KTM RC 390: únik informací!

vydáno 29. 10. 2013, text Prochy, foto KTM

Že se připravuje nový stroj pro mlaďochy, bylo již dlouho známo, ovšem rakouský výrobce si ponechával jeho odhalení až na výstavu do Milána. Utajení ale nevydrželo a první fotografie a kompletní informace o technice se nedávno objevily na internetu.

KTM RC 390 je hotový závodní stroj homologovaný pro silniční použití a kam se podíváte, najdete špičkové komponenty a perfektní design. Už samotné blinkry integrované do zrcátek by mohl závidět kdejaký litrový supersport. Dále tu máme kompletně digitální panel, který obsahuje ukazatel zařazeného stupně, palivoměr, indikátor servisních intervalů, ale i kontrolku včasného přeřazení. Výrobce také myslel i na opravdové závodníky a namontoval zadní držák registrační značky tak, aby jej bylo možné rychle sundat, a přitom zůstala zadní část nenarušena.

Co se týká techniky, zde si potenciální zájemce smlsne ještě víc. Pouze 36 kilogramů vážící motor dostane z objemu 373 cm3 výborných 43 koní. Šestistupňová převodovka pak požene tento výkon pomocí řetězu na zadní 150 cm širokou pneumatiku Metzeler. Na kvalitní ocelový trubkový rám ve spojení s tlumicími prvky od věhlasné značky WP nemáme křivého slova. Zejména pak používá-li tento stroj i přední obrácenou vidlici o stejné šíři 43 mm, jako má vlajková loď značky RC8 R. Zadní kyvka se co do vzhledu také rozhodně nemusí stydět. O zastavení se budou starat kotouče vždy po jednom na předku i na zadku ve spojení s třmeny Brembo. Standardně pak každý motocykl bude vybaven systémem ABS, který lze vypnout.

Technické parametry:

Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec
Objem: 373 cm3
Max. výkon: 43 koní (32.00 kW)
Vrtání x zdvih: 89 x 60 mm
Rozvod: DOHC
Převodovka: šestistupňová
Sekundární pohon: řetěz
Zdvih vepředu: 125 mm
Zdvih vzadu: 150 mm
Brzda vpředu: kotoučová čtyřpístková, průměr kotouče 300 mm
Brzda vzadu: kotoučová jednopístková, průměr kotouče 230 mm
Úhel hlavy řízení: 66,5o
Suchá hmotnost: 147 kg
Výška sedla: 820 mm
Rozvor: 1340 mm
Světlá výška: 178,5 mm
Nádrž/rezerva: 9,5/1,5 l


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife