Yamaha Yard Built: nejlepší přestavby od dealerů

vydáno 13. 10. 2015, text Jan Rameš, foto Yamaha

Projekt Yard Built odstartovala Yamaha už před lety a je v něm čím dál aktivnější. Oč jde? O motocykly z řady Sport Heritage, upravované renomovanými značkami. Letos ovšem „ladičky“ přišly s něčím novým, a tím se stala soutěž evropských dealerů, která začala v létě a vyvrcholila v německém Glemsecku na začátku září. Viděli jsme 41 často velmi profesionálně zvládnutých projektů a nyní známe vítěze všech čtyř kategorií: SR400, Vmax, XV950 a XJR1300.

Vmax „The V-Speed“ by Liberty Jam (F)

Už sériový Vmax je pořádný úlet, a to, co předvedli Francouzi, už letí do stratosféry. Svou úpravu nazývají jako café-dragster a jen těžko se s nimi o tom budete hádat.


Základem je samozřejmě nepřehlédnutelné yamahácké „Speed Block“ lakování na krásné kapotě, inspirované někdejším konceptem MT-0S, kontrastující s krátkou prdýlkou na hliníkovém rámu. Libůstkou je pneumatické řazení, ovládané čudlíkem na řídítku, a karbonová celoplošná kola.



XJR1300 „Klein“ by Motorrad Klein (D)

Čistokrevné kafíčko, ovšem líznuté muscle bikem – jak jinak u XJR, nejtypičtějšího zástupce kategorie svalovců. Číslice 41 ve speciálním fontu a červenobílé lakování dávají tušit, že oblíbeným závodníkem tvůrce byl Noriyuki Haga.


Přestože je to právě lak, zadní kapotka a omotávky kolem výfuků, co člověka hned praští do očí, to hlavní najdete, když se podíváte blíž. Většina doplňků pochází od Magury, kované ráfky dodalo PVM a podsedlák s nádhernou zadní kyvkou nese značku japonského legendárního úpravce Over.



XV950 „M7#001-Twins“ by Yamaha Motor 7 (P)

Jediná motorka mezi čtyřmi vítězi, která nemá řídítka dolů. Portugalci vsadili na scramblera, a dobře udělali!


Největší zvláštností téhle stavby, s níž se tvůrci dle svých slov vrátili do dob mládí, čili na přelom 70. a 80. let, je samozřejmě lakování. Levá půlka žluto-černá, pravá bílo-červená. Dominantní je obrovský zadní kryt a maličké ploché sedlo.



SR400 „Madrid“ by Motor Madrid (E)

Proč eserko? Protože jich ve Španělsku prý moc nejezdí, a přitom nabízí nekonečné množství úprav, jak ukázaly již dříve četné stavby Yard Built.


V čem se tenhle kafáč liší od sériovky? Inu, skoro ve všem, jiná je prý i nádrž! Jinak jsou to samozřejmě nízká dvojdílná řídítka a zadní kapotka se sedlem, které určují celkový výraz.


Pokud vás zajímá, jaké byly další stavby, koukněte sem a nezapomeňte klikat na Load More! :-)




Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife