Nový stroj Otty Knebla má přes 1000 koní

vydáno 13. 9. 2011, text ohc, sal, foto Yvona Kneblová

Otto Knebl nastoupí do sezóny 2012 v ME v sedle nového, zcela unikátního motocyklu. Zakoupil totiž dragsterový speciál Puma Imperial Wizard a minulý víkend na něm na zkoušku odjel první závody v Santa Pod.

Puma Imperial Wizard z dílny legendárního závodníka a konstruktéra Briana Johnsona (byl repasován v dílně Puma Engineering špičkového závodníka Iana Kinga) má čtyřválcový motor speciální konstrukce o objemu „pouhých“ 1313 cm3. Motor s rozvodem 2x OHC vycházející konstrukčně z motorů Yamaha je přeplňovaný jedním mechanickým kompresorem, má dvoustupňovou převodovku a jede na nitrometan. Ve špičce vyprodukuje 1150 koní na zadním kole, což je nějakých 1500 koní na motoru! Přímo tento konkrétní stroj už dokázal zajet čtvrtmíli za neuvěřitelných 6,1 sekundy!


Proč se Otto rozhodl vyměnit po roce svou Kawasaki, když byl s jejím výkonem spokojený a ještě z ní nevymačkal maximum?

„S Kawasaki jsem spokojený, změna technických předpisů mi ale nedovoluje s tímto motocyklem startovat ve třídě Top Fuel Bike. Z Anglie přišla nabídka, která se neodmítá, a tak jsem se rozhodl pro koupi nitrometanového speciálu Puma Imperial Wizard a návrat do nejprestižnější a nejrychlejší dragsterové nitrometanové třídy Top Fuel Bike,“ říká Otto.


Jaké jsou jeho dojmy z nové Pumy a ze závodu Santa Pod a jak Ottovy začátky hodnotí samotný Ian King, prozradil Otto v rozhovoru našemu redaktorovi Ondrovi Hrůzovi. A vy si jej můžete přečíst v ČMN 37, které najdete v trafikách již za dva dny, 15. září.



Diskuze k článku

50 ccm 14. 9. 2011
No dobrý, ale můj pincek jede líp :-)

doctor666 7. 7. 2012
jezdim už pár let po těchhle závodech jako fanda,a musim říct že Otto neni žádnej přizdisráč a jsem moc rád že jako jeden z mála Čechů jezdí i v zahraničí,držím palce do budoucna Otto ukaž jim že i Češi umí !

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife