Lotus – hyper bike se závodní duší!
vydáno 9. 7. 2013, text David M. Bodlák, foto Lotus Motorcycles
Kdo by neznal výrobce výrazných sportovních a závodních vozů, britský Lotus? Tahle firma, v jejíž historii najdete jen a jen auta, formule a jim podobné speciály, oznámila, že se během několika týdnů chystá na první okruhové testy se svým novým motocyklem.
Být to zpráva od nějaké no-name značky, asi bychom nebyli tak napjatí. Ale Lotus, to je pojem, zvláště ve světě rychlých kol, a když se taková značka pustí do motorek, čekáme, že to bude něco extra. Přestože na informace jsou v Lotusu zatím skoupí, něco už přeci jen pustili na povrch. Označení motocyklu bude C-01, a zdá se, že nepůjde o jen tak ledajaký stroj. Na výrobě se nešetřilo ultralehkými materiály, jako je karbon a titan, na něco posloužila letecká ocel, komponenty ponesou logo známé německé firmy RPC (Rennsport Production Center) a jedinečnému designu i stylu bude sekundovat brutální síla v podobě 200koňového motoru, který by měl pocházet z některého ze současných produkčních strojů. Který to bude, v Lotusu zatím nechtějí říci, cílem ale je postavit plně homologovaný silniční stroj, nikoliv závodní speciál.
Od tvůrce Veyronu a Lightcyclu
Za zrodem C-01 stojí společnost Kodewa, jejíž experti pracují pod Lotusem v programu LMP2 ve FIA World Endurance Championship (na svědomí mají např. prototyp pro Le Mans Lotus T128 LMP); dále známý automobilový designér Daniel Simon, který dal podobu nejnadupanějšímu produkčnímu supersportu na čtyřech kolech, tisícokoňové Bugatti Veyron, ale také např. velmi zajímavému Tron Lightcyclu z fantasy filmu Tron: Legacy; a Holzer Group, která bude zodpovědná za dodávky těch nejušlechtilejších materiálů a vývoj, výrobu i montáž. V pozadí ale stojí např. i společnost Kalex, známá svými šasi ze závodních speciálů třídy Moto2 a Moto3.
Vzhled bude určitě hrát dominantní roli. „Naše ambice je stvořit něco jedinečného, něco, co bude elegantní a zároveň brutální, prostě hi-tech monstrum v kabátu ušitém přímo na míru. Lotus je fascinující jméno s bohatou historií a C-01 musí být dalším milníkem této značky,“ řekl Simon. Přestože samotné tvary motocyklu nejsou zatím známy (první obrázky by se měly objevit během několika týdnů), o barevném provedení si už nyní můžeme udělat představu, viz obrázek části karbonové nádrže. Měla by to být černozlatá kombinace, kterou tvůrci vzdají hold kultovní závodní uniformě Lotusu.
Co je ovšem na celém projektu nejzajímavější? Přestože informace o chystané C-01 je jen pár týdnů stará, v Lotusu jsou momentálně přesvědčeni, že motorka bude k mání ještě letos, a to by byl přímo raketový start!
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2022
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedm...
-
Motorbike 5/2022
Většina motocyklových značek uvolnila pro testování své
letošní novinky a tak už naplno jezdíme a zjišťujeme, co nám která z nich
nabízí. V květnovém Motorbike si tak můžete mimo jiné přečíst test do poslední
chvíle přísně utajovaného, zbrusu nového H-D Nightstera, kterého jsme měli
možnost vyzkoušet ve španělských horách, dále na vás čeká „lidský“
Streetfighter V2 či cestovní Honda NT1100. A to n...
-
Motorbike 4/2022
Zavřete oči a poslouchejte. Slyšíte to? No
jasně, venku jsou slyšet první zvuky jara a spíše než štěbetání ptáčků oceníme
my, motorkáři, zvuky linoucí se z koncovek výfuků. V redakci nejsme výjimkou, i
na nás „leze jaro“, a tak jsme pro vás do dubnového čísla stihli otestovat
několik novinek ze světa motocyklů a motocyklového vybavení. Porovnali jsme
zajímavé stroje ve třídě naháčů se středním obj...
-
Motorbike 3/2022
Motosalon, pomyslný „otevírák“ každé nové sezóny se ani
letos bohužel nekoná, ovšem jedna jistota zůstává každý rok – v březnu vychází
Motorbike č. 3. Tentokrát jsme si pro vás připravili mimo jiné nejen test žhavé
novinky CFMOTO 700CL-X Sport, ale hlavně obsáhlý srovnávací test současných
špičkových hypernakedů. Jako obvykle nechybí ani aktuální reportáže z
motosportu, Techmánie atd. Prostě 120 s...
-
Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
Rudá kráska jménem Ducati Monster 1100 EVO už mi více než rok dělá milou společnost, a tak jsem se rozhodl, že je ten správný čas podělit se s Vámi o můj celkový dojem a zhodnocení. Pokud se hned na úvod ptáte, co od motorky můžete očekávat, tak vás mohu ujistit, že s touto dračicí se rozhodne nudit nebudete!Pocity ze sedlaPro vyjádření pocitů, které se dají v jejím sedle zažít, jsem si vybral tra...