Cesťák FJR zase o level výš

vydáno 3. 12. 2015, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Začátkem tohoto týdne představila Yamaha svou další novinku pro příští rok, tentokráte zrevitalizovala svou vlajkovou loď v kategorii sportovně-cestovních strojů – legendární FJR1300.

Zřejmě nás budete mít za blázny, když vás seznamujeme s novým modelem motorky, která se dělá už dobrých patnáct let, a ukazujeme vám její letošní provedení, jenže pravdou je, že navenek se toho na FJR změnilo jen minimum. Vlastně jde jen o pár detailů, které z fotky jen těžko postřehnete, snad až na ta světla, kdyby ovšem svítila, protože ta jsou nyní kompletně osazena LED technologií, a to jak předek, tak i zadek, jehož design je obzvláště povedený. Mnohem zajímavější jsou ale změny, které se odehrály pod kapotou.

FJR1300A
FJR1300AE
FJR1300AS

I nadále zůstávají tři verze FJR – úplný základ A (poznáte podle použití předních teleskopů), verze s elektronicky štelovatelným podvozkem s označením AE a nejluxusnější AS s elektronickým podvozkem i elektronickým řazením. Co spojuje všechny tři verze, je už v základu docela slušná výzbroj pro dlouhé cestování. Nadupaný motor, sekundární pohon kardanem, kontrola trakce, volitelné palivové módy, vyhřívané rukojeti, nastavitelné prvky výbavy (štít, sedlo, řídítka) a objemná 25litrová nádrž!

Nově dostalo FJR konečně šestistupňovou převodovku. Ta je kompletně překopaná, o 400 g lehčí, a dokonce se vešla i do původních útrob, přičemž by teď FJR mělo ještě lépe a ochotněji akcelerovat, efektivněji využívat krouťáku 1,3litrového motoru a pro odpovídající cestovní rychlost budou stačit nižší otáčky, což se zákonitě odrazí i na spotřebě paliva. Nová asistovaná antihoppingová spojka pro modely A/AE má zase za úkol postarat se o plynulejší řazení dolů a udržení stability motocyklu při tvrdém zpomalování, a rovněž ovládání páčky by mělo být o něco příjemnější.

Yamaha také poprvé ve své historii přichází s novinkou v podobě adaptivního přisvěcování do zatáčky, ale to už jen pro modely vyšší specifikace (AE a AS). Je to dosti podobné, s čím jako první už vloni vyrukovala KTM u svého Super Adventura. I zde shodně pracují tři LEDky na každé straně, které se rozsvěcují postupně dle úhlu náklonu, jež je vyhodnocován přes inerciální měřicí jednotku (IMU).

V neposlední řadě se inženýři soustředili na přístrojovku, jež by měla být přehlednější a intuitivnější a dokonce se zde objevily prvky ze superbikové R1. Hodně zajímavá je pak příprava pro instalaci systému, komunikujícího s bezdrátovým airbagem Dainese D-Air Street.

Na všechny nové modely FJR se můžeme těšit v průběhu prvního čtvrtletí roku 2016, kdy by měly dorazit na showroomy.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
včera ve 21:58
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 24 hodinami
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 3 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 4 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před 6 dny v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...