Jak poznat motor z Péráka

vydáno 12. 11. 2015, text Petr Pour, foto autor

V aktuálních ČMN 23/2015 pokračuje Rok Péráka druhým dílem, věnovaným koupi veterána. Špatný motor je častým prohřeškem.

Při koupi Jawy Pérák nebo jejího torza může laika zaskočit řada záludností. Jednou z největších je záměna motoru z jiného modelu. Motor z Péráka je více ceněn než pozdější kývačkové. I proto se vám může stát, že prodejce nabízí Péráka, ale ve skutečnosti prodává něco jiného. Existuje několik základních znaků, podle kterých by měl být správný motor identifikován.

Zde jsou:

1) Kartery lité do písku (hrubší struktura) s boky ubíhajícími dozadu v přední části. Kývačka už měla kartery lité do kokily, jsou hladší. 

2) Číslo vyražené vpředu na karteru, kde je motor uchycen v rámu. Kývačka měla číslo na biku karteru.

3) Víka jsou bez log.

4) Motor je dvoupákový – startovačka zvlášť, řadička zvlášť. Pokud tam páky nejsou, musí tam být dvě souosé hřídele.

5) Držák krytu řetězu. Kývačky už ho neměly.

6) Hlava má nízká žebra. Dobře je to vidět na krajním žebru při porovnání s hlavou Kývačky.

7) Štefty stahující válec a hlavu ke karterům jsou vedeny venkem – jsou vidět mezi žebry válce. U kývačky už vedly vnitřkem.

Tak jak to bylo u Jawy vždy, jednotlivé modely se prolínaly. Proto i první kývačky měly kartery lité do písku.



Diskuze k článku

free 21. 6. 2016
štefty jsou u pozdějších taky vnitřkem a nejsou vidět ještě bych zminil přepážku v sani ve valci. jinak celkem zbytecny clanek kdyz jinde je to spracovano lepe.viz zde http://veteranportal.cz/motowiki/jawa/Jawa-perak-250-Technicke-specifikace-a-rozdily.html http://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-perak/ http://perak250.wz.cz/1.htm

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 3 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 5 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...