Velký závod našich jezdců
aktualizováno 31. 5. 2015, text hell, foto Drive M7 SIC Racing Team
Pole position třídy Moto3 si zajistil Danny Kent. Podruhé v kariéře startoval Karel Hanika ze čtvrtého místa na roštu. Ve druhé řadě ho doplnil šestý nejrychlejší Jakub Kornfeil.
Kornfeil se vloni právě v Mugellu poprvé v životě podíval ze třetího kvalifikačního postu do první startovní řady. Také Hanikovi se vloni v Mugellu dařilo, získal tu ve své první sezoně do té chvíle své nejlepší umístění sedmým místem. Vloni si svou nejlepší kvalifikaci užil čtvrtým místem na Sachsenringu, a právě toto umístění dokázal v letošním Mugellu vyrovnat. Je to už letos potřetí ze šesti kvalifikací, kdy se postavil do druhé řady. Celkově se mu to v jeho druhém roce v MS povedlo po páté ze čtyřiadvaceti odjetých závodů. V Mugellu ale pouze 0,01 sekundy od první řady. V prvních dvou řadách jste našli jezdce Velké Británie, Japonska, dva Italy a dva Moravany.
Závod byl neuvěřitelně napínavý. Na čele se vystřídali Kent, Oliveira, Fenati, Vazquez, Antonelli, Bastianini, ale hlavně oba naši, Kornfeil i Hanika. Oba se také několikrát pohybovali na pódiových pozicích a skoro pořád byli vidět na čelních pozicích osmi- až jedenáctičlenné skupiny. V prostřední fázi závodu se jakoby začal vytrácet vedoucí jezdec mistrovství Danny Kent, ale v závěru znovu zabojoval. V předposledním kole se Hanika objevil na chvíli na třetím místě a Kornfeil byl šestý. Oba bojovali o stupně vítězů. V posledním kole se však Karel Hanika střetnul s Efrenem Vazquezem a pár set metrů před cílem přišel o naděje na svůj nejlepší životní výsledek. Stejná situace zdržela i Jakuba Kornfeila, který se rázem propadl na 18. místo a v cíli byl jen šestnáctý. Bylo to však po letech poprvé, co se české barvy během závodu objevovaly tak vysoko a to dokonce v podání obou našich zástupců v této třídě. Škoda jen, že závod nekončil o kolo dříve.
Rabat jako před rokem
Pole position třídy Moto2 si zapsal Brit Sam Lowes, první řadu spolu s ním obsadil Švýcar Dominique Aegerter a Tito Rabat.
Start do závodu se nejlépe povedl Švýcaru Aegerterovi, hned za něj se zařadil jeho krajan Thomas Lüthi. Závod v první polovině poznamenalo dost pádů. Nejprve šel k zemi Corsi, jehož motocykl se střetl s Lowesem. Ten ale pokračoval, i když z konce první desítky. Potom upadl Morbidelli s Kalliem a po nich i Folger. Na čele vystřídal Aegertera Tito Rabat a na druhou pozici postoupil Zarco. Aegerter držel třetí místo, ale to už se zezadu lehce přibližoval znovu Lowes. Do cíle se však už nic nezměnilo. První byl, stejně jako před rokem, Esteve Rabat, druhý skončil Johann Zaco a třetí Dominique Aegerter. Jen Zarco v závěru nebezpečně stahoval Rabatův náskok a Lowes zase Aegertera.
Kvalifikace MotoGP
Po součtu času tří volných tréninků dosáhl Marc Márquez až na jedenáctý čas, což znamenalo, že se o další postup musel nejprve poprat v první kvalifikaci, z níž první dva postupují k nejlepším do kvalifikace 2. V prvním kvalifikačním patnáctiminutovém tréninku však nebyl ani jednou na nejrychlejší pozici. Tu držel Aleix Espargaró, Márquez byl stále jen druhý. A pak to přišlo, Marc Márquez i Aleix Espargaró už seděli v boxech, když se ve výsledkové listině se objevil nový nejrychlejší průběžný čas Yonnyho Hernandeze. Ten ve svém posledním kole překonal Espargara i Márqueze a najednou z toho byl nejhorší Márquezův kvalifikační výsledek ve třetím roce jeho působení ve třídě MotoGP. Jen vztekle hodil kšiltovkou, jako by nechtěl věřit svému pohledu na monitor. Do GP Itálie musel skousnout až třináctou startovní pozici, tedy pátou řadu. Tomuto výkonu předcházel rovněž jeho pád ze čtvrtého volného tréninku těsně před kvalifikací.
