Victory Octane: Modern American Muscle

vydáno 22. 2. 2016, text Jan Rameš, foto Victory

A je to tady! Po dlouhém napínání nám Victory představila zbrusu nový model ze zbrusu nové řady sportovních cruiserů. Jmenuje se Octane a jeho podtitul zní Modern American Muscle, čili moderní americký svalovec. Žádný cruiser!

Sami za sebe říkáme, že překvapený musel být jen ten, kdo Victory v posledním roce nesledoval. My jsme naopak Victory z očí nespouštěli, ani to nešlo, když nás od léta zásobovala tiskovými zprávami. A hlavně netradičními stavbami.

Vlastně jsme ten vývoj uhodli už v tomhle článku. Jako první to byl Project 156, což byl naháč s novým motorem, s nímž se tato relativně mladá americká značka, patřící Polarisu, zúčastnila závodu na legendární Pikes Peak. Ten byl takovým výstřelem mimo, ale šlo o to ukázat, že Victory není jen další z mnoha výrobců cruiserů.

Na podzim v Miláně přišel koncept Ignition od Švýcara Urse Erbachera, následovaný hodně podobným konceptem Combustion od Američana Zacha Nesse. A tyhle dvě motorky se od sebe lišily tak málo, že bylo jasné, co bude následovat.

A tak tady máme konečně toužebně očekávanou novou Viktorku. A nejde jen o tenhle jeden model, Octane je sice zatím jediná, ale jistě přijde dvanáctistovek víc. Bylo by nerozumné nerozšířit portfolio, když základ je hotový...

Nalijme si čistého vína - on ten základ už je hotový delší dobu. Ano, Octane je zbrusu nový projekt. Ale je to zbrusu nový projekt pro Victory. Když se podíváte detailně, pod všemi těmi drsňáckými prvky najdete technický základ, který už známe - Indian Scout! On totiž Polarisu patří i Indian.

Bylo by však chybou se domnívat, že Octane je jenom v matné šedé vyvedený Scout. Tak snadné to zase nebylo a Octane je skutečně svébytným motocyklem. Motor dostal o dva milimetry větší vrtání, takže má místo 1190 kubíků bezmála 1180. Trochu se ještě zdramatizovaly parametry, 104 koní a 99 newtonmetrů jsou hodnoty skutečně zajímavé. To se to pak jezdí po zadním...

Podvozek je skoro stejný jako u Indianu - hliníkový rám a kyvka, stejné je i odpružení a zdvihy. Prodloužil se akorát rozvor o 16 mm, což bude zřejmě udělané akorát delším řemenem sekundárního převodu. Identické jsou i brzdy, vlastně skoro všechno.

To slovíčko "skoro" je tu správně. Sedátko najdeme trochu výš (658 namísto 643 mm), což bude dáno hlavně použitím jiných kol. Namísto malých šestnáctek tady vepředu najdeme gumu o rozměru 130/70-18 a vzadu 160/70-17. Victory Octane je skutečně sportovním strojem. Nejvýkonnější, nejrychlejší na čtvrt míle i při akceleraci z nuly na sto ze všech kdy vyrobených Viktorek. A že to je vlastně jen trochu převlečený Indian Scout, vám může být srdečně jedno...



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 7-8/2022
  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Všechny příspěvky ...