Jakub "Hawk" Dražan
vydáno 5. 12. 2009
---------------------
Vzpomínky zůstanou - GoPro Hero Wide
Kamery GoPro zažily v posledním půl roce obrovský boom a více méně ovládly český trh. Jakékoli jiné záznamové zařízení pro jízdní videa či fotografie jde stranou. Jaká je?

GoPro Hero Wide

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_39.jpg
GoPro Hero je miniaturní kamera o rozměrech 60 x 40 x 25 mm pro natáčení nejztřeštěnějších záběrů při nejztřeštěnějších sportech a aktivitách. Při koupi máte na výběr z několika provedení, která se liší příslušenstvím, jako například přísavkou na kapotu či čelovou páskou pro uchycení kamery (podle toho, na co budete kameru používat), a hlavně čočkou - zda kamera bude mít rybí oko či ne. My určitě doporučujeme rybí oko, tj. model Wide. Záběry jsou potom akčnější a celkově na obrazovku dostanete mnohem větší sledovaný prostor.

Ten správný směr
Celý systém přichycení kamery k helmě či motocyklu spočívá ve výběru základny, do které následně nasunete kameru. Zvolit můžete buďto odmontovatelný úchyt páskou, přísavku na kapotu anebo si na helmu, kapotu či jinou část motocyklu nalepíte lepítko, kterému rozhodně můžete věřit. Kamera vám s ním určitě neodlétne z důvodu, že by lepidlo dostatečně nedrželo. Stačí strhnout krycí fólii, nalepit a od této chvíle lepítko sundáte pouze i s lakem.
Samotné lepítko samozřejmě nezajistí optimální polohu kamery. Ke štelování slouží ohybné rameno, díky kterému lze kameru nastavit ve všech směrech tak, jak potřebujete. Vzhledem k různému jízdnímu stylu každého pilota je ovšem hledání správného úhlu pro natáčení otázkou minimálně půl hodiny. Kamerka sice disponuje malým hledáčkem, ale přes pouzdro, které kameru chrání, v hledáčku nic nenajdete, a tak je nejlepší sednout na motorku, natočit kousek videa, shlédnout jej v PC a pozici kamery upravit. Pokud si jednou najdete optimální sklon a pozici kamery, nebude pro vás těžké do stejné polohy nastavit kameru i příště.

Dva čudlíky a miliony funkcí
Na to, že kamera disponuje pouze dvěma tlačítky, jsou možnosti jejího nastavení vskutku úctyhodné. V základním menu jste schopni se zorientovat pouze selským rozumem. Natáčení, fotografování, sekvenční fotografování, mazání jednoho nebo všech souborů. Pokud si ale nalistujete záložku setup, tak při jejím otevření vstoupíte do bludiště, ve kterém bez návodu nic neuděláte ani nepochopíte. Dvě hladiny snímání zvuku, převrácení displeje a dalších X funkcí si žádá nejméně maturitu.

Pouzdro a bezpečnost – crashtesty
Kamera je zabezpečena v plastovém vodotěsném průhledném pouzdře, které je opravdu vodotěsné, jak jsem se přesvědčil. Zároveň kameru dokáže 100% ochránit tak, aby zůstala i při tvrdším pádu nepoškozená.
To se ale již nedá říci o pouzdře. Jednou se odporoučela z řídítek přilba s kamerkou k zemi, přičemž praskla jedna ze dvou klem, kterými je pouzdro kamery přichycené k držáku, případně nastavitelnému ramenu. Při druhém, poměrně brutálním pádu na minibiku kamera odlétla z nádrže (přichycená lepítkem) a dopadla doprostřed závodní trati. Jak se ukázalo, po lepítku na nádrži zůstal flek bez laku. Onen lak zůstal zespoda na lepítku. Samotná kamera byla i po několikametrovém letu v naprostém pořádku. Pokud by se však povedlo poškrábat prostor pouzdra, který kryje čočku kamery, můžete začít shánět nové pouzdro. Nic totiž přes rýhu neuvidíte.

Na co si dát bacha?
GoPro Hero Wide je skvělá věc, především když jedete s kamarády na projížďku nebo chcete analyzovat své jezdecké výkony a je už vcelku jedno, zda se jedná o silniční okruh, enduro, motokros či supermoto. Abyste ale o tyto skvělé záběry zbytečně nepřicházeli, je třeba si hlídat zbývající volnou paměť na paměťové kartě. Předepsaná 2GB SD karta vydrží na hodinu záběrů včetně zvuku. Zkoušel jsem i kartu s pamětí 4GB a kamera ji bez problému zvládla.
Pokud kameru zapnete a na paměťové kartě nebude dostatek místa, během minuty, kdy už kameru nebudete kontrolovat, se vám vypne a vy můžete přijít o parádní záběry. Ty můžete do PC dostat buďto zdlouhavě přes USB kabel, anebo rychleji čtečkou karet, pokud paměťovou kartu z kamery vyjmete. Zajímavou vychytávkou je i možnost prohlížení materiálů rovnou v TV přes video výstup. Veškerá kabeláž je součástí balení kamery.

