Lotus – hyper bike se závodní duší!

vydáno 9. 7. 2013, text David M. Bodlák, foto Lotus Motorcycles

Kdo by neznal výrobce výrazných sportovních a závodních vozů, britský Lotus? Tahle firma, v jejíž historii najdete jen a jen auta, formule a jim podobné speciály, oznámila, že se během několika týdnů chystá na první okruhové testy se svým novým motocyklem.

Být to zpráva od nějaké no-name značky, asi bychom nebyli tak napjatí. Ale Lotus, to je pojem, zvláště ve světě rychlých kol, a když se taková značka pustí do motorek, čekáme, že to bude něco extra. Přestože na informace jsou v Lotusu zatím skoupí, něco už přeci jen pustili na povrch. Označení motocyklu bude C-01, a zdá se, že nepůjde o jen tak ledajaký stroj. Na výrobě se nešetřilo ultralehkými materiály, jako je karbon a titan, na něco posloužila letecká ocel, komponenty ponesou logo známé německé firmy RPC (Rennsport Production Center) a jedinečnému designu i stylu bude sekundovat brutální síla v podobě 200koňového motoru, který by měl pocházet z některého ze současných produkčních strojů. Který to bude, v Lotusu zatím nechtějí říci, cílem ale je postavit plně homologovaný silniční stroj, nikoliv závodní speciál.

Od tvůrce Veyronu a Lightcyclu
Za zrodem C-01 stojí společnost Kodewa, jejíž experti pracují pod Lotusem v programu LMP2 ve FIA World Endurance Championship (na svědomí mají např. prototyp pro Le Mans Lotus T128 LMP); dále známý automobilový designér Daniel Simon, který dal podobu nejnadupanějšímu produkčnímu supersportu na čtyřech kolech, tisícokoňové Bugatti Veyron, ale také např. velmi zajímavému Tron Lightcyclu z fantasy filmu Tron: Legacy; a Holzer Group, která bude zodpovědná za dodávky těch nejušlechtilejších materiálů a vývoj, výrobu i montáž. V pozadí ale stojí např. i společnost Kalex, známá svými šasi ze závodních speciálů třídy Moto2 a Moto3.
Vzhled bude určitě hrát dominantní roli. „Naše ambice je stvořit něco jedinečného, něco, co bude elegantní a zároveň brutální, prostě hi-tech monstrum v kabátu ušitém přímo na míru. Lotus je fascinující jméno s bohatou historií a C-01 musí být dalším milníkem této značky,“ řekl Simon. Přestože samotné tvary motocyklu nejsou zatím známy (první obrázky by se měly objevit během několika týdnů), o barevném provedení si už nyní můžeme udělat představu, viz obrázek části karbonové nádrže. Měla by to být černozlatá kombinace, kterou tvůrci vzdají hold kultovní závodní uniformě Lotusu.
Co je ovšem na celém projektu nejzajímavější? Přestože informace o chystané C-01 je jen pár týdnů stará, v Lotusu jsou momentálně přesvědčeni, že motorka bude k mání ještě letos, a to by byl přímo raketový start!


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...