Ultra lehký a kompaktní protektor páteře

vydáno 17. 2. 2008, text -rodji-, foto

Anglická firma KNOX, v jejíž portfoliu naleznete především ochranné pomůcky pro extrémní a moto sporty, uvedla na trh již třetí generaci chrániče páteře.

Tento páteřák nazvaný Kompakt je extrémně lehký, váží totiž pouhých 600 g a jeho velkou výhodou je skladnost. Díky tvaru jednotlivých segmentů ho lze velice snadno složit do malého balíčku, dlouhého zhruba 33 cm o průměru cca 15 cm. Chránič pochopitelně splňuje homologaci CE, konktrétně normu 1621-2, Level 1. Na první pohled vypadá vyrobený ze stejného plastu, jaký používá většina výrobců. Tajemství účiného chrániče se skrývá pod povrchem, ve složení a tvaru absorbční hmoty, jenž dokonale tlumí energii nárazu.

Jedním z nejdůležitějších principů je kromě použití plastů s šestibuněčnou strukturou a hladkým povrchem pro lepší skluz takzvaná "včelí plástev", podobná velikostí a tvarem jednotlivých komůrek právě jí. Na tuto unikátní technologii má firma KNOX patent. Při tvrdém nárazu dochází k nejlepšímu možnému rozložení kinetické energie nárazu do mnohem větší plochy a tím snížení rizika poškození těla v místě nárazu. Navíc nedochází k trvalé deformaci vnitřní struktury, mechanické vlastnosti se po nárazu nemění, takže ho nemusíte po pádu vyhodit, jak to bývá u jiných chráničů.

Jelikož jde o horkou novinku, zatím si ho můžete zakoupit pouze ve Velké Británii za cenu 60 Ł plus poštovné. V ceně je zahrnut i transportní obal. Nebo si počkejte. Na telefonický dotaz českému zastoupení v Mladé Boleslavi nám bylo potvrzeno, že se bude prodávat i u nás. Bohužel cena není zatím stanovena, termín dodání na náš trh by měl být někdy koncem března až dubna.

Více na stránkách českého zastoupení KNOXu.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...