Yamaha MT 125: Streetfighter pro náctileté

vydáno 15. 5. 2014, text Prochy, foto Yamaha

Yamaha mezi mlaďochy vypouští pouličního rváče. Kruh se uzavřel a Yamaha má tak řadu MT kompletní…

Řada MT od Yamahy se nám za poslední měsíce pěkně rozrostla. Novinka tříválcová MT-09 a MT-07 s dvouválcovým motorem jsou na trhu teprve pár týdnů a z Yamahy k nám míří další pecka s označením MT. Tentokrát tedy něco pro mladší střelce. MT-125 je, jak už napovídá samotný název, maloobjemový motocykl o objemu 124,7 cm3 o maximálním výkonu 15 koní v 9 000 ot/min a s točivým momentem 12,4 Nm v 8 000 ot/min. Jedná se o pohonnou jednotku z modelu YZF-R 125.


Od tohoto modelu si novinka MT-125 vypůjčila i deltaboxový rám vyrobený z oceli. Hmotnost celého motocyklu je udávána 138 kilogramů jako pohotovostní. Suchá hmotnost je pak 126 kilogramů. Motorka je postavena je na pneumatikách o rozměrech 100/80-17 a 130/70-17. Na podvozku budou spolupracovat přední 41mm upside down vidlice s radiálně uchycenými brzdiči a kotoučovými brzdami o průměru 292 mm a 230 mm, společně se zadní hodně pěknou kyvnou vidlicí. Nejedná se tedy rozhodně o rozpočtovku, kde odrbou, co můžou.


Už jenom samotné ráfky s paprsky ve tvaru Y nebo LCD palubní deska skládající se ze tří částí s kontrolkou řazení a stylem smartphone společně s osmihranným předním a zadním světlem utvářené LED technologií nenaznačují, že by výrobce šetřil za každou cenu. Na druhou stranu se nebojíme o cenu. Vzhledem k cenové politice silnějších bratrů ze stejné stáje počítám s vynikající cenovkou, která strhne na stranu Yamahy další zákazníky.


Oproti stejně silné YZF-R 125 má streetová verze MT samozřejmě pohodlnější jízdní pozici, která je utvářena jinak položenými širokými řídítky, stupačky i sedlem, které je ve výšce 810 mm. Jiný úhel řízení pak zajistí snazší ovládání v pomalejších legálních rychlostech. Výrobce míří na soupeře z Rakouska. KTM a její Duke 125 bude první na mušce a už jen samotný design zamotá případným zájemcům pěkně hlavu.


Motocykl MT-125 vypadá díky svému designu a použitý technologii na dospělejší motocykl, než jakým opravdu je, a to je velké slovo do pranice. Výrobce nabídne i doplňkovou výbavu, která bude obsahovat například lazenou koncovku Akrapovič, což rozhodně nebývá samozřejmostí.


Do prodeje se dostane tahle malorážka během července a k dostání budou tři barevné varianty s označením Matt Red, Matt Grey a Race Blu.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 5 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...