BMW bude vyrábět malé levné stroje s indickou firmou TVS

vydáno 24. 4. 2013, text Jan Rameš, foto BMW

KTM již dlouhá léta spolupracuje s indickým Bajajem a ve spolupráci s ním vznikly malé komerčně úspěšné modely Duke (125, 200 a 390). Velký německý konkurent Rakušanů, značka BMW, se nyní také vydává směrem na východ.

V indickém Čennaji (dříve Madrás) podepsali šéf BMW Motorrad Stephan Schaller a předseda indické TVS Motor Company Venu Srinivasan dohodu o dlouhodobé spolupráci, jejímž výsledkem má být „spojení sil při vývoji a výrobě motocyklů v segmentu pod 500 cm3“. Bavoři si pochvalují získání kvalitního partnera se zkušenostmi s maloobjemovými motocykly, Indové pro změnu oceňují německý smysl pro kvalitu a přístup k inovacím.
Pikantní je, že zatímco se BMW letos poněkud překvapivě zbavilo Husqvarny s tím, že nemá zájem se dále rozvíjet v oblasti sportovních offroadů, TVS naopak v zimě na indickém veletrhu Auto Expo představilo motokrosový speciál RTR 250-fx, jenž podle kovaných milovníků bláta podvozkově vychází právě z Husqvaren! A přidává motor, který jako by konstrukčně z oka vypadl agregátům KTM…
U nás je TVS Motor Company značkou neznámou, ovšem Němci by si za partnera nevybrali žádné béčko. Proto nepřekvapí, že se jedná o jednoho z největších indických výrobců s roční produkcí kolem dvou milionů kusů, obratem přes miliardu amerických dolarů a zastoupením ve více než 50 zemích v Asii, Africe a Jižní Americe. Je to zároveň prémiová značka koncernu TVS Group, jenž má na čtyři desítky společností a holdingů podnikajících v automobilovém a motocyklovém sektoru a za sebou stoletou existenci.
O tom, kdy se v showroomech objeví první malé a zřejmě hlavně levné BMW, tiskové zprávy nehovoří. Letos je ještě neočekáváme, nicméně za rok, až se bude konat Intermot 2014, by Bavoři mohli využít domácího prostředí k prezentaci nějaké zásadní novinky.



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před hodinou
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 6 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 2 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...