Bonhams opět dražil skvosty

vydáno 1. 5. 2013, text Petr Pour, foto rz

V anglickém Staffordu proběhla o uplynulém víkendu tradiční aukce zaměřená na motocykly a propriety s nimi související. Návštěvníci-dražitelé mohli svést souboje o nejrůznější součástky na historické motocykly, ale i o dobovou výstroj či celé kolekce knih s motocyklistickou tematikou.

Co ale na staffordských aukcích láká nejvíce, je nabídka těch největších skvostů motocyklové produkce. Mezi přibližně dvěma stovkami strojů jste mohli vybírat od nejstarších „vintáží“ přes oldtimery a třeba i závodní youngtimery až po několik současných sportovních motocyklů.
Největší cifra ale byla odklepnuta za klasiku v podání Vincent Black Shadow. Tento konkrétní kus byl v roce 1952 jedním z motocyklů, se kterými se Phil Vincent vydal na dráhu do francouzského Montlhéry, aby zde zaútočil na rychlostní rekordy. Jedním z pomocníků týmu byl tehdy začínající John Surtees, pozdější mistr světa na motocyklu i ve formuli 1, jenž byl u Vincenta v učení. Nakonec se podařilo zajet šestihodinovku s průměrem nad 170 km/h, přičemž některá kola dokázal Black Shadow zvládnout s průměrnou rychlostí nad 200 km/h. Není proto divu, že za dražený kousek byl nový majitel ochoten dát tři miliony a 478 tisíc korun.
V aukci byly nabídnuty také další Vincenty, ale ty se prodaly „jen“ za třetinovou cenu. Za podobnou částku, tedy 32 200 liber (986 tisíc korun), byl vydražen také krásný Indian model F z roku 1914 v úpravě pro dráhové závody. Jednoválcová „podrámovka“ hnaná řetězem a obutá do bílých plášťů pochází ze sbírky Steve McQueena.
Na závěr ještě jeden motocykl, jenž sice nezlomil žádné aukční rekordy, přesto dokáže zaujmout – prototyp AER z roku 1958. Jde o vizi britského výrobce Alberta E. Reynoldse, jenž vyráběl dvoudobé stroje již v meziválečném období. V padesátých letech se pokusil na výrobu navázat, k čemuž zkonstruoval tento prototyp. Zajímavostí kromě velké kapotáže měla být kotoučová brzda na předním kole. Motocykl byl vydražen za 4 255 liber.


Přečtěte si také

Milionové motocykly na prodej  15. 4. 2009  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 5 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 6 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...