Zašlá sláva výstavy Motocykl?

vydáno 6. 3. 2011, text Jakub "Hawk" Dražan

Výstava Motocykl byla vždy symbolem začátku sezony v Česku a motocyklovým svátkem. Časy se ovšem mění.

Levá část úvodní fotografie není z přípravy výstavy, ale prvního ostrého výstavního dne letošního ročníku 2011. Kde jsou ty časy, kdy se stály dlouhé fronty před otevřením výstaviště u kas, aby každý ulovil první a nejcennější fotografie. V čem je od té doby výstava jiná?


Příprava výstaviště

Už při první návštěvě pražského holešovického výstaviště bylo jasné, že je něco jinak než v dřívějších letech. Červená montovaná hala, kterou jsme byly zvyklí vídat od roku 2008 před areálem Průmyslového paláce, mně osobně vždy vadila, protože zabírala místo pro jakýkoliv doprovodný program a mohla působit i poněkud klaustrofobicky. Pro již přeplněné prostory výstaviště to však byla jediná varianta, jak ještě zvětšit výstavní kapacitu.


Co nás čekalo?

Pomineme-li, že letos přišla výstava o jeden provozní den pro novináře a odbornou veřejnost, kdy se promíjelo finišování na jednotlivých stáncích, tak je trochu smutné, že první oficiální den výstavy letos vypadal podobně. Když se návštěvníkovi podařilo obejít torzo montované haly, kluky skládající globus smrti, vymotat se mezi dodávkami, tak už bylo pouhou třešničkou na dorku přečíst si ceduli na pravých vchodových dveřích, že vstup je jenom pro vystavovatele a návštěvníku, běž jinudy.


Customy fungují

Co se nemění, je levé provizorní levé křídlo výstavy, které již podruhé zabraly stavby a vše, co se týká životního "custom" stylu (dříve Malá sportovní hala). V tom se já příliš nepohybuju, a tak bych se nerad pouštěl do hodnocení úrovně této části výstavy, to přenechám jiným. Mohu pouze podotknout, že z tohohot křídla na mě dýchá opravdový motorkářský život, který rozbíjí smíšené pocity z příchodu na výstaviště.


Šlo to k lepšímu

Příjemným překvapením byl příchod do střední haly. Tahle hala má své kouzlo díky vysokému stropu, a tím pádem i vzdušnosti, kterou nabízí. Restaurace s výhledem na celou halu už je jen fajnovým doplňkem výstavy. Šlo tu ale o motorky a tento úkol letos jako jediná střední hala splnila. Mě osobně nejvíce oslovil stánek Motoprestige s.r.o., která nabídla snad poprvé plnohodnotnou prezentaci značky Husqvarna. Nové modely TE 449 a 511 SMR či nová stopětadvacítka s čtyřdobým motorem Minarelli, TE 125. Byla k vidění ale i nová, pro začínající jezdce určená padesátka SM 50. Střední hala představila ale především český klenot FGR Midalu 2500, kolem kterého byl stále nespočet lidí, a jednalo se o nejnavštěvovanější stánek celé holešovické výstavy. Prezentace MV Augusty, Ducati či Derbi pak velice elegantně doplňovala tuto polnohodnotnou výstavní halu.


Návrat do reality

Počet návštěvníků sice ze začátku nedosahoval ani počtů, které se dříve vyskytovaly na dni pro odbornou veřejnost, ale zase byl dostatečný prostor na prohlídku exponátů a fotografování. Příchod do pravého trochu připomínal tržnici. Tímto směrem se bohužel výstava poslední léta ubírala, kdy spodní Křižíkovy pavilony doslova zaplavovali východní prodejci oblečení a příslušenství pochybné kvality. V pravém křídle Průmyslového paláce mě však zaujaly nové "polské" malorážky Romet, se kterými se letos setkáte i v Českých motocyklových novinách. Následně potom e-shop, který bych ocenil především v létech minulých. Shop plszabo.cz nabízí velice rozsáhlý sortiment nových náhradních dílů na Pionýry a Simsony. Dříve problématicky sehnatelné cívky, nové karburátory, samotné plováky, ojnice a podobný těžko dostupný sortiment našich maloobjemových strojů, již tak není problém sehnat.


Stojí za to i dnes?

Motocykl zlevnil vstupné a za 100 Kč se tak stal o trochu dostupnějším. Bohužel však dnes návštěvníkům nemůže nabídnout dostatečnou prestiž všech výstavovaných expozic. Letos se Motocykl 2011 i Motosalon 2011 konal prakticky na stejné lince metra. Příště se však Motosalon přesune opět do Brna a je otázkou, zda budou návštěvníci opět ochotni navštívit obě expozice.


Jak vnímáte výstavu Motocykl vy? Připojte se do diskuse pod článkem...




Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife