Suzuki konečně přichází s litrovým V-Stromem

vydáno 2. 10. 2013, text Prochy, foto Suzuki

Starý V-Strom 1000 vždy patřil k velmi oblíbeným strojům, a to nejen díky své všestrannosti, pohodlí a spolehlivosti, ale také při pohledu do kolonky cena. Nyní přichází dlouho očekávaný nástupce!

Suzuki již loni na podzim ukázala prototyp nového litrového V-Stroma, a v prakticky nezměněné podobě nyní přichází i sériovka. Se svým novým kabátkem ihned rozčeřila vody motocyklového světa. Podle výrobce přední část odkazuje na legendární jednoválec DR Big z devadesátých let a jeho kachní zobák. Pohled z profilu pak říká, že V-Strom 1000 chce zapadnout do rodiny a není zas tak daleko od menšího bráchy o objemu 650 cm3, který byl představen v roce 2011.

Po technické stránce se toho změnilo hodně a nezůstal kámen na kameni. Osvědčený dvouválec do V zde navýšil objem z původních 996 na 1037 cm3, a to pomocí převrtání o 2 mm. Výkonově se dostáváme na 100 koní a 103 Nm, ovšem krouťák má své maximum už při 4000 otáčkách. Motor prodělal kompletní vnitřní redesign, každý válec je vybaven dvojicí svíček a i díky nové klikové hřídeli vyprodukuje motor v nižších otáčkách více točivého momentu. Zajímavě vypadá údaj o spotřebě, výrobce udává 4,8 l/ 100 km. Společně s novou dvacetilitrovou nádrží se tím zvýšil dojezd na 400 kilometrů.

Nový V-Strom 1000 je tzv. Sport Adventure Tourer, čili sportovní dobrodružný cesťák, a žádné větší ambice v terénu nemá. I přesto výrobce ponechal přední devatenáctipalcové kolo, kde se počítá i s obutím do enduro plášťů a průjezdem nějaké té šotolinky. Celková hmotnost stroje se zastavila na hodnotě 228 kg, což je o osm kilogramů méně než u předchozího modelu. Nová šestikvaltová převodovka je osazena antihopingovou spojkou (SCAS) a najdeme tu i premiérově u motocyklu Suzuki kontrolu trakce (ATC), která je nastavitelná ve dvou stupních a lze ji i zcela vypnout. Tento systém mají na svědomí inženýři pracující pro projekt MotoGP a má být jedním z nejmodernějších na cestovních strojích, který kdy byl použit. Systém analyzuje informace z otáček předního a zadního kola, polohy plynu, kliky a zařazené rychlosti a podle těchto hodnot upravuje zapalování motoru, případně přivírá klapky sání. Brzdový systém ABS, který bude spolupracovat s novými radiálními čtyřpístky a nastavitelnou 43 mm USD vidlicí, pochází od Bosche a je v základní výbavě.

Cestovatelé ocení nové široké komfortní sedlo a nastavitelný plexi štít, který lze nastavit jak na výšku, tak si můžete do tří poloh za jízdy štelovat jeho úhel. Zpříjemnit dlouhé cesty pak mají 12V zásuvka na přístrojovém panelu a několik doplňků z příplatkové výbavy. Vybírat lze ze sady tří kufrů s celkovým objemem 90 litrů, padáků, centrálního stojanu a krytů motoru. Dále si lze připlatit za plastové kryty rukou, diodové mlhovky a systém vyhřívání rukojetí. Cena v ČR nebyla výrobcem zatím stanovena, první kusy dorazí na náš trh už v lednu 2014.


TECHNICKÉ PARAMETRY Suzuki V-Strom 1000 zde



Diskuze k článku

ronrogers 17. 4. 2017
Wow!Good post.Looking so good and I am very happy to see this post from you.Its about the design and everything related to the bike suzuki.Happy for sharing.Students are always looking for essay writing services and most essay writing services produces well written documents and tips.Customers satisfies by getting delivery on the time.Happy to read your blog.Are you need essay writing service details?Is anyone there need to make your essay perfect,choose one of the services available on web and try to make an excellent essays.Visit http://www.essayguardian.com/.

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife