I jeden mrtvý je moc

vydáno 8. 8. 2013, text hl, foto ČMN

K nejvíce nehodám docházelo v pátek a v úterý, nejméně nehod se stalo v Karlovarském kraji.

Počet vážně zraněných je nejnižší za poslední desetiletí. Usmrcených osob je 243, tj. o 66 méně oproti loňsku. Mezi nehodami s účastí motocyklisty evidovala Policie ČR dvacet zemřelých řidičů, což je o 24 méně lidí než vloni. Je rozhodně hezké sledovat pokles, ale vždy je třeba za čísly vidět lidský život, a tam je pak i jednička moc.
V období leden až červen připadalo nejvíce nehod na pátky a úterky, ale v nehodách s nejtěžšími následky mají smutné prvenství víkendy. V nehodovosti již tradičně vede Praha a Středočeský kraj, nejméně nehod evidují v Karlovarském kraji. Za celou republiku je průměr 222 nehod/den.

A co praktického pro motorkáře vyplývá ze statistik?
Nešetřete na vybavení – v období let 1993–2011 nepoužilo 22,4 % usmrcených motocyklistů přilbu.
Nepodceňujte nebezpečnost motorky - dopravní nehody motocyklistů vykazují 3,6x vyšší závažnost, než je celkový průměr.
Nevěřte ostatním účastníkům provozu – v roce 2012 z celkového počtu dopravních nehod s účastí motocyklistů (2 971) nebylo 46 % z nich zaviněno motocyklisty!


Diskuze k článku

Dave 9. 8. 2013
ale tak jo, je okurkova sezona, proc nepsat se zdvizenym prstem o dobry zprave.. Prakticka rada na konec taky stoji za to.. Ano , jezdit bez helmy se moc nevyplaci, ano, zavaznost zraneni musi byt vyssi uz jen z principu zpusobu uziti motocyklu a tresnicka nakonec, ano, motorkari nejezdi na silnicich sami... Vic bych ocenil clanek ve stylu "nehodovost klesa, nejmensi za 10 let, jen tak dal, chvalime" misto pseudohumanistickych kecu stylu "i jeden je moc".. Myslim, ze kazdej, kdo za riditka leze, si tuhle variantu konce vyjizdky musi pripustit.. Na to nepotrebuju statistiku.. Ale jak uz jsem rekl, okurkova, tak o cem psat..

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...