Victory Octane: Modern American Muscle

vydáno 22. 2. 2016, text Jan Rameš, foto Victory

A je to tady! Po dlouhém napínání nám Victory představila zbrusu nový model ze zbrusu nové řady sportovních cruiserů. Jmenuje se Octane a jeho podtitul zní Modern American Muscle, čili moderní americký svalovec. Žádný cruiser!

Sami za sebe říkáme, že překvapený musel být jen ten, kdo Victory v posledním roce nesledoval. My jsme naopak Victory z očí nespouštěli, ani to nešlo, když nás od léta zásobovala tiskovými zprávami. A hlavně netradičními stavbami.

Vlastně jsme ten vývoj uhodli už v tomhle článku. Jako první to byl Project 156, což byl naháč s novým motorem, s nímž se tato relativně mladá americká značka, patřící Polarisu, zúčastnila závodu na legendární Pikes Peak. Ten byl takovým výstřelem mimo, ale šlo o to ukázat, že Victory není jen další z mnoha výrobců cruiserů.

Na podzim v Miláně přišel koncept Ignition od Švýcara Urse Erbachera, následovaný hodně podobným konceptem Combustion od Američana Zacha Nesse. A tyhle dvě motorky se od sebe lišily tak málo, že bylo jasné, co bude následovat.

A tak tady máme konečně toužebně očekávanou novou Viktorku. A nejde jen o tenhle jeden model, Octane je sice zatím jediná, ale jistě přijde dvanáctistovek víc. Bylo by nerozumné nerozšířit portfolio, když základ je hotový...

Nalijme si čistého vína - on ten základ už je hotový delší dobu. Ano, Octane je zbrusu nový projekt. Ale je to zbrusu nový projekt pro Victory. Když se podíváte detailně, pod všemi těmi drsňáckými prvky najdete technický základ, který už známe - Indian Scout! On totiž Polarisu patří i Indian.

Bylo by však chybou se domnívat, že Octane je jenom v matné šedé vyvedený Scout. Tak snadné to zase nebylo a Octane je skutečně svébytným motocyklem. Motor dostal o dva milimetry větší vrtání, takže má místo 1190 kubíků bezmála 1180. Trochu se ještě zdramatizovaly parametry, 104 koní a 99 newtonmetrů jsou hodnoty skutečně zajímavé. To se to pak jezdí po zadním...

Podvozek je skoro stejný jako u Indianu - hliníkový rám a kyvka, stejné je i odpružení a zdvihy. Prodloužil se akorát rozvor o 16 mm, což bude zřejmě udělané akorát delším řemenem sekundárního převodu. Identické jsou i brzdy, vlastně skoro všechno.

To slovíčko "skoro" je tu správně. Sedátko najdeme trochu výš (658 namísto 643 mm), což bude dáno hlavně použitím jiných kol. Namísto malých šestnáctek tady vepředu najdeme gumu o rozměru 130/70-18 a vzadu 160/70-17. Victory Octane je skutečně sportovním strojem. Nejvýkonnější, nejrychlejší na čtvrt míle i při akceleraci z nuly na sto ze všech kdy vyrobených Viktorek. A že to je vlastně jen trochu převlečený Indian Scout, vám může být srdečně jedno...



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife