Endura 2014 od Gas Gasu

vydáno 15. 10. 2013, text Jan Rameš, foto Gas Gas

Španělský Gas Gas napřesrok nabídne svou tradičně ucelenou řadu dvoutaktů i čtyřtaktů. A aby to nebylo málo, dvěpade a tříkilo si můžete pořídit také s elektrickým startérem, a kromě verzí Racing jsou všechny dvoutakty kromě stopětadvacítky v nabídce i jako základní varianta s ne tak hi-endovými komponenty, ovšem za nižší cenu.

Ale to je u Gasu již tradice. A co je nového? Tak především rám, který shodil neuvěřitelná dvě kila a je navíc stabilnější a méně pevný, prý pro lepší citlivost. Zcela jinak dělaný je i hliníkový podsedlák. S totálně změněnou geometrií by měly motorky být lehčí a snáze ovladatelnější než předchozí ročníky. Navíc rámy pro dvoutakty i čtyřtakty jsou dělané na stejné platformě, což usnadňuje výrobní proces. Novinkou pro řadu EC Racing je zadní tlumič Reiger (základ má Sachs), ten moc výrobců nepoužívá, ovšem Gas Gas slibuje lepší trakci a preciznější nastavitelnost než dříve. Vpředu zůstala 48mm vidle Marzocchi, ale s odlišným nastavením. Řídítka Double Force byla vyvinuta speciálně pro španělská endura, mají nové držáky a před nimi najdete menší, nicméně čitelnější palubní displej. Z nastavitelných stupaček lépe dosáhnete na upravený brzdový pedál, a když už jsme u brzd, musíme zmínit vlnité kotouče Galfer. Nové jsou boční plasty, pěkně vypadají černé ráfky Excel a ve stejné barvě jsou vyvedeny plastové spodní kryty motorů.

Bez úprav samozřejmě nemohly zůstat motory, ačkoli žádné revoluce se nekonaly. Ke čtyřtaktům se dočteme akorát to, že „jejich výkon byl vylepšen“, na dvoutaktech se ale makalo víc: lehčí, a přitom výkonnější vodní pumpy, nové VForce4 klapky, nové válce a hlavy, výfuky FMF, jiná zapalka, to vše je tu pro vyšší výkon, jinak řešené klikovky zase pro menší vibrace.



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 3 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 5 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...