Video: Royal Enfield se vrací k dvouválcům

vydáno 7. 2. 2018, text AC/Jan Rameš, foto Royal Enfield

Po bezmála padesáti letech se značka Royal Enfield vrací k dvouválcovým motorům. V nabídce budou dva modely - klasika a café racer.

Naposledy se dvouválcové Enfieldy vyráběly v šedesátých letech. Posledním modelem byl Interceptor, jenž se dělal do roku 1970, kdy fabrika ukončila svou činnost. Není proto divu, že novinka klasických tvarů - kulaté světlo, kapkovitá nádrž, rovné prošívané sedlo a samozřejmě drátěná kola - nese název právě po svém předkovi. Druhým modelem v nabídce pak bude café racer s ostřeji řezanou nádrží, nižšími řídítky a "bobkem" zakončeným sedlem.

V obou modelech bude shodný dvouválcový, vzduchem a olejem chlazený motor o objemu 650 kubíků. Svým vzhledem vypadá hodně klasicky, přesto je plně moderní s rozvodem OHC, čtyřmi ventily na válec a především splňující normu Euro 4. Výkon 48 koní nemusí vypadat dvakrát oslnivě, ale kdo někdy jel na Enfieldu, ví, že jeho kouzlo je v zátahu při nízkých otáčkách. Tak by tomu mělo být i u nových dvouválců. Maximální točivý moment 52 Nm je položen do 4000 otáček.

Zajímavý stroj by se měl hrdě poprat s konkurencí retro strojů, i když objemem motoru bude kapku znevýhodněn. Je ale otázka, kdy k tomu boji dojde. Pro Royal Enfield je totiž nejdůležitejší především domácí, tudíž indický trh. I proto má nový motor menší objem, než na jaké jsme v Evropě u retro biků zvyklí. Na indické silnice by větší a výkonnější motor byl prostě moc.

Více se o nových Enfieldech dočtete v ČMN 3/2018 v prodeji od 1. února.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů