Victory Combustion Concept - již kousek od série
vydáno 14. 12. 2015, text Jan Rameš, foto Victory
Na veletrhu EICMA v Miláně představila Victory koncept nazvaný Ignition. Nyní v Americe přišel Combustion a podle shodných prvků se dá tušit, že tohle jsou jen velmi lehce upravené budoucí sériovky!
Tohle bude u Victory zřejmě velká revoluce. Vše začalo letos v létě, kdy značka oficiálně nasadila v závodě na Pikes Peak prototyp nazvaný Project 156 (to číslo znamená počet zatáček na tento známý kopec), na němž pracoval Roland Sands - žádný cruiser, nýbrž pěkně ostrý naháč! Bohužel pilot stroj rozložil na prvočinitele už v tréninku a havaroval i v závodě, ale potenciál stroj naznačil velký a hlavně to byla premiéra zbrusu nového motoru, který má sloužit jako pohon pro úplně novou řadu motocyklů, kterou Victory představí napřesrok.
Veletrh EICMA před měsícem potom přinesl podle Victory evropský pohled na to, co by nový motocykl mohl být zač. Koncept Ignition vytvořil Švýcar Urs Erbacher a byl to takový dragster, což ostatně plně odráželo Ursovy záliby. Ano, s tímto evropským pojetím v zásadě můžeme jenom souhlasit.
No a o tomto víkendu přišla newyorská výstava International Motorcycle Show, kde Victory přišla s dalším konceptem! Jeho jméno je Combustion a má se jednat pro změnu o americký pohled. Jeho autorem není nikdo menší než Zach Ness, zástupce již třetí generace legendárních customizérů, vnuk slavného Arlena.
Podle Zacha charakterizují Ameriku velké silné káry, všechny ty Corvetty, Mustangy, Chargery, Camara... A podle toho udělal svůj motocykl. Nízká dlouhá stavba, ořezané blatníčky, malá kaplička nad světlem...
Potud vše dobré. Že oba koncepty spojuje šedivé lakování? Hm, to může být a nejspíše také je náhoda. V technických detailech jsou kardinální rozdíly, Urs sáhl po litých kolech, závodních brzdách, masivní USD vidlici, tlumičích Öhlins, všechno je prostě "performance" až na půdu, zatímco Zach se podvozku moc nevěnoval (ano, americké muscle cars to mají stejně) a spíš koukal na motor, který se vyprazdňuje pomocí roztomile krátkých výfuků.
Ovšem podívejte se na oba stroje ještě jednou a dojde vám, že to, co před sebou máte, není v žádném případě "motor Victory použitý ve dvou různých strojích", nýbrž již hotový motocykl s lehkými úpravami od oslovených tunerů! Nebo že by Urs i Zach použili náhodně stejné šásko?
Kyvná vidlice - stejná. Včetně úchytů na tlumiče. Rám - stejný. A to bude asi největší pecka téhle motorky, zatím nevíme nic najisto, ale vypadá to na naprosto netypický hliníkáč s unikátní přední částí, kdy masivní vertikální segmenty ukrývají vodní chladič. Celé to vypadá spíš jako plastový kryt, ale nemůžeme nikde najít spoje, takže to s největší pravděpodobností vážně bude hliník.
A co dál? I ten design je hodně podobný. Upřímně, nejdříve jsme si mysleli, že Victory posílá tiskovou zprávu o tom, že koncept Ignition ukázala také Američanům. Ale ne, je to jiný stroj, nižší, ale tvarováním velmi podobný. Jsme vážně moc zvědavi, jak nové dvanáctistovky Victory budou nakonec vypadat, ale řekli bychom, že hodně podobně jako tyto koncepty!