Triumph zahájil testy pro třídu Moto2

vydáno 19. 9. 2017, text David M. Bodlák, foto Triumph

Přestože se na motory Triumph v seriálu Moto GP v kategorii Moto2 můžeme těšit až od roku 2019, testování tříválců je již v plném proudu. Britové si tak trochu pospíšili, oproti původním odhadům, že by první testování mělo proběhnout až v průběhu příštího roku.

Šestkovým cebrům zvoní v seriálu Moto GP v kategorii Moto2 hrana. Zbývají jim poslední dva roky závodního života. Od sezony 2019 vyhrál post oficiálního dodavatele jednotných motorů pro tuhle třídu britský Triumph. Kontrakt s Dornou je podepsán na tři roky a konkrétně se bude jednat o nový tříválec 765, se kterým fabrika do letošní sezony vyrukovala v rámci emisní normy Euro 4 ve faceliftovaném sériovém modelu Street Triple.

Jestli bude řadový tříválec lepší a v čem, se teprve ukáže, každopádně svou užší stavbou se tyto motory do závodního šasi hodí daleko víc než řadové čtyřválce. Jenže tu půjde hlavně o spolehlivost a další detaily, na kterých začala britská fabrika již pilně pracovat - viz modifikovaná hlava válců s pozměněnými sacími a výfukovými kanály pro lepší plnění a výplach, kvůli vyšším otáčk��m pracují uvnitř hlavy ventily z titanu a tvrdší pružiny, byl použit nízkonapěťový alternátor s menší setrvačností, změny se týkají převodovky, pracuje se na závodním laditelném antihopu a ve spolupráci s Magnet Marelli na speciální závodní ECU jednotce a řeší se i takové věci jako kryty motoru. Na okruhu v Aragonu se začátkem září odehrálo první testování s prototypem Daytona 765.

Za řídítka speciálu usedl jezdec třídy Moto2 Julian Simon a první testy, ve kterých šlo především o vyhodnocení výkonu a trvanlivosti, si nakonec pochvaloval i produktový ředitel Triumph Motorcycles Steve Sargent. „Jsme velice potěšeni tempem, jaké nám Julian předvedl s nejnovějším motorem, a stejně tak nás potěšila i jeho velmi pozitivní zpětná vazba. Věříme, že se nám povede připravit motor, který ocení jak závodní týmy, tak i fanoušci tohoto motosportu. Myslím, že zvuk našeho tříválce bude na závodních tratích opravdu jedinečný, čekáme velké souboje mezi těmi nejlepšími jezdci světa.“ Taky se už těšíte?



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 6 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před týdnem ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...