Indian je opět zpátky!

vydáno 7. 8. 2013, text Honzis, foto Indian

Její znovuzrození v roce 2006 vypadalo slibně, ovšem krize, která přišla o dva roky později, všechny naděje pohřbila. V roce 2011 koupil značku koncern Polaris, který Indiana zařadil vedle své další motocykly, prodávané pod značkou Victory. Manažerům v H-D se z toho musí dělat špatně…

V sobotu 3. srpna byly při známé Sturgis Rally představeny tři zbrusu nové Indiany: „čistý“ cruiser Chief Classic, nastrojený Chief Vintage s plexi a koženými brašnami, a konečně bagger Chieftain s kufry a přední kapotou. Modely spojují hluboké blatníky, ten přední se soškou indiána, a samozřejmě použitý motor nazvaný Thunder Stroke 111 s tvary podobnými motorům Indian ze 40. let. Vzduchem chlazený dvouválec má objem 1819 kubíků, výkon výrobce, stejně jako u H-D, neuvádí, krouťák však činí úctyhodných 161 newtonmetrů při 3000 otáčkách. Převodovka je šestistupňová, sekundární převod samozřejmě ozubeným řemenem. Motor je uložený v hliníkovém rámu, do standardní výbavy patří ABS, tempomat či bezklíčkové zapalování. Provozní hmotnosti činí 370, 370 a 385 kg včetně plné nádrže na 20,8 litru. Do světa by se první prodejní kusy již měly rozvážet, cenově vycházejí Indiany zhruba o 10 až 15 procent dráž než srovnatelné modely od H-D. A my pro vás již připravujeme první test.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před 8 dny v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
MotoLife
11. dubna
Nehodovost motorek roste. Začátek sezony je rizikový
Všechny příspěvky ...