"Tuníme" dvoutakta

vydáno 10. 4. 2008, text Torm, foto www.vforce3.com

Dvoudobé motory jsou nyní na ústupu, jenže je jedno odvětví, kde se drží zuby nehty, a tím je motoristický sport. Zweitakt má plno nevýhod, ale také velké klady jako je váha, větší výkon v kubatuře než čtyřtakt a jednoduchost. Dnešní 125 ve 2T jako Aprilia RS či její největší rival Cagiva Mito mají v plném výkonu kolem 30 koníků, což už je slušná porce na takto lehké stroje.

Průběh výkonu je u dvoudobých motorů jako na houpačce. Buď to nejede vůbec, nebo to jede jak splašené trubky. Důvod? Dvoutakt nemá ventily a tak se o "sání" a "výfuk" starají píst s kanálky ve válci, jenže tohle dohromady nejde naladit na rozsah 12 tisíc otáček. Naladění je nastaveno na špičku (o průběh se také stará výfuková přívěra, ale o té v dalším článku). Jeden z mnoha způsobů, jak si vypomoct na lepší plnění motoru, je výměna standardních klapek ( jednocestný ventil) za karbonové. Jedním z nejlepších výrobků na trhu je bezesporu VFORCE 3 od Moto Tassinari, který má dlouholeté zkušenosti v upravování dvoudobých motorů. Co získáme touto úpravou? Lepší reakce na plyn, lepší plnění motoru, lepší průběh výkonu a citelný nárůst výkonu (výrobce udává 15 %). Prvním problémem téhle upravy je, že po ní by měly následovat další jako přetryskování karburátoru, nainstalování propustnějšího filtru a osazení laděného výfukového potrubí. Problém druhý pro tuhle úpravu je určitě cena, ta se pohybuje kolem 120 liber. Ne každý student si tohle může dovolit. Levnější varianta je sehnat si přímo karbonové planžety na daný typ motorky, například pro Cagivu Mito od firmy Boysesn.





Cena se už pohybuje za přijatelných 30 liber, což je na naše kolem tisícovky. V tuzemsku se dá ledascos sehnat přes pana Oulehlu a jeho Wiseco. V FORCE 3 si můžete objednat na webu www.vforce3.com


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...