Poslední superbikový L-twin z Boloně!

vydáno 13. 7. 2017, text David M. Bodlák, foto Ducati

Ducati 1299 Panigale končí a na rozloučenou fabrika nachystala jedinečný stroj, který bude sice dostupnější než ultrakarbonová a pohádkově drahá Superleggera, ale o nic míň brutální! Nebo vám snad přijde 209 koní ve dvouválci srandovních?!

Zatvrzelí příznivci značky nejspíš vyvěšují černou vlajku. Panigale a vlastně i velký L-twin v superbikovém šasi u Ducati končí, ovšem nijak tiše…

Na rozloučenou přichystali inženýři z Boloně se vší slávou přenádherný kousek, který má být důstojným zakončením jedné celoživotní éry. Ducati 1299 Panigale R Final Edition v trikolórovém provedení ale nebude žádná limitka, půjde o číslovanou edici, jejíž poslední cifra zatím není nikomu známá. Tohle už ostatně Ducati jednou aplikovala – na model Desmosedici RR, prostě, dokud bude zájem, budou tyhle stroje v Boloni nadále montovat. Nicméně to bude opravdu ten poslední „big L-twin“ s charakteristickým úderným chraplákem, za kterým stojí, resp. pekelně kmitají dva ohromné 116mm písty a také odlehčený výfukový systém od Akrapoviče, inspirovaný továrními speciály ve WSBK!

Na motoru proběhlo pár úprav (odlehčená klika, titanové ventily, atd.), ovšem okolo motoru se použila řada tradičních materiálů, čímž FE ztrácí na karbonovou Superleggeru nějaká ta kila. Konkrétně je FE s hliníkovým monokokem namísto karbonového těžší o 12 kg, což je docela rozdíl, ale výsledných 179 kg bez paliva, resp. 190 kg (provozní hmotnost s 90% naplněním nádrže) zní pořád hodně zajímavě, zvláště pak, pokud zmíníme i doslova strašidelnou hodnotu výkonu 209,4 k@11 000142 Nm@9000, což je nejen na L-twin totální masakr!

Výbavou vychází FE z Panigale R, takže nechybí kompletně nastavitelná elektronika, mechanicky laditelný podvozek od firmy Öhlins, kovaná kola Marchesini a barevně se tato edice shoduje s továrními speciály Chaze Daviese a Marca Melandriho, na kterých oba jezdci startovali při americké rundě v Laguna Seca tento víkend, kde se jim, resp. Daviesovi hodně dařilo (1. a 3. pozice, Melandri dvakrát 4.).

Panigale R FE plní normu Euro 4 a cenově je řeč o nějakých 40 000 eurech, což dělá cca 1 045 000 Kč. Pokud na ni máte, jděte do ní, tohle bude mít jednou cenu. A dál? Tentokrát není smutek na místě, zatímco něco krásného a zároveň brutálního končí, něco ještě krásnějšího a možná i brutálnějšího se nejspíš chystá. V Ducati makají na civilní superbikové V4 a pokud bude platit přímá úměra, tak by mělo být té zábavy s novým motorem logicky jednou tolik!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Výstava MOTOCYKL PRAHA 2023
  • Výsledky ankety Motocykl roku 2023
  • Motorbike 3/2023
  • MOTOCYKL 2023 – výstava v Praze již začátkem března
  • Motorbike 2/2023

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
12. března v 20:52
Český výrobce GOODPED představil výkonný elektrický moped mopedix Electrix
MotoLife
5. března
Výstava Motocykl 2023 je za námi...  článek  o výstavě najdeš na www.motolife.cz/.../vystava-motocykl-praha-2023-clanek-45fb
David Kasl
5. března
0
Celkem smutný, že se nedokážete ani slovem zmínit o české novince v kategorii mopedů - značce mopedix. Užijte si čínskou vlnu, stojí jistě za to 👍🏻
MotoLife
4. března
Motocyklem roku 2023 se stal sportovní skútr Honda Forza 350. Jaké stroje zvítězily v jednotlivých kategoriích se dozvíš na  www.motolife.cz/.../vysledky-ankety-motocykl-roku-2023-clanek-45fa
Časopis Motorbike
1. března
Motorbike 3/2023
Do jara zbývá ještě kousek, ale březnové vydání Motorbike a jeho 120 stran je už tady! Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-3-2023-motorbike-45f9
Všechny příspěvky ...