Specifikace výrobce:
Rozlišení: 2592 x 1944 fotografie, 512 x 384 video
Senzor: CMOS
Formát videa: MJPEG, 30 fps, soubor AVI
Optika: světelnost f/2,8, ultra široký objektiv s 170o záběru
Režimy: video, standardní fotka, fotka každé 2 nebo 5 sekund, 3x foto v sekvenci, časovač
Zvuk: 8 kHz, mono
Paměť: 16 MB interní, rozšiřitelná na 2GB s SD kartou (není součástí balení)
Kapacita: 56 minut video (včetně zvuku) nebo 1945 fotek s volitelnou 2GB SD kartou
Napájení: 2x AAA baterky


Diskuze k článku

michal 11. 1. 2010
mas pravdu kamera super.ale navod take aja ho ztratil nevis kdo by mi ho poslat na email,michal-fischer@seznam.cz diky MF

Hawk 17. 1. 2010
Ahoj, návod najdeš tu ;-)

Poolle 14. 10. 2010
Hoj no to by mě zajímalo kde je ten návod. Hledal jsem všude manuál v češtině ale žádný jsem nenašel :-(

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2021
  • Blood Ridaz
  • Šeri testuje - Aprilia Tuono 660 E5
  • Patrick Peschel
  • Blažek moto

Aktuálně na MotoLife

Blood Ridaz 1.12.
Blažek moto 15.11.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny v 18:29
Magazín MotoRoute 6/2021 je tady! Motorky & cestování v jednom balení.
Info o vydání tady: www.motoroute.cz/clanek/203-motoroute-62021.aspx
Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
On-line verze pro členy MotoRoute klubu tady: https://www.motorouteklub.cz
Miluju motorky
před 8 dny v 15:42
Do môjho rozhovoru som prizval zástupcov Slovenskej motorkárskej komunity – Blood Ridaz. Táto partička pohodových chlapíkov za dva roky svojej existencie vybudovala silnú motorkársku komunitu združujúcu nadšencov jednej stopy na Slovensku a aj v blízkych Čechách. Ako celý nápad vznikol? Čo vyobrazuje a znamená ich logo či názov? O tom sa už dočítaš v rozhovore nižšie. Poď na to!

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
#bloodridaz
Miluju motorky
před 9 dny v 11:41
Čo poviete, načo zaujímavé si spomeniete z roku 2005 vy? Z rádia hrali na plné pecky Foo Fighters svoj hit Best Of You, Sete Gibernau ešte stále dokázal preháňať Valeho po svetových okruhoch Premier Class a Suzuki vypustila tento model Bandit 650 / Bandit 650 S, už naposledy so vzduchom chladeným motorom a karburátorom. Koncept siahajúci až k prvým GSX-R z roku 85. Tento Suzuki Bandit vlastne stál na rozcestníku jednej motocyklovej éry... - Koniec koncov, aj tej mojej!

Hneď niekoľko sezón som totiž absolvoval v sedle práve tejto motorky. Každý koniec je novým začiatkom a tak v roku 2020 prišla nová výzva, v podobe novej motorky... Priznám sa ale, že na tie jej blýskavé výfukové potrubia mi občas chýbajú 🙂.

Mrkni tiež na jej test: www.motolife.cz/.../...sf-650s-bandit_17836.clanek

------------------------------------------------
Sleduj:
IG: @serimotostories 🍒
FB: https://www.facebook.com/serimotostories/ 👈
LT: https://linktr.ee/serimotostories 🏍 ✍️
IG: @peterscherer59 👌 📸
------------------------------------------------
#serimotostories #flashback #bloodridaz
Miluju motorky
29. listopadu v 12:20
Nový test - Aprilia Tuono 660 E5 ✏️ prináša teplý taliansky 🇮🇹 💨 vánok do studenýhćh jesenných dní 😉 :

"Po nasadnutí mi pohľad spadne na prístrojový panel. Pri otočení kľúčika sa spúšťa pútavé intro a novinka mi začína byť moc sympatická. Aj napriek tomu, že sa už od začiatku vyznačuje sofistikovanejšími spôsobmi, tento motocykel je omnoho viac chuligánom, ako by sa mohlo zdať..."

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
Všechny příspěvky ...