Nedaleko však stál i vedoucí jezdec seriálu Valentino Rossi, který si vyjel jen osmou pozici na roštu, spolu s ním stál ve třetí řadě i sedmý nejrychlejší, týmový Márquezův kolega Dani Pedrosa. Pole position vybojoval Andrea Iannone, byla to druhá PP v sezoně pro Ducati, tu první získal Andrea Dovizioso v úvodním závodě v Kataru. A první pole position pro Ducati na okruhu v Mugellu od výkonu Casey Stonera v roce 2007. Iannone zároveň získal svou první životní pole position v královské třídě. Ducati oslavila nejrychlejší čas třídenní desetiprocentní slevou na své výrobky z internetového obchodu MotoGP. Radost byla o to větší, že se do první řady na třetí pozici probojoval za Jorgeho Lorenza (Yamaha) i její druhý tovární jezdec a další Ital, Andrea Dovizioso.
Karel Abraham si na startu stoupl na dvacátou pozici, na Marca Márqueze v kvalifikaci 1 ztrácel přibližně sekundu a jednu desetinu. Jeho jízda se však neobešla bez pádu.
Lorenzo vítěz, Rossi znovu dotahoval
Nejlépe do závodu odstartoval Andrea Dovizioso, ale ještě v prvním kole šel na první pozici Jorge Lorenzo. Od té chvíle už jen zvyšoval svůj náskok. Skvěle se start povedl Marcu Márquezovi, který se ze 13. příčky okamžitě dostal na 6. pozici a za chvíli byl už čtvrtý. Start se naopak nepovedl Valentinu Rossimu, musel se spokojit až s jedenáctým místem. Mezi tím upadl Aleix Espargaró a po chvíli i Nicki Hayden. Karel Abraham byl chvíli devatenáctý, potom klesl na 21. místo, když musel absolvovat trest průjezdu boxovou uličkou za ulitý start.
Za Lorenzem se vytvořila čtyřčlenná skupina, v níž bojovali o stupně vítězů Márquez, Dovizioso, Iannone a Pedrosa. Rossi už byl s větší ztrátou šestý, když překonal Smitha a Crutchlowa. Dokonce se začal přibližovat skupině před sebou. V jednu chvíli měl ale docela namále a jen akrobatický výkon ho udržel na motocyklu. Andreu Doviziosa potkaly technické problémy a musel zajet do boxů. O druhé místo spolu sváděli ostrý souboj Iannone a Márquez, o čtvrtou příčku zase Pedrosa a Rossi. Rozuzlení bylo nečekané, Márquuez vlastní chybou upadl.
Rossi po pár kolech překonal Pedrosu, který se ho chvíli udržel, ale pak se Rossi vzdálil a přibližoval se Iannonemu. Už to ale nestihl.
Jorge Lorenzo už měl takový náskok, že v posledním kole mohl zdravit diváky. Druhé místo patřilo Iannonemu a bronz k velké radosti diváků Rossimu. Skončil na stejném třetím místě jako před rokem, jeho stíhací jízdy letos koření celý průběh šampionátu třídy MotoGP. Jorge Lorenzo zvítězil potřetí za sebou a přiblížil se k průběžně vedoucímu Rossimu na rozdíl šesti bodů. Naopak, Marc Márquez musel své průběžné čtvrté místo přepustit Iannonemu a obhajoba titulu je pro něj stále těžší.
Karel Abraham se díky pádům soupeřů propracoval na sedmnáctou pozici, body však stejně nezískal. Nebodoval už v jedenácti závodech v řadě.
.
Moto GP
Mugello (I)
Moto3: 1. Oliveira (P, KTM), 2. Kent (GB, Honda, 3. Fenati (I, KTM), 4. Bagnaia (I, Mahindra), 5. Bastianini (I), 6. Antonelli (I, oba Honda)… 16. Kornfeil, 28. Hanika (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 124, 2. Bastianini 78, 3. Fenati 67, 4. Oliveira 66, 5. Vazquez (E, Honda) 60, 6. I. Vinales (E, Husqvarna) 55… 14. Hanika 18, 15. Kornfeil 17
Moto2: 1. Rabat (E), 2. Zarco (F), 3. Aegerter (CH, všichni Kalex) 4. Lowes (GB, Speed Up), 5. Salom (E), Simeon (B, oba Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 109 2. Rabat 78, 3. Lüthi (CH, Kalex) 68, 4. Lowes 67, 5. Folger (D) 57, 6. Rins (oba Kalex) 54
MotoGP: 1. Lorenzo (E), 2. Iannone (I, Ducati), 3. Rossi (I, oba Yamaha), 4. Pedrosa (E, Honda), 5. Smith (GB), 6. P. Espargaró (E, oba Yamaha)… 17. Abraham (Honda)
Průběžně: 1. Rossi 118, 2. Lorenzo 112, 3. Dovizioso (I, Ducati) 83, 4. Iannone 81, 5. M. Márquez (E, Honda) 69, Smith 57
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...