Lotus – hyper bike se závodní duší!
vydáno 9. 7. 2013, text David M. Bodlák, foto Lotus Motorcycles
Kdo by neznal výrobce výrazných sportovních a závodních vozů, britský Lotus? Tahle firma, v jejíž historii najdete jen a jen auta, formule a jim podobné speciály, oznámila, že se během několika týdnů chystá na první okruhové testy se svým novým motocyklem.
Být to zpráva od nějaké no-name značky, asi bychom nebyli tak napjatí. Ale Lotus, to je pojem, zvláště ve světě rychlých kol, a když se taková značka pustí do motorek, čekáme, že to bude něco extra. Přestože na informace jsou v Lotusu zatím skoupí, něco už přeci jen pustili na povrch. Označení motocyklu bude C-01, a zdá se, že nepůjde o jen tak ledajaký stroj. Na výrobě se nešetřilo ultralehkými materiály, jako je karbon a titan, na něco posloužila letecká ocel, komponenty ponesou logo známé německé firmy RPC (Rennsport Production Center) a jedinečnému designu i stylu bude sekundovat brutální síla v podobě 200koňového motoru, který by měl pocházet z některého ze současných produkčních strojů. Který to bude, v Lotusu zatím nechtějí říci, cílem ale je postavit plně homologovaný silniční stroj, nikoliv závodní speciál.
Od tvůrce Veyronu a Lightcyclu
Za zrodem C-01 stojí společnost Kodewa, jejíž experti pracují pod Lotusem v programu LMP2 ve FIA World Endurance Championship (na svědomí mají např. prototyp pro Le Mans Lotus T128 LMP); dále známý automobilový designér Daniel Simon, který dal podobu nejnadupanějšímu produkčnímu supersportu na čtyřech kolech, tisícokoňové Bugatti Veyron, ale také např. velmi zajímavému Tron Lightcyclu z fantasy filmu Tron: Legacy; a Holzer Group, která bude zodpovědná za dodávky těch nejušlechtilejších materiálů a vývoj, výrobu i montáž. V pozadí ale stojí např. i společnost Kalex, známá svými šasi ze závodních speciálů třídy Moto2 a Moto3.
Vzhled bude určitě hrát dominantní roli. „Naše ambice je stvořit něco jedinečného, něco, co bude elegantní a zároveň brutální, prostě hi-tech monstrum v kabátu ušitém přímo na míru. Lotus je fascinující jméno s bohatou historií a C-01 musí být dalším milníkem této značky,“ řekl Simon. Přestože samotné tvary motocyklu nejsou zatím známy (první obrázky by se měly objevit během několika týdnů), o barevném provedení si už nyní můžeme udělat představu, viz obrázek části karbonové nádrže. Měla by to být černozlatá kombinace, kterou tvůrci vzdají hold kultovní závodní uniformě Lotusu.
Co je ovšem na celém projektu nejzajímavější? Přestože informace o chystané C-01 je jen pár týdnů stará, v Lotusu jsou momentálně přesvědčeni, že motorka bude k mání ještě letos, a to by byl přímo raketový start!
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...