Fotogalerie: Nová "efka" od BMW

vydáno 5. 7. 2012, text Petr Pour, foto BMW

BMW v minulých dnech představilo inovované verze svých dovuválcových středněobjemových endur.

Tyto motocykly slušně vyplňují mezeru mezi "malými" jednoválci o objemu kolem šestiset kubíků a velkými cestovními endury se dvěma a více válci a objemem přes jeden litr. BMW potenciál ve svých osmistovkách vidí, a tak nic nenechává náhodě a přispěchalo s inovacemi pro další rok.

Oba motocykly budou mít již v základu ABS a za příplatek si k nim budete moct dokoupit kontrolu trakce či elektronicky nastavitelný podvozek ESA. Ostatně dokoupitelného příslušenství je celá řada. Začíná to plexištítem, kufry, přes vyhřívané hefty, až po kontrolu tlaku v pneumatikách či snížené sedlo nebo rovnou celý snížený podvozek.

F 700 GS nahrazuje F 650 GS. Stále jde o řadový kapalinou chlazený dvouválec o objemu necelých osm set kubíků. V továrně ale motor vyladili, takže nově má o čtyři koně víc (75 koní při 7300 ot./min) a také vyšší točivý moment (nyní 77 Nm). Sedmistovka je určena spíš na silnice (i když na stavu vozovky nezáleží), vpředu má jen devatenáctipalcové kolo a brzdy posílené o druhý kotouč. Kola jsou paprsková. Nový je také tvar "zobáku" a konec konců facelift je viditelný na vícero místech stroje.

F 800 GS je terénnější z obou verzí. Kola má drátěná a vpředu je hned 21palcový ráfek. Vpředu jsou také USD vidlice. Výkonové parametry zůstaly (85 koní, 83 Nm), naopak také osmistovku potkal facelift.

Oba dva motocykly je možné mít i v seškrcených 48koňových verzích, čímž se společně s dalšími prvky nabízí mnohem širšímu spektru zákazníků.




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 4 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 5 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...