal svůj rekord
Bikes.cz
před 5 dny ve 22:33
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Všechny příspěvky ...