I jeden mrtvý je moc

vydáno 8. 8. 2013, text hl, foto ČMN

K nejvíce nehodám docházelo v pátek a v úterý, nejméně nehod se stalo v Karlovarském kraji.

Počet vážně zraněných je nejnižší za poslední desetiletí. Usmrcených osob je 243, tj. o 66 méně oproti loňsku. Mezi nehodami s účastí motocyklisty evidovala Policie ČR dvacet zemřelých řidičů, což je o 24 méně lidí než vloni. Je rozhodně hezké sledovat pokles, ale vždy je třeba za čísly vidět lidský život, a tam je pak i jednička moc.
V období leden až červen připadalo nejvíce nehod na pátky a úterky, ale v nehodách s nejtěžšími následky mají smutné prvenství víkendy. V nehodovosti již tradičně vede Praha a Středočeský kraj, nejméně nehod evidují v Karlovarském kraji. Za celou republiku je průměr 222 nehod/den.

A co praktického pro motorkáře vyplývá ze statistik?
Nešetřete na vybavení – v období let 1993–2011 nepoužilo 22,4 % usmrcených motocyklistů přilbu.
Nepodceňujte nebezpečnost motorky - dopravní nehody motocyklistů vykazují 3,6x vyšší závažnost, než je celkový průměr.
Nevěřte ostatním účastníkům provozu – v roce 2012 z celkového počtu dopravních nehod s účastí motocyklistů (2 971) nebylo 46 % z nich zaviněno motocyklisty!


Diskuze k článku

Dave 9. 8. 2013
ale tak jo, je okurkova sezona, proc nepsat se zdvizenym prstem o dobry zprave.. Prakticka rada na konec taky stoji za to.. Ano , jezdit bez helmy se moc nevyplaci, ano, zavaznost zraneni musi byt vyssi uz jen z principu zpusobu uziti motocyklu a tresnicka nakonec, ano, motorkari nejezdi na silnicich sami... Vic bych ocenil clanek ve stylu "nehodovost klesa, nejmensi za 10 let, jen tak dal, chvalime" misto pseudohumanistickych kecu stylu "i jeden je moc".. Myslim, ze kazdej, kdo za riditka leze, si tuhle variantu konce vyjizdky musi pripustit.. Na to nepotrebuju statistiku.. Ale jak uz jsem rekl, okurkova, tak o cem psat..

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife