Suzuki GSX S 1000 ABS: Útok na ty nejlepší!
vydáno 9. 10. 2014, text Web, foto Suzuki, web
Do nabité konkurence sportovních litrových naháčů přibyl další. Suzuki vyplnila díru po supersilném B-Kingu, když odstrojila litrové GSX-R!
Koncept původního GSX byl vysoce výkonný sportovní motocykl, jehož výkon jde nahoru v celém rozsahu otáček, je hbitý a mimořádně obratný. Myslím, že naprosto stejně by se dala charakterizovat i novinka GSX-S1000 nebo její sestra, kapotovaná GSX-S1000F. Mimochodem to „S“ v označení motocyklu znamená Street Sport. Novinka byla vyvinuta pro zkušené, sportovně založené jezdce, kterým poskytne mnoho zábavy během jízdy.
Motor i podvozek jsou nastaveny tak, abyste si užili zatáčky, zrychlení a bez problémů ustáli prudké brzdění. Řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999 cm3 byl převzat od supersportu GSX-R 1000, který se vyráběl v letech 2005-2008 a patřil v té době mezi nejlepší motory, které v litrových supersportech byly. Oproti erku však sedíte ve vzpřímenější poloze, a tak je jízda o poznání příjemnější. Zalehnout na nádrž můžete v podstatě kdykoliv. Pro GSX-S1000 byl vyvinut zcela nový rám z hliníku, výrobce uvádí, že zvládne všechny povrchy, které na cestách potkáte, od prašných cest až po kočičí hlavy. No, to asi kluci japonský nejeli po D1. Standardním vybavením je multifunkční LCD displej, pomocný brzdný systém ABS a tři režimy kontroly trakce.
Vzhled motocyklu byl inspirován krčícím se zvířetem, připraveným na lov. Agresivita z motocyklu čiší už při pohledu na LED světlomety. Motocykl bude k dostání ve třech barevných provedení, modrá metalíza, matná šedá a červenočerná.