Překvapení: Yamaha Tracer 700!

vydáno 21. 4. 2016, text Jan Rameš, foto Yamaha

Udělat z mega povedené nahaté MT-07 adventure bike? Jasně, takhle to dělají prakticky všichni konkurenti a všem to funguje na jedničku. Není důvod, proč by nový malý Tracer neměl být skvělou motorkou.

Honda má své CB500X a NC750X, Kawasaki z ER-6 už dávno tvoří Versyse a u Suzuki si dnes už málokdo vzpomene, že na začátku příběhu nazvaného V-Strom bylo vlastně nahaté SV. A řešit, která motorka z rozvětvené rodiny F 800 u Bavorů je za ta léta nejprodávanější, asi taky nemusíme. Yamaha měla však v téhle oblasti poněkud svéhlavou politiku.

Značka se třemi ladičkami ve znaku se držela motorky, která kategorii silničně orientovaných cesťáků na dlouhých nohách vlastně založila - TDM. K ní byla lehčí terénní alternativa XT660Z Ténéré, nebo na druhé straně velký mastodont XT1200Z Super Ténéré. Loni ovšem nastalo pozdvižení, když za tédéemku přišla zbrusu nová náhrada nazvaná MT-09 Tracer. Ten nově mění svůj název na Tracer 900 a vedle něj přichází Tracer 700. Menší, lehčí, dostupnější.

Design je tak moc podobný větší devítistovce, že na první pohled detekujete akorát jiná madla pro spolujezdce a jednodílné nenastavitelné sedlo! Samozřejmě že jsou to dvě odlišné motorky a jediný plastík není stejný, ale ta podobnost je skutečně velmi silná. Naopak s původní MT-07, pokud nejste úplně znalci, byste moc společných věcí nehádali, a přitom tady je to zase naopak - co šlo, zůstalo.

Parametry motoru jsou úplně stejné, malý točivý dvouválec s přesazenými ojničními čepy dává 75 koní při 9000 a 68 newtonmetrů při 6500 otáčkách, ze zkušenosti můžeme říct, že to je jeden z nejlepších malých motorů vůbec. V Traceru bude mít trochu víc práce, ona ta cestovatelská výbava něco váží a místo 182 kg nula-sedmičky jich Tracer napočítá 196. Na vrub nádrže tohle ztloustnutí jde jen částečně, zvětšila se ze 14 na 17 litrů, což je vzhledem k udávané spotřebě 4,3 litru na sto a tím pádem dojezdu přes 350 km dostatečné. Navíc sportovní adventura, co váží pod dva metráky, je pořád bomba.

Co se překvapivě změnilo jen lehce, je podvozek. Ten dostal kyvku delší o 50 mm, což přineslo více stability, u motorky tohoto typu vítanou, ale jinak přední vidlice má pořád zdvih 130 mm a zadek se ze stejného údaje zvětšil na 142, pravděpodobně jen díky delšímu ramenu. Není to málo? Buďte v klidu, víc než milimetry (taková Ducati Hyperstrada má 130 mm na obou koncích) rozhoduje naladění, a to bylo samozřejmě přizpůsobeno. To spíš je škoda, že zadní tlumič nedostal hydrauliku na předpětí a musíte ho štelovat C-klíčem.

Přestože odpružení je skoro stejné a stejná je i světlá výška (140 mm), sedátko má svou hranu o dva cenťáky výš, v 835 mm. To znamená jediné, podstatně silnější polstrování a větší vzdálenost od stupaček, čili více pohodlí. Plnohodnotné místo dostal i spolujezdec, který se může těšit i z již zmíněných madel, a komfort posádky (nejvíce logicky řidiči) zajišťují standardně montované kryty rukojetí a výškově nastavitelné plexi.

Jelikož jde v první řadě o cestovní motocykl, připravuje Yamaha samozřejmě rozsáhlou nabídku příslušenství. Již teď do ní patří 20litrové postranní pevné brašny, jaké známe již z devítistovky, úložné prostory můžete rozšířit také o 39litrový topcase a ještě lepší ochranu by mělo zajistit větší plégo. Další prvky mají následovat, až přijde sedmikilo na trh.

To je samozřejmě nejdůležitější informace: kdy bude Tracer 700 dostupný? Český dovozce slibuje, že by to mělo být již v červenci, na výběr bude mezi černou, modrou a červenou variantou. Velký otazník zatím visí nad cenou, ta by měla být známa v květnu. Soudě podle konkurence a vůbec cenové politiky Yamahy se lze domnívat, že se nebude příliš vzdalovat od magické hranice 200 tisíc korun.



Přečtěte si také

Chystá Yamaha nástupce současné Ténérky?  15. 4. 2016  

Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020
  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 8 hodinami
     0   0
Pohodlné ojeté motorky od Honzy Karáska
Bikes.cz
před 13 hodinami
     0   0
Top 5 nejrychlejších motorek
Bikes.cz
včera ve 23:08
     0   0
Nehoda motorkářky ve 190 km/h - chyběl tlumič řízení❗️
Magazín Motoroute
včera ve 22:35
     0   0
Novinka z dílny MaxTo s možností spárování s telefony, bluetooth sluchátky, GPS či hudebním přehrávačem.
Všechny příspěvky ...