Video: Royal Enfield se vrací k dvouválcům

vydáno 7. 2. 2018, text AC/Jan Rameš, foto Royal Enfield

Po bezmála padesáti letech se značka Royal Enfield vrací k dvouválcovým motorům. V nabídce budou dva modely - klasika a café racer.

Naposledy se dvouválcové Enfieldy vyráběly v šedesátých letech. Posledním modelem byl Interceptor, jenž se dělal do roku 1970, kdy fabrika ukončila svou činnost. Není proto divu, že novinka klasických tvarů - kulaté světlo, kapkovitá nádrž, rovné prošívané sedlo a samozřejmě drátěná kola - nese název právě po svém předkovi. Druhým modelem v nabídce pak bude café racer s ostřeji řezanou nádrží, nižšími řídítky a "bobkem" zakončeným sedlem.

V obou modelech bude shodný dvouválcový, vzduchem a olejem chlazený motor o objemu 650 kubíků. Svým vzhledem vypadá hodně klasicky, přesto je plně moderní s rozvodem OHC, čtyřmi ventily na válec a především splňující normu Euro 4. Výkon 48 koní nemusí vypadat dvakrát oslnivě, ale kdo někdy jel na Enfieldu, ví, že jeho kouzlo je v zátahu při nízkých otáčkách. Tak by tomu mělo být i u nových dvouválců. Maximální točivý moment 52 Nm je položen do 4000 otáček.

Zajímavý stroj by se měl hrdě poprat s konkurencí retro strojů, i když objemem motoru bude kapku znevýhodněn. Je ale otázka, kdy k tomu boji dojde. Pro Royal Enfield je totiž nejdůležitejší především domácí, tudíž indický trh. I proto má nový motor menší objem, než na jaké jsme v Evropě u retro biků zvyklí. Na indické silnice by větší a výkonnější motor byl prostě moc.

Více se o nových Enfieldech dočtete v ČMN 3/2018 v prodeji od 1. února.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 6 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před týdnem ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...