Video: Royal Enfield se vrací k dvouválcům
vydáno 7. 2. 2018, text AC/Jan Rameš, foto Royal Enfield
Po bezmála padesáti letech se značka Royal Enfield vrací k dvouválcovým motorům. V nabídce budou dva modely - klasika a café racer.
Naposledy se dvouválcové Enfieldy vyráběly v šedesátých letech. Posledním modelem byl Interceptor, jenž se dělal do roku 1970, kdy fabrika ukončila svou činnost. Není proto divu, že novinka klasických tvarů - kulaté světlo, kapkovitá nádrž, rovné prošívané sedlo a samozřejmě drátěná kola - nese název právě po svém předkovi. Druhým modelem v nabídce pak bude café racer s ostřeji řezanou nádrží, nižšími řídítky a "bobkem" zakončeným sedlem.
V obou modelech bude shodný dvouválcový, vzduchem a olejem chlazený motor o objemu 650 kubíků. Svým vzhledem vypadá hodně klasicky, přesto je plně moderní s rozvodem OHC, čtyřmi ventily na válec a především splňující normu Euro 4. Výkon 48 koní nemusí vypadat dvakrát oslnivě, ale kdo někdy jel na Enfieldu, ví, že jeho kouzlo je v zátahu při nízkých otáčkách. Tak by tomu mělo být i u nových dvouválců. Maximální točivý moment 52 Nm je položen do 4000 otáček.
Zajímavý stroj by se měl hrdě poprat s konkurencí retro strojů, i když objemem motoru bude kapku znevýhodněn. Je ale otázka, kdy k tomu boji dojde. Pro Royal Enfield je totiž nejdůležitejší především domácí, tudíž indický trh. I proto má nový motor menší objem, než na jaké jsme v Evropě u retro biků zvyklí. Na indické silnice by větší a výkonnější motor byl prostě moc.
Více se o nových Enfieldech dočtete v ČMN 3/2018 v prodeji od 1. února.