Trialy 2014 od Hondy a Gas Gasu

vydáno 9. 8. 2013, text Jan Rameš, foto Honda, GasGas

U Hondy to je jednodušší, neboť ta nabízí pouze dva modely, resp. jeden, ale ve dvou provedeních: základ má jméno Cota 4RT260, vylepšený potom Cota Race Replica.

A jelikož Honda už dávno dala vale dvoutaktům, i tento stroj je čtyřdobý se vstřikováním. Hned první změna oproti stávající 4RT je jasná už z označení, došlo ke zvýšení objemu na 259 kubíků, což má za následek výrazně vyšší výkon (dle tiskových materiálů, hodnoty se neudávají) a lepší průběh točivého momentu. Byly sníženy setrvačné hmoty v motoru a vstřikování je naladěno tak, že motor skoro nebrzdí. Zatímco 73kg Race Replica, podobná strojům Boua a Fujinamiho, používá odpružení Showa nejvyšší specifikace, základní 4RT260 má vpředu vidli Tech a vzadu tlumič R16V. Brzdovou soustavu mají oba modely novou od firmy Braktec. Novinka bude v prodeji od září, v Česku na individuální poptávku. Cena ještě nebyla stanovena, ale továrna uvádí, že by mohla být oproti předchozí dvěpade nižší o 15–20 procent.


Gas Gas má tradičně svou nabídku trialových strojů podstatně širší, základní řadu TXT Pro, profíkovskou TXT Pro Racing a objemy 125, 250, 280 a 300 kubíků, samozřejmě ve dvou dobách. Změny se soustředily na snížení hmotností, což proběhlo kupříkladu lehčími předními brýlemi. Na Racingu bylo upraveno odpružení, kdy došlo k přesunu tlakových nádobek nových tlumičů Reiger, podle zkušeností továrního týmu je důležité mít olej co nejdál od jakýchkoli zdrojů tepla, což má zvyšovat jejich výkonnost až o 80 %. Přední brzdová soustava je nová, vykousané disky Galfer jsou doplněny o monoblokové brzdové třmeny. Zadní brzdový třmen nazvaný AutoStand byl vyvinut u Gas Gasu a jeho konstrukce umožňuje rychlejší a pohodlnější výměnu zadního kola. Motor profituje z nového airboxu umožňujícího lepší proudění vzduchu, stejně jako z výfukové soustavy stejné jako na továrních replikách či z karburátorů Keihin.

Také základní modely TXT Pro doznaly změn, nové jsou brzdová a spojková pumpa, rám má těsněnou hlavu řízení, snížení hmotnosti bylo docíleno novou benzínovou nádrží. Motory mají navíc novou hlavu válců s přímějším napojením.



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...