KTM RC 390: únik informací!

vydáno 29. 10. 2013, text Prochy, foto KTM

Že se připravuje nový stroj pro mlaďochy, bylo již dlouho známo, ovšem rakouský výrobce si ponechával jeho odhalení až na výstavu do Milána. Utajení ale nevydrželo a první fotografie a kompletní informace o technice se nedávno objevily na internetu.

KTM RC 390 je hotový závodní stroj homologovaný pro silniční použití a kam se podíváte, najdete špičkové komponenty a perfektní design. Už samotné blinkry integrované do zrcátek by mohl závidět kdejaký litrový supersport. Dále tu máme kompletně digitální panel, který obsahuje ukazatel zařazeného stupně, palivoměr, indikátor servisních intervalů, ale i kontrolku včasného přeřazení. Výrobce také myslel i na opravdové závodníky a namontoval zadní držák registrační značky tak, aby jej bylo možné rychle sundat, a přitom zůstala zadní část nenarušena.

Co se týká techniky, zde si potenciální zájemce smlsne ještě víc. Pouze 36 kilogramů vážící motor dostane z objemu 373 cm3 výborných 43 koní. Šestistupňová převodovka pak požene tento výkon pomocí řetězu na zadní 150 cm širokou pneumatiku Metzeler. Na kvalitní ocelový trubkový rám ve spojení s tlumicími prvky od věhlasné značky WP nemáme křivého slova. Zejména pak používá-li tento stroj i přední obrácenou vidlici o stejné šíři 43 mm, jako má vlajková loď značky RC8 R. Zadní kyvka se co do vzhledu také rozhodně nemusí stydět. O zastavení se budou starat kotouče vždy po jednom na předku i na zadku ve spojení s třmeny Brembo. Standardně pak každý motocykl bude vybaven systémem ABS, který lze vypnout.

Technické parametry:

Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec
Objem: 373 cm3
Max. výkon: 43 koní (32.00 kW)
Vrtání x zdvih: 89 x 60 mm
Rozvod: DOHC
Převodovka: šestistupňová
Sekundární pohon: řetěz
Zdvih vepředu: 125 mm
Zdvih vzadu: 150 mm
Brzda vpředu: kotoučová čtyřpístková, průměr kotouče 300 mm
Brzda vzadu: kotoučová jednopístková, průměr kotouče 230 mm
Úhel hlavy řízení: 66,5o
Suchá hmotnost: 147 kg
Výška sedla: 820 mm
Rozvor: 1340 mm
Světlá výška: 178,5 mm
Nádrž/rezerva: 9,5/1,5 l


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 8 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...