Triumph do Moto2!
vydáno 9. 1. 2017, text David M. Bodlák, foto Triumph
Šestková cebra mají před sebou poslední dva roky závodního života a od sezony 2019 by se měl oficiálním dodavatelem jednotných motorů pro třídu Moto2 stát Triumph.
Kandidátů bylo víc. Kawasaki s Ninjou ZX-6R, MV Agusta, ale všechny jak se zdá převálcovala britská značka Triumph. Dohoda mezi fabrikou a Dornou by měla být v tuto chvíli již podepsána, což znamená, že za dva roky budou v mistrovství světa třídy Moto2 startovat stroje s řadovým tříválcem. Ten nebude podle všeho dle současné specifikace, jelikož ho jako spoustu dalších strojů zabila Euro 4, ale půjde o zvětšený motor, který se již brzy ukáže v nahatém modelu Street Triple a s největší pravděpodobností se brzy objeví i v nové sportovní verzi Daytona (nejspíš 765 namísto 675).
První testování motorů by mělo proběhnout v průběhu příštího roku a zatím se zdá, že tříválec by mohl být daleko vhodnější nežli současné motory z Hondy CBR600RR. Stavbou jsou totiž britské motory užší, což se do závodního šasi hodí daleko víc než řadový čtyřválec, ovšem jsou tu také dva zásadní úkoly, se kterými se bude muset Triumph poprat. Tím prvním je zajistit, aby byla zaručena spolehlivost, tím druhým pak vyřešit uchycení motoru, jelikož současné 675 mají úchyty vysoko v hlavě válců, což není z konstrukčního hlediska zrovna ideální.
A jak bude vypadat nová generace triplů, nastupujících po současných 675? To se dozvíme již brzy. Něco málo prozrazuje následující video!