Co je nového v ČMN 49/2010

vydáno 8. 12. 2010, text Petr Pour

Motorkář je nejzranitelnějším účastníkem provozu a při nárazu ho vlastně nic nechrání. Teda spíš bychom měli říct – nechránilo, protože technologie airbagů se začínat prosazovat také v motocyklovém světě. Zřejmě největším vývojem disponuje Dainese. Jak jsou daleko, co všechno a kdy nám nabídnou? V tématu týdne na straně 2.

Triumph letos v Miláně představil svoje Tigery 800, a to hned ve dvou verzích. Jejich záměr je jasný – přidělat trochu vrásek na čelech obchoďáků v BMW, kteří doposud mezi adventure biky neměli prakticky silnější konkurenci. Angličané navíc vytáhli do boje s jedním válcem navíc. Nejen o tom, jaké výhody přináší tříválcová koncepce, je exkluzivní test Alana Cathcarta.

A další exkluzivní test naleznete u sportu. Leon Haslam, letos vicemistr světa superbiků, bude příští rok sedlat BMW. My vám ale přinášíme test jeho letošního náčiní, tedy druhého nejlepšího superbiku - Viru Suzuki GSX-R1000 K9.

Kawasaki Z1000SX – to je pro změnu podzimní novinka z Dálného východu. Jak již název napovídá, jde o nastrojeného litrového naháče. Motocykl s kapotami a třeba i větší nádrží uspokojí jak sportovce, tak turisty. Představení najdete na straně 6.

Na stejné dvoustraně si můžete přečíst také výsledek dlouhodobého testu krosové helmy Lazer MX7 Ultra Light v atraktivním Monster designu. Test uspořádal dovozce Lazeru, firma Japaco, a ČMN. Bylo vybráno pět testmanů, resp 4 + 1 testmanka z řad veřejnosti, kteří byli doplněni naším Hawkem a letošním mistrem republiky crosscountry Martinem Kuklíkem. Ti všichni celý rok podávali průběžná hlášení, jak se jim s helmou jezdí.

Co když se rozhodnete pro koupi nového motocyklu a máte k dispozici třeba maximální půjčku 180 tisíc kaček? Je z čeho vybírat? Je a nabídka je široká. Podzimní výprodeje letošních, ale i loňských modelů a různé akce sráží ceny tak, že v naší síti uvízlo hned 41 motorek nejrůznějších kubatur (minimum jsme stanovili 500 kubíků a rovnou vyloučili i skútry) a kategorií.

Fichtel cup, to je fenomén dnešní doby. Závody padesátek většinou na bázi Pionýra se jezdí po celé republice a svou četností a obsazením zesměšní nejeden republikový šampionát. V Jawě si toho jsou dobře vědomi, a tak přicházejí na trh se speciálem určeným nejen pro tyto závody, ale pro jakékoli vyblbnutí. Motocykl Jawa 50 Robby Cross jsme jako jediní mohli otestovat na vlastní kůži.

Britská škola nejsou jen café racery, ale také choppery. Jednoho takového ShovelSportstera postaveného přímo v Anglii vám představí Ondra Hrůza.

Modelová řada G650 od německého Bawora se v nabídce spíše jen tak mihla a moc fanoušky BMW neoslovila. Možná neprávem, protože v její nabídce byly hned tři různé verze a rozhodně nebyly špatné. Více v sekáči na straně 19.

Že u vás jezdí celá rodina? A co třeba pes nebo kočka? V historii vám přinášíme příběh motocyklu postaveného právě pro domácího mazlíčka. Jen napovím, že designově vychází z legendárního skútru ČZ a jeho tvůrce si na něm pěkně máknul.

Minulý pátek proběhlo rozdávání cen mistrům republiky a nejlepším motocyklovým sportovcům, kteří uspěli i v mezinárodní konkurenci. My jsme byli při tom a máme pro vás jejich zhodnocení sezony.

Tak příjemné čtení!


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife