Triumph zahájil testy pro třídu Moto2

vydáno 19. 9. 2017, text David M. Bodlák, foto Triumph

Přestože se na motory Triumph v seriálu Moto GP v kategorii Moto2 můžeme těšit až od roku 2019, testování tříválců je již v plném proudu. Britové si tak trochu pospíšili, oproti původním odhadům, že by první testování mělo proběhnout až v průběhu příštího roku.

Šestkovým cebrům zvoní v seriálu Moto GP v kategorii Moto2 hrana. Zbývají jim poslední dva roky závodního života. Od sezony 2019 vyhrál post oficiálního dodavatele jednotných motorů pro tuhle třídu britský Triumph. Kontrakt s Dornou je podepsán na tři roky a konkrétně se bude jednat o nový tříválec 765, se kterým fabrika do letošní sezony vyrukovala v rámci emisní normy Euro 4 ve faceliftovaném sériovém modelu Street Triple.

Jestli bude řadový tříválec lepší a v čem, se teprve ukáže, každopádně svou užší stavbou se tyto motory do závodního šasi hodí daleko víc než řadové čtyřválce. Jenže tu půjde hlavně o spolehlivost a další detaily, na kterých začala britská fabrika již pilně pracovat - viz modifikovaná hlava válců s pozměněnými sacími a výfukovými kanály pro lepší plnění a výplach, kvůli vyšším otáčkám pracují uvnitř hlavy ventily z titanu a tvrdší pružiny, byl použit nízkonapěťový alternátor s menší setrvačností, změny se týkají převodovky, pracuje se na závodním laditelném antihopu a ve spolupráci s Magnet Marelli na speciální závodní ECU jednotce a řeší se i takové věci jako kryty motoru. Na okruhu v Aragonu se začátkem září odehrálo první testování s prototypem Daytona 765.

Za řídítka speciálu usedl jezdec třídy Moto2 Julian Simon a první testy, ve kterých šlo především o vyhodnocení výkonu a trvanlivosti, si nakonec pochvaloval i produktový ředitel Triumph Motorcycles Steve Sargent. „Jsme velice potěšeni tempem, jaké nám Julian předvedl s nejnovějším motorem, a stejně tak nás potěšila i jeho velmi pozitivní zpětná vazba. Věříme, že se nám povede připravit motor, který ocení jak závodní týmy, tak i fanoušci tohoto motosportu. Myslím, že zvuk našeho tříválce bude na závodních tratích opravdu jedinečný, čekáme velké souboje mezi těmi nejlepšími jezdci světa.“ Taky se už těšíte?



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 5 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...