Velký závod našich jezdců
aktualizováno 31. 5. 2015, text hell, foto Drive M7 SIC Racing Team
Pole position třídy Moto3 si zajistil Danny Kent. Podruhé v kariéře startoval Karel Hanika ze čtvrtého místa na roštu. Ve druhé řadě ho doplnil šestý nejrychlejší Jakub Kornfeil.
Kornfeil se vloni právě v Mugellu poprvé v životě podíval ze třetího kvalifikačního postu do první startovní řady. Také Hanikovi se vloni v Mugellu dařilo, získal tu ve své první sezoně do té chvíle své nejlepší umístění sedmým místem. Vloni si svou nejlepší kvalifikaci užil čtvrtým místem na Sachsenringu, a právě toto umístění dokázal v letošním Mugellu vyrovnat. Je to už letos potřetí ze šesti kvalifikací, kdy se postavil do druhé řady. Celkově se mu to v jeho druhém roce v MS povedlo po páté ze čtyřiadvaceti odjetých závodů. V Mugellu ale pouze 0,01 sekundy od první řady. V prvních dvou řadách jste našli jezdce Velké Británie, Japonska, dva Italy a dva Moravany.
Závod byl neuvěřitelně napínavý. Na čele se vystřídali Kent, Oliveira, Fenati, Vazquez, Antonelli, Bastianini, ale hlavně oba naši, Kornfeil i Hanika. Oba se také několikrát pohybovali na pódiových pozicích a skoro pořád byli vidět na čelních pozicích osmi- až jedenáctičlenné skupiny. V prostřední fázi závodu se jakoby začal vytrácet vedoucí jezdec mistrovství Danny Kent, ale v závěru znovu zabojoval. V předposledním kole se Hanika objevil na chvíli na třetím místě a Kornfeil byl šestý. Oba bojovali o stupně vítězů. V posledním kole se však Karel Hanika střetnul s Efrenem Vazquezem a pár set metrů před cílem přišel o naděje na svůj nejlepší životní výsledek. Stejná situace zdržela i Jakuba Kornfeila, který se rázem propadl na 18. místo a v cíli byl jen šestnáctý. Bylo to však po letech poprvé, co se české barvy během závodu objevovaly tak vysoko a to dokonce v podání obou našich zástupců v této třídě. Škoda jen, že závod nekončil o kolo dříve.
Rabat jako před rokem
Pole position třídy Moto2 si zapsal Brit Sam Lowes, první řadu spolu s ním obsadil Švýcar Dominique Aegerter a Tito Rabat.
Start do závodu se nejlépe povedl Švýcaru Aegerterovi, hned za něj se zařadil jeho krajan Thomas Lüthi. Závod v první polovině poznamenalo dost pádů. Nejprve šel k zemi Corsi, jehož motocykl se střetl s Lowesem. Ten ale pokračoval, i když z konce první desítky. Potom upadl Morbidelli s Kalliem a po nich i Folger. Na čele vystřídal Aegertera Tito Rabat a na druhou pozici postoupil Zarco. Aegerter držel třetí místo, ale to už se zezadu lehce přibližoval znovu Lowes. Do cíle se však už nic nezměnilo. První byl, stejně jako před rokem, Esteve Rabat, druhý skončil Johann Zaco a třetí Dominique Aegerter. Jen Zarco v závěru nebezpečně stahoval Rabatův náskok a Lowes zase Aegertera.
Kvalifikace MotoGP
Po součtu času tří volných tréninků dosáhl Marc Márquez až na jedenáctý čas, což znamenalo, že se o další postup musel nejprve poprat v první kvalifikaci, z níž první dva postupují k nejlepším do kvalifikace 2. V prvním kvalifikačním patnáctiminutovém tréninku však nebyl ani jednou na nejrychlejší pozici. Tu držel Aleix Espargaró, Márquez byl stále jen druhý. A pak to přišlo, Marc Márquez i Aleix Espargaró už seděli v boxech, když se ve výsledkové listině se objevil nový nejrychlejší průběžný čas Yonnyho Hernandeze. Ten ve svém posledním kole překonal Espargara i Márqueze a najednou z toho byl nejhorší Márquezův kvalifikační výsledek ve třetím roce jeho působení ve třídě MotoGP. Jen vztekle hodil kšiltovkou, jako by nechtěl věřit svému pohledu na monitor. Do GP Itálie musel skousnout až třináctou startovní pozici, tedy pátou řadu. Tomuto výkonu předcházel rovněž jeho pád ze čtvrtého volného tréninku těsně před kvalifikací.
