Klasici míří do Brna

vydáno 3. 3. 2014, text TZ, foto Atelier Kupka

Od 21. do 23. března proběhne v brněnské Wannieck Gallery čtvrtý ročník prodejního veletrhu historických automobilů, motocyklů, náhradních dílů a renovačních dílen Classic Show 2014.

Největší veletrh svého druhu v České republice se koná pod záštitou primátora města Brna pana Romana Onderky. K vidění bude bohatý výběr vystavených klasických vozů, ucelený přehled firem, zboží a služeb pro veteránisty. Ani letos nebude chybět aukce historických vozidel a sběratelských předmětů společnosti Auctum. Po celý víkend budou probíhat odborné přednášky a přehlídky dobové módy 20. a 30. let a 50. a 60. let.

Velkou podívanou slibuje závodický koutek, kde se vedle sebe sejdou jak historické československé formule, tak i motocykly. Velkou premiéru po náročné renovaci bude mít formule 3 Drak závodníka Otto Buchbergera. Budou zde stánky přírodních silničních okruhů jak z Čech, tak ze Slovenska, a na nich slavné motocykly. Na stánku Automotodromu Brno budou speciály, na kterých závodil ještě zcela nedávno Karel Abraham.

Muzeum Aloise Samohýla je motoristickým fanouškům dostatečně známé. Sbírku začal budovat pan Alois Samohýl již v šedesátých letech a v odkazu svého otce dnes pokračuje syn Ladislav Samohýl. Na stánku muzea budou vystaveny dva automobily v krásném původním stavu, luxusní Mercedes-Benz 320 kabriolet F z roku 1937 a černé Bugatti 40 z roku 1928. Tento vůz s dvousedadlovou karoserii roadster od karosárny Galle vlastnil až do šedesátých let francouzský malíř Georges Gimel. Zajímavým exponátem bude torzo motocyklu Wanderer 500 OHV. Právě na tento model německé značky zakoupila zbrojovka Františka Janečka licence a zahájila tak éru motocyklů Jawa.

Vydavatelé kultovního časopisu o amerických autech Chrom&Plameny přivezou do Brna ojedinělý Cadillac Eldorado Brougham z roku 1958 - asi nejokázalejší vůz, jaký kdy Cadillac vyrobil. Na konci padesátých let byl nejdražším sériově vyráběným vozem v USA, prodával se za více než 13 tisíc dolarů, když běžný sedan Cadillac stál necelých pět tisíc a stejný Chevrolet dokonce jen něco přes dva tisíce dolarů. Společnost mu bude dělat Chevrolet Bel Air Nomad z roku 1957 – sportovní dvoudveřové kombi ve vzácně původním stavu. Na stánku budou k dispozici pro zájemce o ameriky odborníci na danou tematiku.

Dvanáctiválcová Lagonda patří mezi nejlepší vozy britské výroby. Ve třicátých letech patřila mezi několik sériově vyráběných automobilů, které ve standardním provedení jezdily více než 160 km/hod. Luxusní vůz s karoserií kabriolet v průběhu renovace představí na svém stánku Karoserie Brábník. Tříkolka Velorex je známá nejen milovníkům historických vozidel. Nikoli však v kabátě, v jakém ji na Classic Show 2014 představí firma Kříž. Na jejím stánku bude vystaven unikátní Velorex pokrytý vyšívanými lidovými vzory.

Známý propagátor vojenské historie a renovátor karoserií Ježek vystaví samostatnou karoserii automobilu GAZ 67B ve stadiu kompletní opravy. Uvedený typ byl byl v pořadí druhou, částečně obměněnou verzí otevřeného automobilu pro potřeby Rudé armády. Vyráběl se v letech 1944 až 1953 a stal se základem pro další vývoj, jehož výsledkem byl lehký pancéřový automobil BA 64.

Velký zájem návštěvníků Classic Show vždy budí stánek firmy MontyJawa, kde jsou k vidění zajímavé motocykly nebo jejich části československého původu. Také letos přiveze firma pana Aleše Matějky do Brna několik zajímavostí. Jedním z nich bude motockl Tempo 150 vyrobený v Norsku v roce 1954. Pohání jej československý motor ČZ 150 z motocyklu JAWA-ČZ typ 352, ze kterého jsou použity také výfuky. Zbytek konstrukce je původní norský. Moto Classic vystaví nové stroje Royal Enfield a mezi nimi samozřejmě hlavní tahák letošního roku, novou pětistovku Continental GT. První motocykl s tímto jménem nabídla anglická značka roku 1963. O padesát let později přichází Royal Enfield s novým motocyklem stejného jména a podobného image.

V loňském roce akce ukázala, že se nejedná pouze o výstavu, ale že se dá najít i čas na posezení, dobrou kávu a debaty na nejrůznější témata. K tomu plno doprovodných programů, rozhovorů a aukce. 



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife