Parádní Yamaha MT-09 od Rolanda Sandse

vydáno 9. 11. 2015, text Jan Rameš, foto Yamaha

Na jedné straně projekt Yard Built, kde světoznámí úpravci předělávají Yamahy z řady Sport Heritage, a na straně druhé Faster Sons, kde se titíž vrhají na moderní stroje MT a dávají jim retro podobu. Skvostná MT-09 od RSD je nejnovějším přírůstkem do druhé kategorie.

Věřím, že v téhle motorce se Roland Sands vyřádil zdaleka nejvíc. Sice je známý hlavně svými přestavbami klasických vzducháčů od všemožných značek, ovšem on sám má své kořeny v úplně jiném prostředí – v silničních závodech! Sám se snad stokrát vymlel na své okruhové Yamaze TZ250. To byste do něj při pohledu na jeho kreace neřekli, tedy minimálně do doby, než vám dojde (nebo si to přečtete, třeba v ČMN ;-)), že ty jeho úpravy jsou vždy dělané s ohledem na jízdní vlastnosti – závodní vidlice a tlumiče, špičkové brzdy…


Rolandova poslední spolupráce s Yamahou teď přinesla své ovoce nazvané „Faster Wasp“ neboli „Rychlejší vosa“. Proč Faster, je jasné, protože projekt Faster Sons. A koneckonců, i ta vosa je, vzhledem k použitému lakování, celkem pochopitelná. Tyhle barvy jsou u Yamahy výroční, značka letos slaví 60 let, a Roland je umí použít.


Co nás baví, jak se neskutečně MT-09 změnila. Tohle je fakt dobrá motorka, vzteklá, silná, ale její hranatý design je takový až moc moderně nevýrazný. Faster Wasp je ale stroj, po němž šílí davy, a jak ukázal příchod XSR700, tedy převlečené MT-07, sériová výroba něčeho hodně podobného není úplně vyloučená!


Samozřejmě že případná sériovka nebude mít zdaleka všechny ty voňavé vychytávky Rolandova prototypu. To by nikdo nezaplatil. Nejviditelnějšími změnami je samozřejmě hliníková nádrž s nasávacími otvory, podsedlovka a čelní tabulka s maličkým LED světýlkem, ale tahle motorka baví i svými detaily: brzdy PM, široké kované ráfky RSD Morris, nerezový výfuk Two Bros Racing a bambilion drobných krytečků, šroubečků a stupačiček z dílny kalifornského mága. Tuhle „nula-devítku“ chceme!



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife