Parádní Yamaha MT-09 od Rolanda Sandse

vydáno 9. 11. 2015, text Jan Rameš, foto Yamaha

Na jedné straně projekt Yard Built, kde světoznámí úpravci předělávají Yamahy z řady Sport Heritage, a na straně druhé Faster Sons, kde se titíž vrhají na moderní stroje MT a dávají jim retro podobu. Skvostná MT-09 od RSD je nejnovějším přírůstkem do druhé kategorie.

Věřím, že v téhle motorce se Roland Sands vyřádil zdaleka nejvíc. Sice je známý hlavně svými přestavbami klasických vzducháčů od všemožných značek, ovšem on sám má své kořeny v úplně jiném prostředí – v silničních závodech! Sám se snad stokrát vymlel na své okruhové Yamaze TZ250. To byste do něj při pohledu na jeho kreace neřekli, tedy minimálně do doby, než vám dojde (nebo si to přečtete, třeba v ČMN ;-)), že ty jeho úpravy jsou vždy dělané s ohledem na jízdní vlastnosti – závodní vidlice a tlumiče, špičkové brzdy…


Rolandova poslední spolupráce s Yamahou teď přinesla své ovoce nazvané „Faster Wasp“ neboli „Rychlejší vosa“. Proč Faster, je jasné, protože projekt Faster Sons. A koneckonců, i ta vosa je, vzhledem k použitému lakování, celkem pochopitelná. Tyhle barvy jsou u Yamahy výroční, značka letos slaví 60 let, a Roland je umí použít.


Co nás baví, jak se neskutečně MT-09 změnila. Tohle je fakt dobrá motorka, vzteklá, silná, ale její hranatý design je takový až moc moderně nevýrazný. Faster Wasp je ale stroj, po němž šílí davy, a jak ukázal příchod XSR700, tedy převlečené MT-07, sériová výroba něčeho hodně podobného není úplně vyloučená!


Samozřejmě že případná sériovka nebude mít zdaleka všechny ty voňavé vychytávky Rolandova prototypu. To by nikdo nezaplatil. Nejviditelnějšími změnami je samozřejmě hliníková nádrž s nasávacími otvory, podsedlovka a čelní tabulka s maličkým LED světýlkem, ale tahle motorka baví i svými detaily: brzdy PM, široké kované ráfky RSD Morris, nerezový výfuk Two Bros Racing a bambilion drobných krytečků, šroubečků a stupačiček z dílny kalifornského mága. Tuhle „nula-devítku“ chceme!



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 3 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 5 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...