Victory Octane: Modern American Muscle

vydáno 22. 2. 2016, text Jan Rameš, foto Victory

A je to tady! Po dlouhém napínání nám Victory představila zbrusu nový model ze zbrusu nové řady sportovních cruiserů. Jmenuje se Octane a jeho podtitul zní Modern American Muscle, čili moderní americký svalovec. Žádný cruiser!

Sami za sebe říkáme, že překvapený musel být jen ten, kdo Victory v posledním roce nesledoval. My jsme naopak Victory z očí nespouštěli, ani to nešlo, když nás od léta zásobovala tiskovými zprávami. A hlavně netradičními stavbami.

Vlastně jsme ten vývoj uhodli už v tomhle článku. Jako první to byl Project 156, což byl naháč s novým motorem, s nímž se tato relativně mladá americká značka, patřící Polarisu, zúčastnila závodu na legendární Pikes Peak. Ten byl takovým výstřelem mimo, ale šlo o to ukázat, že Victory není jen další z mnoha výrobců cruiserů.

Na podzim v Miláně přišel koncept Ignition od Švýcara Urse Erbachera, následovaný hodně podobným konceptem Combustion od Američana Zacha Nesse. A tyhle dvě motorky se od sebe lišily tak málo, že bylo jasné, co bude následovat.

A tak tady máme konečně toužebně očekávanou novou Viktorku. A nejde jen o tenhle jeden model, Octane je sice zatím jediná, ale jistě přijde dvanáctistovek víc. Bylo by nerozumné nerozšířit portfolio, když základ je hotový...

Nalijme si čistého vína - on ten základ už je hotový delší dobu. Ano, Octane je zbrusu nový projekt. Ale je to zbrusu nový projekt pro Victory. Když se podíváte detailně, pod všemi těmi drsňáckými prvky najdete technický základ, který už známe - Indian Scout! On totiž Polarisu patří i Indian.

Bylo by však chybou se domnívat, že Octane je jenom v matné šedé vyvedený Scout. Tak snadné to zase nebylo a Octane je skutečně svébytným motocyklem. Motor dostal o dva milimetry větší vrtání, takže má místo 1190 kubíků bezmála 1180. Trochu se ještě zdramatizovaly parametry, 104 koní a 99 newtonmetrů jsou hodnoty skutečně zajímavé. To se to pak jezdí po zadním...

Podvozek je skoro stejný jako u Indianu - hliníkový rám a kyvka, stejné je i odpružení a zdvihy. Prodloužil se akorát rozvor o 16 mm, což bude zřejmě udělané akorát delším řemenem sekundárního převodu. Identické jsou i brzdy, vlastně skoro všechno.

To slovíčko "skoro" je tu správně. Sedátko najdeme trochu výš (658 namísto 643 mm), což bude dáno hlavně použitím jiných kol. Namísto malých šestnáctek tady vepředu najdeme gumu o rozměru 130/70-18 a vzadu 160/70-17. Victory Octane je skutečně sportovním strojem. Nejvýkonnější, nejrychlejší na čtvrt míle i při akceleraci z nuly na sto ze všech kdy vyrobených Viktorek. A že to je vlastně jen trochu převlečený Indian Scout, vám může být srdečně jedno...



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Moto.cz
před 3 dny v 9:57
Vzpomínka na poslední závod "Okruhu Stanislava Maliny" v roce 1975 vyplňuje další dílek v mozaice historie silničních závodů minulého století v Československu..
www.moto.cz/.../863-pisek-1975
Motocyklová asociace ČR
před 3 dny v 0:13
Policejní hlídka chtěla zastavit k silniční kontrole motorkáře, kterému předtím radarem naměřila rychlost přes 200 km/hod. Následná honička skončila smrtí motorkáře.
Marek Lichtenberg
před 3 dny v 16:00
0
Úplně zbytečná ztráta života motorkáře, ale otočit se na dálnici do protisměru, to může udělat jenom blbec!
Časopis Motorbike
před 4 dny v 15:40
MOTO ITALIA s.r.o. slaví 20 let zastupování značky Ducati v České republice a chystá jaro plné předváděcích akcí! DUCATI SEASON OPENING otevře sezónu na dealerstvích v sobotu 24. dubna. DUCATI TOUR - 12. ročník seriálu testovacích dnů Ducati. Od konce dubna do začátku června vždy v sobotu.
Ducati Multistrada Experience, 3 dny zaměřené výhradně na Multistrady. Jako bonus tradiční okruhový DUCATI DEN v Mostě.
Všechny příspěvky ...