EICMA 2016: Yamaha láká na koncept T7
vydáno 11. 11. 2016, text Jan Rameš, foto Yamaha
Tři ladičky toho ovšem v Miláně předvedly daleko víc. A kde jinde představit nového Tmaxe a větší či menší skútrové inovace, než právě v Itálii?
Koncept T7
Tohle je bezesporu motorka, o které se v souvislosti s Yamahou a veletrhem EICMA mluví nejvíce. A vlastně nás nejvíc překvapuje, že to je jen koncept. Vždyť cestovní endura, ta, co mají důraz na slovo enduro, teď tak frčí!
Ale oni to v Yamaze nejspíš mají dobře spočítané, kdy se s novou malou Ténéré objevit. Teď je nejspíš čas sportovně laděných adventure biků řady Tracer a ti, co chtějí něco skutečně terénního, si po představení tohoto konceptu rádi počkají. Motor je samozřejmě dvouválec z MT-07, celá motorka je potom dílem nikoli japonským, nýbrž francouzsko-italsko-holandským. A jestli vám čtyřoká maska připomíná dakarské speciály Yamahy, tak se ani trochu nemýlíte. Bože, tohle je tak sexy...
XSR900 Abarth
Co dělá BMW s platformou R nineT, to se zřejmě Yamaha rozhodla udělat v rámci svých modelů Sport Heritage, resp. s jejich "moderní odnoží" Faster Sons. Divoké XSR900 přichází v limitované edici Abarth!
Slavná italská automobilová značka je dlouhodobým partnerem Yamahy v MotoGP a právě café racer se jako pocta téhle spolupráci hodí nejvíce. Dvoudílná řídítka, malá kapotka, karbonové díly, kompletní výfuková soustava od Akrapoviče, to vše vypadá ještě docela běžně, ale naprosto nás dostává protáhlá krytka sedla spolujezdce. "Abarthů" bude vyrobeno pouze 695.
Tmax
Tohle už není obyčejný skútr, resp. maxiskútr, to je legenda mezi skútry. Stroj, kvůli němuž nejeden motorkář prodal svou motorku a nejeden skútrista, do té doby se pohybující na nějaké ukvičené stopadesátce, přešel do královské třídy. Dosud se jich prodalo přes 230 tisíc, to je číslo...
Ač dostal pro rok 2017 zase trochu upravený design, pořád na první pohled vidíte, že to je "téčko". Co ale nevidíte, že pod kapotou má motor Euro 4 s elektronickým plynem, kontrolu trakce, nový rám i kyvku a větší podsedlový prostor. Čeho si naopak všimnout můžete, je nová TFT přístrojovka a bezklíčkové zapalko. Tmax se bude nabízet ve třech verzích: standard, Tmax SX a Tmax DX. Druhý jmenovaný se může pochlubit přepínačem motorových módů a propojením s mobilním telefonem (má i GPS systém) a DX přidává ještě tempomat či elektronicky nastavitelné plexi a vyhřívání ruček a sedáku.
Malé skútry
Yamaha se opřela i do menších strojů. Elegantní D´elight dostal plnohodnotnou stopětadvacítku pod kapotu, Nmax se pro vybrané trhy začne dělat i jako 155 a nejvíce změn postihlo tříkolku Tricity 125. Ta se technicky hodně přiblížila své větší sestře s označením 155, představené letos v létě (opět jen pro vybrané destinace). Narostla co do velikosti a k pohonu jí bude sloužit motor z Nmaxu s variabilním časováním ventilů.
Koncept T7
XSR900 Abarth
Tmax
Tricity 125