Suzuki konečně přichází s litrovým V-Stromem

vydáno 2. 10. 2013, text Prochy, foto Suzuki

Starý V-Strom 1000 vždy patřil k velmi oblíbeným strojům, a to nejen díky své všestrannosti, pohodlí a spolehlivosti, ale také při pohledu do kolonky cena. Nyní přichází dlouho očekávaný nástupce!

Suzuki již loni na podzim ukázala prototyp nového litrového V-Stroma, a v prakticky nezměněné podobě nyní přichází i sériovka. Se svým novým kabátkem ihned rozčeřila vody motocyklového světa. Podle výrobce přední část odkazuje na legendární jednoválec DR Big z devadesátých let a jeho kachní zobák. Pohled z profilu pak říká, že V-Strom 1000 chce zapadnout do rodiny a není zas tak daleko od menšího bráchy o objemu 650 cm3, který byl představen v roce 2011.

Po technické stránce se toho změnilo hodně a nezůstal kámen na kameni. Osvědčený dvouválec do V zde navýšil objem z původních 996 na 1037 cm3, a to pomocí převrtání o 2 mm. Výkonově se dostáváme na 100 koní a 103 Nm, ovšem krouťák má své maximum už při 4000 otáčkách. Motor prodělal kompletní vnitřní redesign, každý válec je vybaven dvojicí svíček a i díky nové klikové hřídeli vyprodukuje motor v nižších otáčkách více točivého momentu. Zajímavě vypadá údaj o spotřebě, výrobce udává 4,8 l/ 100 km. Společně s novou dvacetilitrovou nádrží se tím zvýšil dojezd na 400 kilometrů.

Nový V-Strom 1000 je tzv. Sport Adventure Tourer, čili sportovní dobrodružný cesťák, a žádné větší ambice v terénu nemá. I přesto výrobce ponechal přední devatenáctipalcové kolo, kde se počítá i s obutím do enduro plášťů a průjezdem nějaké té šotolinky. Celková hmotnost stroje se zastavila na hodnotě 228 kg, což je o osm kilogramů méně než u předchozího modelu. Nová šestikvaltová převodovka je osazena antihopingovou spojkou (SCAS) a najdeme tu i premiérově u motocyklu Suzuki kontrolu trakce (ATC), která je nastavitelná ve dvou stupních a lze ji i zcela vypnout. Tento systém mají na svědomí inženýři pracující pro projekt MotoGP a má být jedním z nejmodernějších na cestovních strojích, který kdy byl použit. Systém analyzuje informace z otáček předního a zadního kola, polohy plynu, kliky a zařazené rychlosti a podle těchto hodnot upravuje zapalování motoru, případně přivírá klapky sání. Brzdový systém ABS, který bude spolupracovat s novými radiálními čtyřpístky a nastavitelnou 43 mm USD vidlicí, pochází od Bosche a je v základní výbavě.

Cestovatelé ocení nové široké komfortní sedlo a nastavitelný plexi štít, který lze nastavit jak na výšku, tak si můžete do tří poloh za jízdy štelovat jeho úhel. Zpříjemnit dlouhé cesty pak mají 12V zásuvka na přístrojovém panelu a několik doplňků z příplatkové výbavy. Vybírat lze ze sady tří kufrů s celkovým objemem 90 litrů, padáků, centrálního stojanu a krytů motoru. Dále si lze připlatit za plastové kryty rukou, diodové mlhovky a systém vyhřívání rukojetí. Cena v ČR nebyla výrobcem zatím stanovena, první kusy dorazí na náš trh už v lednu 2014.


TECHNICKÉ PARAMETRY Suzuki V-Strom 1000 zde



Diskuze k článku

ronrogers 17. 4. 2017
Wow!Good post.Looking so good and I am very happy to see this post from you.Its about the design and everything related to the bike suzuki.Happy for sharing.Students are always looking for essay writing services and most essay writing services produces well written documents and tips.Customers satisfies by getting delivery on the time.Happy to read your blog.Are you need essay writing service details?Is anyone there need to make your essay perfect,choose one of the services available on web and try to make an excellent essays.Visit http://www.essayguardian.com/.

Články na MotoLife

  • Novinka 2021 - představení nového velkého modelu Honda CMX1100 Rebel
  • Zabudnuté tímy MotoGP - HAYATE
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO
  • Zabudnuté tímy MotoGP - ILMOR
  • Motorbike 11/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 4 hodinami
Ducati Monster je pojem, který znná každý. Jak se na téhle mašině ale jezdí?

Více v článku
Moto.cz
před 2 dny v 9:32
Ještě jste nestihli zazimovat motorku? Pak zde je pár tipů jak na to:
Moto.cz
před 5 dny ve 21:31
Závěrečný závod MotoGP vyhrál na domácím okruhu Miguel Oliveira, který měl obrovskou radost. Mistrem světa v Moto3 je Albert Arenas a v Moto2 Enea Bastianini.
Bikes.cz
před týdnem v 16:02
Novinky 2021 z pera Filipa Tichého...
• Ducati Multistrada V4 už není desmo
• Honda Forza 750: maxi mezi maxiskútry
• BMW má R18 Classic, ale hlavně nové RT
• Tříválcový Triumph Trident 660 jako lehký elegán
• Yamaha MT-09: motocyklová transformerka
• Harley-Davidson Sportster už jen v USA
Všechny příspěvky ...