David M. Bodlák
vydáno 12. 6. 2014
---------------------
foto: David M. Bodlák, www.hasitv.com
Střihli jsme si Sachsenring na vlastní kůži - s Prospeedem na trati MotoGP
V Německu je několik zajímavých okruhů, ale jen jeden momentálně hostí MS motocyklů. A protože naše partnerská agentura Prospeed na této trati pořádá své okruhové dny, mohli jsme si ji střihnout na vlastní kůži.

S Prospeedem na Sachsenringu

Thumbnail image for http://www.motocyklovenoviny.cz/Controls/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2014_12.jpg
Sachsenring pro mnohé okruhové střelce zůstane zřejmě zapovězen. Vzhledem k lokaci tu totiž platí přísné hlukové limity a kromě světových či národních podniků, které se mohou konat jen v určenou dobu a v rámci cca deseti povolených dnů ročně, je striktně nařízeno použití originální koncovky (Eda prošel i s tlumivkami na Termignonech) a originálního vzduchového filtru (s otevřeným filtrem nám to prošlo oběma, ale pššt...). Každopádně hlukový limit je 93 dB, někde uváděných dokonce 88 dB, přičemž se měří celý den.

Poprvé v boxu
Co se zatím letos nedaří, je počasí, které okruhovým radovánkám rozhodně moc nepřeje, a hned na začátek se přiznám, že jsem poprvé vyměknul. Nežli v pěti stupních a mokru rozbalovat v paddocku stan, raději jsem se nastěhoval ke klukům do boxu, což pro mě bylo poprvé a pravděpodobně naposled v životě, protože hotel jsem zvyklý platit si akorát tak na dovolené s manželkou (ani nevím, kdy jsme naposledy někde byli...). Trochu mě to rozhodilo, protože za šest let okruhového kempování mám svůj systém a každá věc má pod stanem a v dodávce své místo, ale na život v boxu se dá zvyknout velice snadno, to vám nebudu lhát. Motorka byla připravená, a tak jsem se těšil na druhý den ráno, kdy vše začalo na ostro.

Dokonale zamotaná hlava
Saský harmonogram je bez závodu, ale o to víc se tu jezdí, třebaže od pěti odpo musí být na trati klid. Vzhledem k tomu, že maximální počet účastníků je omezen na 100 (nás bylo 75), jezdí se jen ve třech skupinách a během dne se tak stihne sedm dvacetiminutovek – hodně slušný fofr. V reálu to vypadá tak, že se vrátíte z rundy a než se stačíte rozkoukat, jste na trati znovu, což se hodí, protože tady to chce jezdit a jezdit.
A můj první dojem z 3666 m dlouhé motanice pořád doleva, na kterou jsem se tentokráte nepřipravoval žádným študováním on-boardů ani mapky? První kolo se mi fakt motala hlava. Je to šíleně zakroucené a spíš než výkon nebo brzdy je tu na prvním místě stopa, a to víc než kde jinde. Jak nejedete tu správnou, nevychází vám to, a když jsem neodolal, a snažil se zprvu plynovat a netrefil jsem při tom ideální průjezd, vždycky mě to vytrestalo, že jsem to měl jen tak tak, abych neskočil za obrubník do „Kitty litteru“, jak se v Anglii přezdívá kačírku. Další specialitou jsou slepé horizonty, které souvisí se slušným převýšením tratě, a na ty platí jen jedna věc – musíte jet popaměti, nikoliv na oči, protože ty před horizontem kulový vidí. K tomu krásná příroda kolem a Němci hodní jako beránci. V Mostě je to samá diskoška a chlastačka, tady se odpoledne dojezdilo a v boxech jsme během pár hodin zůstali akorát já, Eda Havíř a jeho mechanik David Ouřada, jinak nikde nikdo, ticho, klid, až nám to bylo podivné.
Více v ČMN 12/2014.
Video


Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 12 hodinami
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 16 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 3 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...