Test: dvě levné helmy - Worker V330 vs. LS2 Batten 2

vydáno 3. 5. 2009, text Hawk

Na přilbách by se šetřit nemělo. Kompromisem mohou být cenově dostupnější přilby, avšak splňující náležité homologace

Zatěžkávací zkouškou v provozu všeho druhu prošly dvě přilby s pořizovací cenou do 3000 Kč. Jedna z nich je od značky Worker - model V330 v modré barvě, kterou pořídíte za 2100 Kč. Proti této přilbě jsme postavili na našem trhu nově zabydlenou značku LS2 s modelem Batten 2 za 2790 Kč. U obou přileb se jedná o otevřené terénní přilby, ale s úspěchem byly testovány jak ve městě na skútru, tak na motardových motocyklech, a v neposlední řadě v terénu, pro který jsou určeny. Jak ale tyto dva výrobky obstály v přímé konfrontaci? Vyplatí se připlatit si necelých 700 Kč?


Worker V330

Specifikace výrobce:

Homologace ECE 22-05

Schváleno DOT

Materiál: FIBER COMPOSIT (odlehčená s vyšší tuhostí)

Plně odnímatelné komfortní vnitřní polstrování, možnost praní

Odnímatelné a pratelné lícní polstrování

Jednoduše rozepínatelný podbradní řemínek

Barvy jsou chráněné před UV zářením

Uchycení přilby systémem D-ring s vycpávkami (jako u závodních přileb)

Chromovaný kryt ventilace na bradě

Kšilt v designu přilby

Velikosti: S, M, L, XL

Hmotnost: 1290 g

Barvy: černá, modrá


Naše zkušenost

Plně odnímatelné vnitřní polstrování jsme nenašli, tudíž možnost praní připadá v úvahu pouze tehdy, kdybyste hodili do pračky celou helmu. Pravdou ovšem je, že na to, abyste se dostali na fiberkompositovou skořepinu zevnitř helmy, ani polstrování vyjímat nemusíte. Cena se ve výrobě někde stlačit dolů musí a u levnějších přileb se to řeší menším množstvím velikostí skořepin. V důsledku to u testované velikosti S vypadá tak, že samotného polstrování máte kolem hlavy opravdu poskrovnu. Lícní polstrování odnímatelné je, ovšem hodně dráždí obličej, do kterého ještě řeže samotný plastový podklad, když se helma trochu vymačká. Za dobu testu odletující štěrk ze silnic povrch přilby znatelně poznamenal a nejednalo se o povrchové škrábance, nýbrž o relativně hlubší narušení laku. S jednoduše odepínatelným podbradním řemínkem, jak avizuje výrobce, to také není tak jednoznačné. Mnohdy se musí spona opravdu hodně přemlouvat, aby řemínek uvolnila a v rukavicích je to téměř neřešitelný úkol. Celkový design přilby je trochu strohý a nemůžeme se ubránit dojmu, že trochu zastaralý. S MX oblečením nevypadá nejlépe, zato vyniká ve streetovém stylu oblékání. Nejvíc kazí celkový dojem ze vzhledu této přilby chromovaný a jednotvárný kryt brady. Kšilt je nastavitelný v základním přirozeném rozmezí.


LS2 Batten 2

Specifikace výrobce:

Homologace ECE 22-05

Materiál: polykarbonát

Aerodynamická povrchová úprava HPTT (Vysokotlaká termoplastická technologie)

Přední vstupní a zadní výstupní ventilace

Komfortní hygienická, vyjímatelná a pratelná výstelka

Kvalitní ohebná upínací spona

Velikosti XS, S, M, L, XL, XXL

Hmotnost: 1400 g


Naše zkušenost

Nad technologií použitou k výrobě skořepiny přilby se příliš rozplývat nebudeme. Důležitý je výsledek - kvalitně zpracovaný povrch této přilby je opravdu odolný proti jakémukoliv otěru. Bílou matnou barvu nepoznamenal po utření ani kontakt s větví, ani pád do hlíny. Tento fakt je asi největším překvapením, které přilba nabídla. Designu také prospívá gumová obruba spodní hrany průzoru. Obruba ale má tendenci v krajích se odchlipovat a při pohledu zepředu trochu opticky posunuje střed helmy, takže máte pocit, že v helmě máte hlavu křivě. Výrobce se nás snaží mystifikovat informací o ventilaci. Usměrňovače vzduchu na středu helmy a vzadu jsou pouze designovými prvky, ničím víc. Polstrování je opravdu odnímatelné a jeho povrch šetrný k pleti. Upínací spona je praktická a lze ji, včetně řemínku, lehce a rozsáhle přizpůsobit potřebám. Její rozepnutí je otázkou jednoho hmatu dvou prstů i v rukavicích. Celkový dojem z přilby máme velice dobrý.


Proti sobě

Rozdíl v hmotnosti přileb je 110 g, cena nepřekračuje hranici 3000 Kč. Možná trochu staromódní tvary modelu V330 nejsou konkurenceschopné svěže vyhlížejícímu Battenu 2. Interiér je u LS2 pohodlnější a méně se deformuje. LS2 také vede v zapínání, které je velice userfriendly. Worker zase předčí LS2 v hmotnosti, která je rozeznatelná i při držení v ruce. Vítězem našeho srovnání je Batten 2. Hodnocení konkrétních prvků naleznete ve verdiktech. Závěr: stojí za to se zamyslet nad investicí několika stovek navíc. Můžou znamenat významný rozdíl v kvalitě přilby.


Verdikt

Worker V330

Design 5/10

Interiér 2/10

Povrchová úprava 4/10

Zapínání 4/10

Větrání 2/10

Podpora a příslušenství 8/10

Cena / užitná hodnota 4/10

Celkem 29 bodů ze 70


LS2 Batten 2

Design 7/10

Interiér 7/10

Povrchová úprava 7/10

Zapínání 9/10

Větrání 2/10

Podpora a příslušenství 7/10

Cena / užitná hodnota 8/10

Celkem 47 bodů ze 70



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Ducati Scambler Icon
  • Motorbike 6/2021
  • Ducati Monster +
  • Motorbike 5/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Ioda Racing Project MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 10 hodinami
KTM si na rok 2022 připravila skutečnou lahůdku – přichází KTM 450 RALLY FACTORY REPLICA!

Motorka je vyvinuta na základě zpětné vazby od Tobyho Price, Matthiase Walknera a Sama Sunderlanda z týmu Red Bull KTM Factory Racing. Pouze 80 z těchto exkluzivních strojů bude k dispozici pro rok 2022 za pevnou cenu 25 900 EUR (plus DPH a doprava) s dostupností od září 2021.

Další informace získáte u autorizovaného prodejce KTM nebo na stránkách www.ktm.com.
Magazín Motoroute
před 4 dny v 11:21
Vojta Lavický otestoval oblíbené cestovní enduro Honda CRF1100L Africa Twin 2021
Magazín Motoroute
před 8 dny v 17:39
Ducati Multistrada Experience
Středa 30. června 2021, Motorland Bělá pod Bezdězem
Na akci bude možné vyzkoušet modely Multistrada V4 S, Multistrada 950 S a Scrambler Desert Sled, a to jak na silnici tak v terénu!
Všechny příspěvky ...