Nedaleko však stál i vedoucí jezdec seriálu Valentino Rossi, který si vyjel jen osmou pozici na roštu, spolu s ním stál ve třetí řadě i sedmý nejrychlejší, týmový Márquezův kolega Dani Pedrosa. Pole position vybojoval Andrea Iannone, byla to druhá PP v sezoně pro Ducati, tu první získal Andrea Dovizioso v úvodním závodě v Kataru. A první pole position pro Ducati na okruhu v Mugellu od výkonu Casey Stonera v roce 2007. Iannone zároveň získal svou první životní pole position v královské třídě. Ducati oslavila nejrychlejší čas třídenní desetiprocentní slevou na své výrobky z internetového obchodu MotoGP. Radost byla o to větší, že se do první řady na třetí pozici probojoval za Jorgeho Lorenza (Yamaha) i její druhý tovární jezdec a další Ital, Andrea Dovizioso.
Karel Abraham si na startu stoupl na dvacátou pozici, na Marca Márqueze v kvalifikaci 1 ztrácel přibližně sekundu a jednu desetinu. Jeho jízda se však neobešla bez pádu.
Lorenzo vítěz, Rossi znovu dotahoval
Nejlépe do závodu odstartoval Andrea Dovizioso, ale ještě v prvním kole šel na první pozici Jorge Lorenzo. Od té chvíle už jen zvyšoval svůj náskok. Skvěle se start povedl Marcu Márquezovi, který se ze 13. příčky okamžitě dostal na 6. pozici a za chvíli byl už čtvrtý. Start se naopak nepovedl Valentinu Rossimu, musel se spokojit až s jedenáctým místem. Mezi tím upadl Aleix Espargaró a po chvíli i Nicki Hayden. Karel Abraham byl chvíli devatenáctý, potom klesl na 21. místo, když musel absolvovat trest průjezdu boxovou uličkou za ulitý start.
Za Lorenzem se vytvořila čtyřčlenná skupina, v níž bojovali o stupně vítězů Márquez, Dovizioso, Iannone a Pedrosa. Rossi už byl s větší ztrátou šestý, když překonal Smitha a Crutchlowa. Dokonce se začal přibližovat skupině před sebou. V jednu chvíli měl ale docela namále a jen akrobatický výkon ho udržel na motocyklu. Andreu Doviziosa potkaly technické problémy a musel zajet do boxů. O druhé místo spolu sváděli ostrý souboj Iannone a Márquez, o čtvrtou příčku zase Pedrosa a Rossi. Rozuzlení bylo nečekané, Márquuez vlastní chybou upadl.
Rossi po pár kolech překonal Pedrosu, který se ho chvíli udržel, ale pak se Rossi vzdálil a přibližoval se Iannonemu. Už to ale nestihl.
Jorge Lorenzo už měl takový náskok, že v posledním kole mohl zdravit diváky. Druhé místo patřilo Iannonemu a bronz k velké radosti diváků Rossimu. Skončil na stejném třetím místě jako před rokem, jeho stíhací jízdy letos koření celý průběh šampionátu třídy MotoGP. Jorge Lorenzo zvítězil potřetí za sebou a přiblížil se k průběžně vedoucímu Rossimu na rozdíl šesti bodů. Naopak, Marc Márquez musel své průběžné čtvrté místo přepustit Iannonemu a obhajoba titulu je pro něj stále těžší.
Karel Abraham se díky pádům soupeřů propracoval na sedmnáctou pozici, body však stejně nezískal. Nebodoval už v jedenácti závodech v řadě.
.
Moto GP
Mugello (I)
Moto3: 1. Oliveira (P, KTM), 2. Kent (GB, Honda, 3. Fenati (I, KTM), 4. Bagnaia (I, Mahindra), 5. Bastianini (I), 6. Antonelli (I, oba Honda)… 16. Kornfeil, 28. Hanika (oba KTM)
Průběžně: 1. Kent 124, 2. Bastianini 78, 3. Fenati 67, 4. Oliveira 66, 5. Vazquez (E, Honda) 60, 6. I. Vinales (E, Husqvarna) 55… 14. Hanika 18, 15. Kornfeil 17
Moto2: 1. Rabat (E), 2. Zarco (F), 3. Aegerter (CH, všichni Kalex) 4. Lowes (GB, Speed Up), 5. Salom (E), Simeon (B, oba Kalex)
Průběžně: 1. Zarco 109 2. Rabat 78, 3. Lüthi (CH, Kalex) 68, 4. Lowes 67, 5. Folger (D) 57, 6. Rins (oba Kalex) 54
MotoGP: 1. Lorenzo (E), 2. Iannone (I, Ducati), 3. Rossi (I, oba Yamaha), 4. Pedrosa (E, Honda), 5. Smith (GB), 6. P. Espargaró (E, oba Yamaha)… 17. Abraham (Honda)
Průběžně: 1. Rossi 118, 2. Lorenzo 112, 3. Dovizioso (I, Ducati) 83, 4. Iannone 81, 5. M. Márquez (E, Honda) 69, Smith 57
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...