Štít Strahova – reinkarnace závodu po šedesáti letech

vydáno 27. 2. 2012, text Ondřej Hrůza, foto David M. Bodlák a archiv Jana Martofa

Čím více upadá zájem o některé motosportovní disciplíny, tím více roste popularita závodění na přírodních a městských okruzích. Přibývá nejen diváků, jezdců a zajímavých motocyklů, ale i pořadatelů a tratí. Před pár lety to byl Radvanický okruh, pak Bezručův okruh u Opavy, loni Karviná... Letos bude největší novinkou závod v Praze kolem Strahova.

V padesátých a šedesátých letech byla v tehdejším Československu zlatá éra silničních závodů. Motorky si to rozdávaly snad v každém větším městě a motocyklové závody se nevyhnuly ani Praze. Postupně se v našem hlavním městě vystřídaly závodní stroje na několika okruzích (např. Kbelský okruh). Jako nejznámější prosluly Závod dvěma směry (na ulici Spojovací, směr Jarov) a Závod o štít Strahova. Strahovský okruh se jezdil v letech 1951–1962. Na těchto závodech startovali i takoví jezdci jako František Šťastný, Gustav Havel nebo Ladislav Štajner.

Letos by měli Pražané zažít atmosféru starých časů znovu. Po šedesáti letech se motocykly a sajdkáry vrátí do strahovských ulic. „V České republice se dnes už jezdí spousta závodů na přírodních okruzích. Když jsem ale začal působit v Praze, zjistil jsem, že tady, v hlavním městě a jeho blízkém okolí, se nejezdí prakticky nic! Proto jsem se rozhodl znovu oživit tradici nejznámějšího pražského motocyklového závodu. Dostat do hlavního města závodní motocykly i jezdce z celé Evropy. Se zastupitelstvem jsme se dohodli, takže už máme i oficiální datum,“ prozradil nám hlavní organizátor akce Aleš Vochoč z agentury AV Moto Racing, která má za sebou mimo jiné také podobné „zmrtvýchvstání“ okruhů v Radvanicích či u Opavy.


Vzpomínka na Láďu Štajnera

Velký pražský závod je plánován na sobotu 11. srpna 2012 (dopoledne se pojedou tréninky, odpoledne závody) a jeho přesný název je Štít Strahova o cenu Ladislava Štajnera, k jehož jménu se budou vázat i trofeje. Klání bude probíhat v duchu současných českých závodů motocyklových veteránů a klasiků, takže se představí třídy Classic Přeboru ČR do 175 cm3, do 250 cm3 a 350–500 cm3.

Zlatým hřebem závodního dne pak budou sajdkáry. Ke klasikům bude také přidružena třída Poháru SZM 125 cm3 SP. „Naším hlavním cílem je udělat závody pro lidi! Proto jsme začali především s divácky atraktivními třídami, jako jsou klasici a sajdkáry. Pevně věřím, že je právě v Praze velký počet lidí, kteří fandí motorismu a přijdou se na takové závody podívat,“ dodal ještě Vochoč. S akcí bude spojen také bohatý doprovodný program včetně výstavky moto veteránů.

Trasa závodu Štít Strahova o cenu Ladislava Štajnera navazuje na šedesát let starou tradici. Je členitá a celkem měří 2500 m. Všechny třídy klasiků na ní čeká 10 kol, sajdkáry 6 kol a dvácaře 12 kol závodu. Pokud se závody vydaří a proběhnou bez problémů, dá se očekávat, že se z nich stane další tradiční motoristická akce na území hlavního města Prahy.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife