Triumph zahájil testy pro třídu Moto2

vydáno 19. 9. 2017, text David M. Bodlák, foto Triumph

Přestože se na motory Triumph v seriálu Moto GP v kategorii Moto2 můžeme těšit až od roku 2019, testování tříválců je již v plném proudu. Britové si tak trochu pospíšili, oproti původním odhadům, že by první testování mělo proběhnout až v průběhu příštího roku.

Šestkovým cebrům zvoní v seriálu Moto GP v kategorii Moto2 hrana. Zbývají jim poslední dva roky závodního života. Od sezony 2019 vyhrál post oficiálního dodavatele jednotných motorů pro tuhle třídu britský Triumph. Kontrakt s Dornou je podepsán na tři roky a konkrétně se bude jednat o nový tříválec 765, se kterým fabrika do letošní sezony vyrukovala v rámci emisní normy Euro 4 ve faceliftovaném sériovém modelu Street Triple.

Jestli bude řadový tříválec lepší a v čem, se teprve ukáže, každopádně svou užší stavbou se tyto motory do závodního šasi hodí daleko víc než řadové čtyřválce. Jenže tu půjde hlavně o spolehlivost a další detaily, na kterých začala britská fabrika již pilně pracovat - viz modifikovaná hlava válců s pozměněnými sacími a výfukovými kanály pro lepší plnění a výplach, kvůli vyšším otáčkám pracují uvnitř hlavy ventily z titanu a tvrdší pružiny, byl použit nízkonapěťový alternátor s menší setrvačností, změny se týkají převodovky, pracuje se na závodním laditelném antihopu a ve spolupráci s Magnet Marelli na speciální závodní ECU jednotce a řeší se i takové věci jako kryty motoru. Na okruhu v Aragonu se začátkem září odehrálo první testování s prototypem Daytona 765.

Za řídítka speciálu usedl jezdec třídy Moto2 Julian Simon a první testy, ve kterých šlo především o vyhodnocení výkonu a trvanlivosti, si nakonec pochvaloval i produktový ředitel Triumph Motorcycles Steve Sargent. „Jsme velice potěšeni tempem, jaké nám Julian předvedl s nejnovějším motorem, a stejně tak nás potěšila i jeho velmi pozitivní zpětná vazba. Věříme, že se nám povede připravit motor, který ocení jak závodní týmy, tak i fanoušci tohoto motosportu. Myslím, že zvuk našeho tříválce bude na závodních tratích opravdu jedinečný, čekáme velké souboje mezi těmi nejlepšími jezdci světa.“ Taky se už těšíte?



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Výstava MOTOCYKL PRAHA 2023
  • Výsledky ankety Motocykl roku 2023
  • Motorbike 3/2023
  • MOTOCYKL 2023 – výstava v Praze již začátkem března
  • Motorbike 2/2023

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
12. března v 20:52
Český výrobce GOODPED představil výkonný elektrický moped mopedix Electrix
MotoLife
5. března
Výstava Motocykl 2023 je za námi...  článek  o výstavě najdeš na www.motolife.cz/.../vystava-motocykl-praha-2023-clanek-45fb
David Kasl
5. března
0
Celkem smutný, že se nedokážete ani slovem zmínit o české novince v kategorii mopedů - značce mopedix. Užijte si čínskou vlnu, stojí jistě za to 👍🏻
MotoLife
4. března
Motocyklem roku 2023 se stal sportovní skútr Honda Forza 350. Jaké stroje zvítězily v jednotlivých kategoriích se dozvíš na  www.motolife.cz/.../vysledky-ankety-motocykl-roku-2023-clanek-45fa
Časopis Motorbike
1. března
Motorbike 3/2023
Do jara zbývá ještě kousek, ale březnové vydání Motorbike a jeho 120 stran je už tady! Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-3-2023-motorbike-45f9
Všechny příspěvky ...