KTM RC 390: únik informací!

vydáno 29. 10. 2013, text Prochy, foto KTM

Že se připravuje nový stroj pro mlaďochy, bylo již dlouho známo, ovšem rakouský výrobce si ponechával jeho odhalení až na výstavu do Milána. Utajení ale nevydrželo a první fotografie a kompletní informace o technice se nedávno objevily na internetu.

KTM RC 390 je hotový závodní stroj homologovaný pro silniční použití a kam se podíváte, najdete špičkové komponenty a perfektní design. Už samotné blinkry integrované do zrcátek by mohl závidět kdejaký litrový supersport. Dále tu máme kompletně digitální panel, který obsahuje ukazatel zařazeného stupně, palivoměr, indikátor servisních intervalů, ale i kontrolku včasného přeřazení. Výrobce také myslel i na opravdové závodníky a namontoval zadní držák registrační značky tak, aby jej bylo možné rychle sundat, a přitom zůstala zadní část nenarušena.

Co se týká techniky, zde si potenciální zájemce smlsne ještě víc. Pouze 36 kilogramů vážící motor dostane z objemu 373 cm3 výborných 43 koní. Šestistupňová převodovka pak požene tento výkon pomocí řetězu na zadní 150 cm širokou pneumatiku Metzeler. Na kvalitní ocelový trubkový rám ve spojení s tlumicími prvky od věhlasné značky WP nemáme křivého slova. Zejména pak používá-li tento stroj i přední obrácenou vidlici o stejné šíři 43 mm, jako má vlajková loď značky RC8 R. Zadní kyvka se co do vzhledu také rozhodně nemusí stydět. O zastavení se budou starat kotouče vždy po jednom na předku i na zadku ve spojení s třmeny Brembo. Standardně pak každý motocykl bude vybaven systémem ABS, který lze vypnout.

Technické parametry:

Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec
Objem: 373 cm3
Max. výkon: 43 koní (32.00 kW)
Vrtání x zdvih: 89 x 60 mm
Rozvod: DOHC
Převodovka: šestistupňová
Sekundární pohon: řetěz
Zdvih vepředu: 125 mm
Zdvih vzadu: 150 mm
Brzda vpředu: kotoučová čtyřpístková, průměr kotouče 300 mm
Brzda vzadu: kotoučová jednopístková, průměr kotouče 230 mm
Úhel hlavy řízení: 66,5o
Suchá hmotnost: 147 kg
Výška sedla: 820 mm
Rozvor: 1340 mm
Světlá výška: 178,5 mm
Nádrž/rezerva: 9,5/1,5 l


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...